Sr. Contract adviseur Project ARK DEMKA
- Utrecht (on-site)
- Rijkswaterstaat
- 9 dagen geleden
Dienstverband
Contract
Uurtarief ?
€ 110.75
Uren per week ?
36
Totaalbudget
Niet opgegeven
Startdatum
1 maart 2025
Einddatum
1 maart 2026
Reageren voor
17 februari 2025
Opdrachtbeschrijving
Als contractadviseur draag je bij aan een adequate voorbereiding, aanbesteding en uitvoering van contracten. Je wordt ingezet op de projecten DEMKA-bocht en ARK Damwanden, als onderdeel van het programma Vernieuwingsopgave. Je werkt onder de verantwoordelijkheid van de contractmanager en rapporteert hieraan. Als contractadviseur lever je een belangrijke bijdrage in de voorbereiding, aanbesteding en uitvoering op het gebied van Grond-, Weg- en Waterbouw. De infrastructurele projecten waar jij je op richt zijn omvangrijk, multidisciplinair en beeldbepalend. Ze kenmerken zich door een grote technische en veiligheid kritische component, een bestuurlijk afbreukrisico en een grote impact op de omgeving. JE TAKEN - Bijdragen aan het inkoopplan en verantwoordelijk zijn voor het opstellen van de uitvoeringscontracten. - Toezien dat contracten voldoen aan de geldende kaders, richtlijnen en randvoorwaarden. - Systems Engineering toepassen bij het opstellen van het UAV-GC contract en klantwensen en technische eisen vertalen naar een integraal contract. - Adviseren over het waarborgen van de beheersbaarheid en op basis van het risicodossier het SCB-plan opstellen. - Bijdragen aan de beantwoording van vragen tijdens de aanbesteding en mogelijk zorgen voor aanscherping van het contract. - Bijdragen aan contractbeheersing via proces- en producttoetsen en adviseren over de naleving van het contract en eventuele contractwijzigingen. - Rekening houden met zowel Europese aanbestedingswet- en regelgeving als het aanbestedingsprocedurebeleid van de opdrachtgever. - Gevraagd en ongevraagd adviseren over de naleving van het contract, contractwijzigingen en issues. - Fungeren als vraagbaak voor contractzaken. - Actief contacten onderhouden met interne stakeholders en een actieve bijdrage leveren in (voortgang)overleggen met opdrachtnemers. - Collega’s en interne stakeholders op de hoogte houden van de voortgang en relevante actualiteiten. - Verwerking van contractwijzigingen van lopende contracten. - Zorgen dat SAP administratief op orde is en onder andere zaaknummers, circulaires en bestellingen aanmaken en bijdragen aan tijdig opstellen van prestatieverklaringen ten behoeve van betaling van facturen. - Bijdragen aan het VTW-proces (voorstellen tot wijziging) tijdens de uitvoering. - Ingezet worden voor zowel primaire als secundaire inkoop zoals ingenieursdiensten. - Deelname aan overleggen op kantoor, bij voorkeur lijfelijk aanwezig op dinsdagen en donderdagen. GEZOCHT PROFIEL - Aantoonbaar minimaal WO werk- en denkniveau. - Aantoonbaar minimaal een basisopleiding inkoop, NEVI 1 (of gelijkwaardig) afgerond. - Aantoonbaar minimaal 3 jaar ervaring met infrastructurele projecten (grond-, weg- en waterbouw) in de voorbereidings- en uitvoeringsfase. - Aantoonbare kennis van en ervaring met aanbestedingswet- en regelgeving bij het Rijk. - Aantoonbare kennis van en ervaring met relevante contractvormen zoals D&C-, E&C- en voorwaarden zoals UAV-GC en de ARVODI. - Aantoonbare kennis van en ervaring als contractadviseur binnen een IPM-model. - Analytisch sterk, overtuigingskracht en anticiperend vermogen. - Accuraat, proactief, oplossingsgericht en communicatief vaardig. - Nieuwsgierig, goed kunnen netwerken en graag de dialoog aangaan. - Herkenning in kernwaarden: resultaatgericht, aanspreekbaar, dienstverlenend, integer, ondernemend en verbindend. Lijkt deze freelance opdracht je wat en voldoe je aan de eisen? Reageer dan direct via de link onderaan deze pagina.