Freelance opdrachten

Vakspecialist Burgerzaken

  • Ede
  • Gemeente Ede
  • 9 dagen geleden

Dienstverband

Contract

Uurtarief

Niet opgegeven

Uren per week

Niet opgegeven

Totaalbudget

Niet opgegeven

Startdatum

17 februari 2025

Einddatum

16 augustus 2025

Reageren voor

6 februari 2025

Opdrachtbeschrijving

Gemeente Ede is een groeiende gemeente met veel ambitie en uitdagingen. Dit vraagt wat van onze organisatie. De dienstverlening maakt een ontwikkeling door. We blijven de poortwachter van diverse wettelijke taken en nemen ons werk heel serieus. Gemak, snelheid en eenvoud worden steeds belangrijker en de beleving die onze inwoners ervaren bij onze dienstverlening gaat steeds meer meetellen. Streng doch rechtvaardig, maar altijd met een glimlach en correct. Digitalisering waar het kan, fysiek waar het moet. Samen met het team, de teamleider en overige collega’s bouw je dagelijks mee aan een dynamische afdeling. Voor jou staat de kwaliteit van onze dienstverlening aan onze inwoners centraal. Jij kan de complexe inhoud op eenvoudige wijze uitleggen en denkt in kansen en mogelijkheden. Je geeft gevraagd en ongevraagd advies aan bestuur en management en doet verbetervoorstellen voor de werkprocessen van Burgerzaken. Je zorgt ervoor dat het team weet wat er moet gebeuren bij nieuwe processen en ontwikkelingen in het vakgebied. Ook heb je een actieve rol in de ontwikkeling van het team en ben je het aanspreekpunt voor complexe inhoudelijke zaken en vraagbaak voor de collega’s. Zo geef je gemeente Ede nog meer smaak. En daar ben je trots op, want je draagt echt iets bij aan onze hele gemeente met meer dan 120.000 inwoners. VERANTWOORDELIJKHEDEN Voor 32-36 uur per week ben je als vakspecialist Burgerzaken bezig met het: - Ondersteunen van het team bij complexe vraagstukken en uitvoering van het beleid. - Zorgdragen voor de actualisatie van werkprocessen, werkinstructies en het continu verbeteren van de kwaliteit, kwantiteit, servicegerichtheid en professionaliteit. - Geven van ondersteuning op juridisch gebied en bij bezwaar- en beroep procedures. - Verzorgen van het verweer in de rechtbank. - Meewerken aan de uitvoering van complexe casuïstiek, kwaliteitscontroles en je bent betrokken bij de jaarlijkse zelfevaluatie. - Geven van vakinhoudelijke ondersteuning bij de afhandeling van klachten. GEZOCHT PROFIEL - Je hebt een relevante HBO-opleiding afgerond. - Je hebt minimaal 3 jaar ervaring in een vergelijkbare functie binnen een gemeentelijke organisatie. - Je bent communicatief sterk en kunt complexe materie eenvoudig uitleggen. - Je hebt kennis van en ervaring met juridische procedures en bezwaar- en beroepsprocedures. - Je bent proactief, oplossingsgericht en denkt in kansen en mogelijkheden. - Je kunt goed samenwerken en hebt een klantgerichte instelling. Lijkt deze freelance opdracht je wat en voldoe je aan de eisen? Reageer dan direct via de link onderaan deze pagina.

Bekijk externe opdracht
Tags:
overheid, juridisch, administratie, dienstverlening