Sr. Adviseur Contract Cluster PPO ZD A Baggeren en Bergingen
- Rotterdam (hybride)
- Rijkswaterstaat
- Gisteren
Dienstverband
Contract
Uurtarief ?
€ 110.75
Uren per week ?
36
Totaalbudget
Niet opgegeven
Startdatum
1 juni 2025
Einddatum
1 juni 2026
Reageren voor
6 mei 2025
Opdrachtbeschrijving
Als Senior Adviseur Contractmanagement speel je een essentiële rol in zowel de contractbeheersing als de contractvoorbereiding binnen het cluster Baggeren en Bergingen. Deze freelance opdracht is gelijk verdeeld: voor 50% richt je je op het ondersteunen van de contractmanager in het beheer van lopende contracten, en voor de overige 50% draag je bij aan de voorbereiding en aanbesteding van nieuwe contracten. JE TAKEN - Je helpt bij het waarborgen van de beheersbaarheid van contracten. - Tijdens de uitvoering van contracten bewaak je de contractuele eisen, ondersteun je bij risicobeheersing en draag je beheersmaatregelen aan waar nodig. - Je ondersteunt bij het VTW-proces en fungeert als vraagbaak voor contractuele vraagstukken. - Op het gebied van contractvoorbereiding werk je nauw samen met de contractmanager en andere teamleden om de contractdocumenten zorgvuldig op te stellen en af te stemmen met relevante stakeholders. - Je adviseert over de inkoopstrategie en zorgt ervoor dat inkoopdocumenten voldoen aan de gewenste kwaliteit en inhoud. - Met jouw kennis en ervaring zorg je ervoor dat contractbeheer en voorbereiding soepel en volgens de kaders van de opdrachtgever verlopen. - Je zet de nieuwste ontwikkelingen om naar praktische verbeteringen van jouw vakgebied en het werkproces aanleg en onderhoud. - Je levert een aantoonbare bijdrage aan kwaliteits- en kennisborging. - Tijdens de contractvoorbereidingsfase ben je aanwezig bij contractvoorbereidingsoverleggen, geef je adviezen over de inhoud en stel je contractdocumenten op. - Vanuit je rol in het wijzigingsproces ben je tijdens de contractuitvoeringsfase aanwezig bij het contractoverleg met de aannemer en het interne contractbeheersteam overleg. - Met input van technisch adviseurs schrijf je opdrachtomschrijvingen ten behoeve van leveringen en ingenieursdiensten. - Je voert overleg met de afdeling Inkoop in geval van contractwijzigingen, beoordeelt deze op juridisch, inkooptechnisch en inhoudelijk vlak en begeleidt dit traject. - In het dagelijkse werk ben je verantwoordelijk voor het proces van contractwijzigingen. Hiertoe coördineer je het pitchproces en ben je verantwoordelijk voor het VtW-proces. - Alle relevante contractdocumenten worden door jou ordelijk gearchiveerd in het inkoopdossier. Bestellingen laat je vastleggen in SAP en je verzorgt de afhandeling van prestatieverklaringen. - Je ziet erop toe dat areaalinfo op de juiste wijze in de systemen van de beheerder komt. GEZOCHT PROFIEL - Je hebt HBO-niveau en een basisopleiding op het gebied van inkoop en contracten zoals NEVI. - Je hebt 3-5 jaar relevante werkervaring op het gebied van advisering en contractvoorbereiding- en aanbestedingsfase. - Je hebt basiskennis van aanbestedingswetgeving, risicomanagement, systems engineering, projectbeheersing, kwaliteitsnormering en aanbesteden. - Je kunt op de projectteamdagen dinsdag en donderdag fysiek aanwezig zijn in Rotterdam. - Je beschikt over een VOL-VCA certificaat. WENSEN - Je bent een echte doorzetter, ook als je weerstand ervaart. - Je hebt kennis van contractvormen (D&C, en prestatiecontract), MKI en voorwaarden (UAV-GC & UAV-2012). - Je toont initiatief en wilt graag, samen met anderen, projecten tot een succes maken. - Je hebt kennis van het VTW proces. - Je bent klantgericht, accuraat, proactief, oplossingsgericht, communicatief vaardig en kunt snel schakelen. - Je kunt goed plannen, organiseren en samenwerken, bent analytisch sterk, klantgericht en bent actief met zelfontwikkeling. - Je herkent je in de kernwaarden: resultaatgericht, aanspreekbaar, dienstverlenend, integer, ondernemend en verbindend. COMPETENTIES - Samenwerken in teamverband: je draagt bij aan een gezamenlijk resultaat. - Accuratesse: je bent in staat langdurig en effectief om te gaan met detailinformatie. - Plannen en organiseren: je bent in staat eigen prioriteiten te bepalen en de eigen werkzaamheden zelfstandig te organiseren. - Flexibiliteit: je moet veel dingen door elkaar kunnen doen en snel kunnen schakelen tussen de contracten. - Anticiperen: je weet kritische situaties tijdig te onderkennen en hierop adequaat in te spelen. Voorkomt dat zaken uit de hand lopen door tijdig maatregelen te nemen, maar weet bovenal kansen te onderkennen en te benutten. - Communicatief: je communiceert in begrijpelijk en correct Nederlands en stemt schrijfstijl en taalgebruik af op het beoogde doel of doelgroep. - Hands-on mentaliteit. AANVULLENDE INFORMATIE Interesse? Reageer dan uiterlijk 06 mei 2025, voor 17.00 uur via de link onderaan deze pagina met je recente CV in Word + onderbouwing van de eisen en wensen (als voorblad) en je all-in uurtarief excl. BTW. Bandbreedte tarief: € 85.- / €110,75. GEEN ZZP INZET MOGELIJK. Optie tot verlenging: Ja, 2 x maximaal 12 maanden met uiterste datum 30-4-2028. Bijzonderheden AVG: Géén foto. Géén persoonsgegevens zoals (mail)adres, telefoonnummer, geboortedatum, nationaliteit of LinkedIn. Géén leveranciersgegevens mogen zichtbaar zijn op het format. Lijkt deze freelance opdracht je wat en voldoe je aan de eisen? Reageer dan direct via de link onderaan deze pagina.