Freelance opdrachten

Sr. Adviseur contracten programma Kustlijnzorg

  • Rotterdam (hybride)
  • Rijkswaterstaat
  • 14 dagen geleden

Dienstverband

Contract

Uurtarief ?

110.75

Uren per week ?

18

Totaalbudget

Niet opgegeven

Startdatum

1 juni 2025

Einddatum

1 juni 2026

Reageren voor

16 april 2025

Opdrachtbeschrijving

Als adviseur contracten (uitvoering) ben jij verantwoordelijk voor het leveren van een inhoudelijke, brede bijdrage aan het proces van contractuitvoering richting verschillende marktpartijen. Samen met anderen ben je het aanspreekpunt voor jouw vakgebied en ben je gesprekspartner voor de opdrachtnemer binnen jouw contract. Je werkt nauw samen met jouw projectteam en de opdrachtgever. Je zorgt dat resultaten inhoudelijk en procesmatig zijn afgestemd met meerdere stakeholders (vooral met marktpartijen). Je zoekt actief de verbinding en samenwerking met inkoop binnen jouw organisatieonderdeel en dat van andere organisatieonderdelen. ELKE DAG BETER Je levert een bijdrage aan het verbeteren van jouw vakgebied. Dit doe je door jouw expertise in te zetten om het vakgebied en de processen op het gebied van inkoop-, contract- en leveranciersmanagement binnen de organisatie te verbeteren en te stroomlijnen. Standaardisatie, uniformiteit en het borgen van kwaliteit zijn daarbij belangrijke aspecten. Je speelt een actieve en stimulerende rol in het delen en uitwisselen van kennis. Daarnaast coach en begeleid je vakinhoudelijk adviseurs in hun werk. OPDRACHT De inhoud van de opdracht betreft specifiek een senior-adviseur Contracten voor het programma Kustlijnzorg. De werkzaamheden zullen naast het werken vanuit huis voornamelijk plaatsvinden in Rotterdam. Ook zal het voorkomen dat werklocaties moeten worden bezocht nabij Zeeland. Als adviseur contract zal je gepositioneerd worden in het contractteam onder de verantwoordelijkheid van de contractmanager van het programma Kustlijnzorg. JE TAKEN - Het begeleiden van het projectteam in realisatiefase. - Het begeleiden van de uitvoering van de in uitvoering zijnde contracten voor kustsuppleties (o.a. voeren van Directie UAV). - Het uitvoeren van toetsen. - Administratieve werkzaamheden met betrekking tot de contractbegeleiding. - Aandragen van risico’s betreffende het vakgebied Contractmanagement. - Bijdrage aan integrale veiligheid. RESULTAAT OPDRACHT De bovenstaande werkzaamheden moeten worden uitgevoerd, en resulteren in: - Planning van werkzaamheden projectteam. - Notulen van vergaderingen Directie UAV. - Ingevulde toetsdocumenten. - Agenda en overzicht van afspraken ten behoeve van contractbegeleiding. - Input aan risicodossier over contractmanagement. - Input aan Integraal Veiligheidsplan. OVER DE OPDRACHTGEVER De opdrachtgever is een uitvoeringsorganisatie van het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat en bestaat uit zeven landelijke en zeven regionale organisatieonderdelen. Al meer dan 200 jaar werken ze dagelijks aan een veilig, leefbaar en bereikbaar Nederland. Ze beheren en ontwikkelen de rijkswegen, -vaarwegen en -wateren en zetten in op een duurzame leefomgeving. Samen met anderen werken ze aan een land dat beschermd is tegen overstromingen. Waar voldoende groen is, en voldoende en schoon water. En waar je vlot en veilig van A naar B kunt. Samenwerken aan een veilig, leefbaar en bereikbaar Nederland. Dat is de missie van de opdrachtgever. GEZOCHT PROFIEL - Je beschikt aantoonbaar over minimaal 2 jaren kennis van en werkervaring als contractadviseur. - Je beschikt aantoonbaar over minimaal een opleiding op HBO niveau. - Je bent in het bezit van een VCA-certificaat 'Veiligheid voor Operationeel Leidinggevenden VCU' (VOL-VCA) of bereid deze te halen binnen 3 maanden na startdatum. WENSEN - Mate waarin je beschikt over aantoonbare kennis van en ervaring met het voeren van directie (UAV-2012 contracten). - Mate waarin je beschikt over aantoonbare kennis van en ervaring met het begeleiden van kustsuppleties of zoute baggerwerken. - Mate waarin je beschikt over de genoemde competenties en vaardigheden. COMPETENTIES - Analytisch sterk → Je kunt complexe informatie snel verwerken en ordenen. - Verbinder en goede onderhandelaar → Je brengt partijen samen en kunt belangen goed afwegen. - Zelfverzekerd en coachend vermogen → Je weet anderen te begeleiden en mee te nemen in veranderingen. - Empathisch en open voor dialoog → Je luistert naar anderen en staat open voor verschillende perspectieven. - Gemotiveerd en gestructureerd → Je werkt doelgericht en houdt overzicht in complexe situaties. ARBEIDSVOORWAARDEN Interesse? Stuur dan uiterlijk 16 april 2025, voor 2025 uur je recente CV in Word + onderbouwing van de eisen en wensen (als voorblad) en je all-in uurtarief excl. BTW. (GEEN ZZP MOGELIJKHEDEN!) - Bandbreedte tarief: €103/€110,75 - Optie tot verlenging: Ja, 1 x maximaal 12 maanden, uiterste datum 31-05-2027 BIJZONDERHEDEN AVG - Géén foto. - Géén persoonsgegevens zoals (mail)adres, telefoonnummer, geboortedatum, nationaliteit of LinkedIn. - Géén leveranciersgegevens mogen zichtbaar zijn op het format. Lijkt deze freelance opdracht je wat en voldoe je aan de eisen? Reageer dan direct via de link onderaan deze pagina.

Bekijk externe opdracht
Tags:
contractmanagement, inkoop, waterbeheer, projectmanagement