(Verander) Manager Control
- Apeldoorn
- Het Kadaster
- 7 dagen geleden
Dienstverband
Contract
Uurtarief
Niet opgegeven
Uren per week
Niet opgegeven
Totaalbudget
Niet opgegeven
Startdatum
1 april 2025
Einddatum
Niet opgegeven
Reageren voor
26 februari 2025
Opdrachtbeschrijving
De opdrachtgever zoekt een gedreven (verander)manager Control voor een uitdagende ZZP opdracht. Deze opdracht richt zich op de financiële huishouding van de organisatie, met een focus op vernieuwing en optimalisatie. De afdeling Concerncontrol is verantwoordelijk voor de opzet, financiële kaders en goede uitvoering van de periodieke Planning en Control cyclus. Binnen deze afdeling vallen de functies financial control en business control, met aandacht voor fiscale vraagstukken. De afdeling maakt deel uit van de directie Financiën & Control (F&C), bestaande uit ongeveer 80 medewerkers verdeeld over 5 afdelingen. JE TAKEN - Inrichten en testen van een nieuw ERP-systeem. De overstap naar AFAS voor de domeinen financiën, inkoop en HRM is gepland per 1/1/2026, met Q1 2026 als nazorgfase. - Optimaliseren van financiële planning- en controlprocessen en rapportages, volgens de jaarcyclus tot en met 31/12/2025. - Verbeteren van de werking van het 3 lijnen model, specifiek de tweede lijns controlwerkzaamheden, tot en met november 2025. - Aandacht voor de ontwikkeling van de afdeling en de medewerkers, met een focus op de drie veranderopgaves. - Leveren van inhoudelijke expertise en ervaring bij de werkzaamheden en producten van de afdeling, zoals het Meerjaren Beleidsplan, de jaarplanning en de jaarverslaggeving. - Zorgdragen voor de planning, voortgang en kwaliteit van de werkzaamheden. - Bevorderen van een goede verbinding van de collega’s van de afdeling Concerncontrol met de primaire processen zodat de wereld achter de getallen goed geduid kan worden. - Domein eigenaar zijn in de projecten en implementatie van het nieuwe ERP-systeem. - Bewerkstelligen van hechte samenwerking tussen de financiële disciplines binnen en buiten de directie F&C, waaronder de decentrale business controllers. - Aanspreekpunt zijn voor accountantscontroles. - Veranderingen doorvoeren in verbinding met de belangrijke partners binnen en buiten F&C. VERANTWOORDELIJKHEDEN De belangrijkste verantwoordelijkheden zijn: - Het inrichten en testen van het nieuwe ERP-systeem als domein eigenaar control. De overstap naar AFAS voor de domeinen financiën, inkoop en HRM is gepland per 1/1/2026, met Q1 2026 als nazorgfase. - Het verder optimaliseren van financiële planning- en controlprocessen en rapportages, volgens de jaarcyclus tot en met 31/12/2025. - Het verder verbeteren van de werking van het 3 lijnen model, specifiek de tweede lijns controlwerkzaamheden, tot en met november 2025. - Aandacht hebben voor de ontwikkeling van de afdeling en de medewerkers. - Je inhoudelijke expertise en ervaringen leveren bij de werkzaamheden en producten van de afdeling. - Zorgdragen voor de planning, voortgang en kwaliteit van de werkzaamheden. - Bevorderen van een goede verbinding van de collega’s van de afdeling Concerncontrol met de primaire processen zodat de wereld achter de getallen goed geduid kan worden. - Het bewerkstelligen van hechte samenwerking tussen de financiële disciplines binnen en buiten de directie F&C, waaronder de decentrale business controllers. - Aanspreekpunt zijn voor accountantscontroles. - Afstemmen en verbinden met de belangrijke partners binnen en buiten F&C. RESULTATEN De belangrijkste op te leveren resultaten zijn: - Een go op de transitie naar AFAS per 1/1/2026 voor het domein control. - Een eindrapportage over de uitgevoerde optimalisering van de financiële planning- en controlprocessen en rapportages. - Een eindrapportage over de verbeterde werking van het 3 lijnen model, specifiek de tweede lijns controlwerkzaamheden. Lijkt deze freelance opdracht je wat en voldoe je aan de eisen? Reageer dan direct via de link onderaan deze pagina.