Freelance opdrachten

WBNS

  • Utrecht
  • NS (Nederlandse Spoorwegen)
  • 31 dagen geleden

Dienstverband

Contract

Uurtarief ?

95.00

Uren per week ?

36

Totaalbudget

Niet opgegeven

Startdatum

14 april 2025

Einddatum

13 april 2026

Reageren voor

Niet opgegeven

Opdrachtbeschrijving

Een functie met impact! Goede en betrouwbare IT is van zeer groot belang voor de deur-tot-deur dienstverlening. Zonder IT kan je geen fiets parkeren of een OV-fiets huren. Als functioneel applicatiebeheerder heb je daar een bepalende rol in. En hoe leuk is het dat je IT kan koppelen aan de fysieke systemen buiten. Je ziet echt de impact die je kan maken voor de reizigers. Daarom wil je als functioneel applicatiebeheerder OV-fiets bij de opdrachtgever werken. - Je werkt samen met de business in een multidisciplinair agile team aan producten die midden in de maatschappij staan. - Er zijn volop gave ontwikkelingen op het gebied van de deur-tot-deur reis van de reizigers waarin jij een centrale rol kan pakken en het verschil kan maken. DIT GA JE DOEN In de functie van functioneel applicatiebeheerder OV-fiets sla jij de brug tussen de operationele businessprocessen en de IT-oplossingen die daarbij benodigd zijn. Zo is OV-fiets een operationele keten die wordt ondersteund door een centraal transactieplatform. Een andere aanpalende keten van dit platform is bijvoorbeeld het fiets parkeren (particuliere fietsen). Dit vergt dus goede onderlinge afstemming en communicatie. Dankzij jouw inhoudelijke kennis ben jij van grote waarde bij het: - Onderhouden en continu verbeteren van de beheerprocessen. - Adviseren over de inrichting van applicaties zodat de operationele processen goed worden ondersteund. - Bewaken van de SLA’s van leveranciers en hier verbeteringen op initiëren. - Beoordelen en opstellen van changes. - Testen en opstellen van draaiboeken voor de uitrol van nieuwe systemen, zelfstandig of in samenwerking met de business. - Opstellen en actueel houden van alle relevante documentatie rondom applicaties en processen. - Aanmaken, onderhouden en beëindigen van autorisaties in de applicaties op basis van verzoeken van geautoriseerde aanvragers. - Mede onderhouden van de juiste gebruikersrollen conform de richtlijnen. - Beantwoorden van gebruikersvragen. - Overzien van de gehele keten en hierover adviseren. HIER GA JE WERKEN De afdeling Services is landelijk verantwoordelijk voor de ontwikkeling en exploitatie van diverse services op het station: fietsenstallingen, OV-fiets, Fiets en Service, autoparkeren, toiletten en bagagekluizen. De doelstellingen zijn het optimaliseren van het services aanbod, de klantbeleving verbeteren, de deur-tot-deur reis verbeteren en operational excellence. Binnen deze afdeling kom je te werken in het multidisciplinaire agile team voor OV-fiets. De IT voor OV-fiets bestaat uit verschillende oplossingen. Het betreft oudere oplossingen voor de uitgifte van OV-fietsen, zoals handscanners en OV-fietskluizen, en daarnaast een nieuwe verhuuroplossing. De nieuwe verhuuroplossing bestaat uit een elektronisch slot in combinatie met (border)routers, waar klanten met hun OV-chipkaart zelf hun OV-fiets kunnen huren. Op dit moment is het team deze oplossing op verschillende locaties in het land aan het uitrollen. Je zult je dus bezig houden met activiteiten rondom deze implementaties, en ook bij de verdere optimalisatie van het product en beheer van deze oplossing. Sinds een aantal jaar werkt de afdeling in agile teams waarin zowel business, operatie als IT intensief met elkaar samenwerken. Naast je werk in het agile team voor OV-fiets zal je ook veel samenwerken en afstemmen met collega-beheerders uit andere teams. De organisatie maakt de transitie van een trein- naar mobiliteitsbedrijf. De ketendiensten dragen daar volledig aan bij. En zo draag jij ook bij om Nederland in de toekomst voor iedereen op een duurzame manier bereikbaar te houden. DIT ZIJN DE EISEN - Je hebt een hbo werk- en denkniveau. - Minimaal 5 jaar ervaring met functioneel applicatiebeheer op het snijvlak van IT en OT. - Ervaring met het werken in ServiceNow voor het afhandelen van incidenten en configuratiemanagement. - Ervaring met werken conform gestructureerde IPCC-processen. - Je bezit goede communicatieve vaardigheden en luistervaardigheid om IT en business bij elkaar te brengen. - Sterk ontwikkelde technische IT- en OT-kennis om onder andere snel incidenten te kunnen analyseren. - Ervaring met agile werken. - Ervaring in het aansturen en samenwerken met externe leveranciers. - Ervaren met het schrijven van handleidingen en het ontwerpen van niet-geautomatiseerde processen. - Begrijpt hoe een bedrijfsproces wordt ondersteund door een applicatie. - Hebt affiniteit met oplossingen die ook een fysiek apparaat zijn (scanners, sloten, routers etc.). - Ervaring met gestructureerd testen. Ben je naast deze functie-eisen een gedreven en nieuwsgierig persoon dan is de kans groot dat de opdrachtgever jou zoekt! Lijkt deze freelance opdracht je wat en voldoe je aan de eisen? Reageer dan direct via de link onderaan deze pagina.

Bekijk externe opdracht
Tags:
IT, transport, logistiek, mobiliteit