Freelance opdrachten

Strategisch marketing- en communicatieadviseur (merk)positionering en identiteit.

  • Driebergen-Rijssenburg
  • Politie
  • 37 dagen geleden

Dienstverband

Contract

Uurtarief

Niet opgegeven

Uren per week ?

36

Totaalbudget

Niet opgegeven

Startdatum

3 maart 2025

Einddatum

31 december 2025

Reageren voor

27 januari 2025

Opdrachtbeschrijving

Vanaf januari 2024 is de Landelijke Eenheid opgesplitst in twee zelfstandige eenheden, elk met een specifieke taak: de eenheid Landelijke Expertise en Operaties (LX) en de eenheid Landelijke Opsporing en Interventies (LO). Beide eenheden hebben als opgave om zich vanuit hun eigen identiteit door te ontwikkelen naar een toekomstbestendige organisatie met specifieke aandacht voor (persoonlijk) leiderschap en werkcultuur. Dit is een forse opgave, waar het afgelopen jaar al hard aan gewerkt is. Tempo en draagvlak zijn belangrijk, waarbij de samenleving, de media en de politiek kritisch meekijken naar de resultaten. Dit vraagt veel, onder andere van communicatie. De LX werkt nauw samen met de LO, de regionale eenheden en partners in binnen- en buitenland. De LX zorgt ervoor dat het politiekorps als geheel gecoördineerd kan optreden, zowel op nationaal als internationaal niveau. De LX zorgt voor het bewaken en beveiligen van leden van het Koninklijk Huis, diplomaten en bedreigde politici en is verantwoordelijk voor de opsporing en handhaving op de snelwegen, het spoor, het water en in de lucht. Wij hebben specialistische expertise op het gebied van opsporing en intelligence. Met als belangrijkste doel het vergroten en versterken van de operationele slagkracht van de politie. De tijdelijke functie strategische marketing- en communicatieadviseur is ingericht binnen de afdeling Communicatie van de eenheid Landelijke Expertise en Operaties (LX). Als ervaren strategisch adviseur breng je kennis en ervaring mee om het Mission Statement door te vertalen naar de identiteit van LX en aansluitend daarop een passende merkpositionering te formuleren. Deze identiteit en positionering vertaal je door naar de juiste communicatieaanpak, interventies en middelen. Uiteraard dragen die bij aan de gewenste organisatieverandering, leiderschapsstijl en werkcultuur bij LX. Je zorgt er daarbij voor dat de identiteit via internal brandingscampagnes uitgedragen wordt met als doel om de interne betrokkenheid te versterken. Naast de positionering van de eenheid LX werk je ook aan de positionering van de eenheidsleden (politiechef en hoofden Operatiën) zodat zij bijdragen aan de identiteit van LX. JE TAKEN - Het ontwikkelen van een strategie rond de vorming van een identiteit en positionering van de eenheid LX. - Doorvertaling van de identiteit naar een integrale communicatieaanpak. - Het realiseren van internal branding campagnes rondom de identiteit. - Adviseren over betrekken van externe stakeholders als onderdeel van de positioneringsstrategie. OP TE LEVEREN RESULTAAT - Het opstellen en uitvoeren van een integraal strategisch marketingplan m.b.t. identiteit en positionering van de eenheid en de eenheidsleiding. - Het ontwikkelen en uitvoeren van internal branding campagne(s) rondom identiteit en merkpositionering. - Het implementeren van de merkstrategie binnen de organisatie rondom identiteit en merkpositionering. - Bijdragen aan het binden van in- en externe stakeholders aan onze organisatie rondom identiteit en merkpositionering. VERANTWOORDELIJKHEDEN - De kandidaat is verantwoordelijk voor de strategische planvorming rondom identiteit en merkpositionering. - De kandidaat is verantwoordelijk voor de executie van de planvorming. Lijkt deze freelance opdracht je wat en voldoe je aan de eisen? Reageer dan direct via de link onderaan deze pagina.

Bekijk externe opdracht
Tags:
marketing, communicatie, overheid, veiligheid