Specialist Vastgoed (Opvanglocaties)
- Nederland
- Gemeente Ede
- 2 dagen geleden
Dienstverband
Contract
Uurtarief
Niet opgegeven
Uren per week
Niet opgegeven
Totaalbudget
Niet opgegeven
Startdatum
1 mei 2025
Einddatum
Niet opgegeven
Reageren voor
29 april 2025
Opdrachtbeschrijving
De opdrachtgever is op zoek naar een specialist vastgoed die een structurele oplossing zoekt voor de huisvesting van buitenslapers. Op dit moment is er een tijdelijke voorziening waar buitenslapers gedurende de nacht terecht kunnen. Deze tijdelijke locatie start op 1 mei en heeft een looptijd van één jaar. De specialist Vastgoed zal mogelijk ook betrokken zijn bij de afronding van deze tijdelijke locatie, maar de nadruk ligt op het realiseren van een structurele oplossing. Dit vereist een gedegen vastgoedstrategie en afstemming met verschillende stakeholders binnen en buiten de gemeente. Daarnaast zal de specialist vastgoed mogelijk ook dit jaar al betrokken zijn bij huisvestingsvraagstukken voor andere doelgroepen, zoals asielzoekers, statushouders en Oekraïense vluchtelingen. OPDRACHT Als specialist vastgoed ben je verantwoordelijk voor het identificeren en realiseren van een passende, structurele locatie voor de opvang van buitenslapers. Je houdt hierbij rekening met de vastgoedportefeuille van de gemeente en onderzoekt mogelijke herbestemmingen of verschuivingen binnen het bestaande aanbod. Daarbij betrek je relevante wet- en regelgeving, zoals brandveiligheid, bouwkundige eisen en vergunningstrajecten. JE TAKEN - Inventariseren van beschikbare gemeentelijke vastgoedobjecten en beoordelen of deze geschikt zijn voor de beoogde doelgroep. Mocht de huidige vastgoedportefeuille niet de gewenste oplossing bieden voor een structurele opvang, dan ga je actief verwerven. - Onderzoeken van wet- en regelgeving (o.a. brandveiligheid, bouwkundig, vergunningen) en toepassen op mogelijke locaties. - Afstemmen met de afdeling Vastgoed en technische experts voor de haalbaarheid van locaties. - Inschakelen van financieel advies om de kosten en mogelijke investeringen in kaart te brengen. - Adviseren van het bestuur over de mogelijkheden, inclusief het in kaart brengen van de voor- en nadelen per optie. - Afstemming met relevante afdelingen binnen de gemeente, zoals het sociaal domein en veiligheid. - Oog hebben voor bredere huisvestingsvraagstukken, zoals de opvang van asielzoekers, statushouders en Oekraïense vluchtelingen. De projectleider kan mogelijk al dit jaar betrokken worden bij deze doelgroepen. GEZOCHT PROFIEL - Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met het verwerven maatschappelijk vastgoed. - Aantoonbare werkervaring met vastgoedontwikkeling en herbestemming binnen een overheidscontext. - Aantoonbare kennis van relevante wet- en regelgeving (o.a. brandveiligheid, bouwkundig, vergunningen). Benoem dit duidelijk in je cv. - Aantoonbare werkervaring met bestuurlijke advisering en stakeholdermanagement. SELECTIECRITERIA - Aantoonbare werkervaring als specialist vastgoed binnen een gemeente (40 punten). - Aantoonbare kennis van en werkervaring met vastgoedstrategieën, wet- en regelgeving en bestuurlijke processen (30 punten). - Aantoonbare werkervaring met het adviseren bij projecten als vastgoed specialist (15 punten). - Aantoonbare werkervaring als aanspreekpunt voor particulieren, bedrijven, stichtingen en andere externe partijen zoals makelaars, notarissen, bouwers en ontwikkelaars (15 punten). COMPETENTIES - Communicatie: proactieve gesprekspartner als aanspreekpunt voor externe partijen, en oplossingen creëert die breed gedragen. - Oplossingsgerichtheid: Proactief knelpunten signaleren en met concrete oplossingen komen. - Omgevingsbewustzijn: Gevoel voor bestuurlijke en maatschappelijke verhoudingen binnen de gemeente. - Resultaatgerichtheid: Gericht op het behalen van concrete doelstellingen binnen de gestelde termijn. - Samenwerkingsvaardigheden: In staat om effectief met verschillende stakeholders samen te werken, zoals collega’s, bestuur en externe partijen. OVERIGE INFORMATIE - De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. - Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). - De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr. Hybride werken is niet mogelijk. - De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 7 mei 2025, vanaf 12.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 1 mei 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht. - Vragen kunnen ingediend worden tot donderdag 24 april 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op vrijdag 25 april 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kun je indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kun je telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777. - De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot dinsdag 29 april 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kun je reageren. Lijkt deze freelance opdracht je wat en voldoe je aan de eisen? Reageer dan direct via de link onderaan deze pagina.