Senior Projectmanagement Officer
- Nieuwegein
- Politie
- 10 dagen geleden
Dienstverband
Contract
Uurtarief
Niet opgegeven
Uren per week ?
36
Totaalbudget
Niet opgegeven
Startdatum
1 april 2025
Einddatum
31 maart 2026
Reageren voor
28 januari 2025
Opdrachtbeschrijving
De sector Programma-, Project- en Interimmanagement (PPI) is een belangrijk onderdeel van het Politie Diensten Centrum (PDC). Het PDC verzorgt de bedrijfsvoering voor de politie, waaronder financiën, ICT, communicatie en personeelszaken. PPI levert programma- en projectprofessionals voor het leiden en ondersteunen van programma's en projecten binnen de politie en in samenwerking met ketenpartners. De missie van PPI is waardecreatie door veranderingen met IV-component voor politie en ketenpartners, gestructureerd en transparant van A naar B te brengen. PPI zet haar professionals zo breed mogelijk in binnen de organisatie om de dagelijkse leiding te voeren over veranderprocessen. Zij zijn inzetbaar vanaf het vertalen van de gebruikersbehoefte naar een realisatieplan tot aan de daadwerkelijke implementatie bij de gebruikers. Voor PPI staan hierbij de opdrachtgevers en hun vragen centraal. DOELSTELLING De senior Project Management Officer bij de sector Project-, Programma- en Interimmanagement wordt aangesteld om een rol te vervullen bij de realisatie van veranderdoelen van de korpsleiding. Het gaat hierbij om veranderdoelen die in de meest brede zin te maken hebben met de harmonisatie, ontwikkeling en innovatie van werkprocessen en voortbrengingsresultaten van de politie, het Politiedienstencentrum en de ketenpartners van de politie. VERANTWOORDELIJKHEDEN - De senior Project Management Officer werkt nauw samen met de projectmanager en is medeverantwoordelijk voor de realisatie van een complex (sterk organisatorisch) project op het terrein van informatievoorziening en draagt mede zorg voor de implementatie van oplossingen. - Geeft gevraagd en ongevraagd advies aangaande alle projectaspecten. - Mede opstellen van de programma- en projectplanningen en het bewaken daarvan. - Zorgdragen voor het opzetten van de (financiële en algemene) projectadministratie en het bewaken daarvan. - Het verzamelen van voortgangsoverzichten en het signaleren, analyseren en rapporteren van afwijkingen. - Methodische ondersteuning geven voor projectmatig werken en/of Agile scrum aan programma- en projectmanagers. - Zorgdragen voor de bewaking van de richtlijnen t.a.v. kwaliteitsmanagement voor de projecten/programma’s. - Het inbedden van het issue- en risicomanagementproces binnen de projecten, waaronder het begeleiden van risicoanalyse sessies en het registreren/bewaken van issues en risico’s conform vastgestelde criteria. - Het mede opstellen van het communicatieplan. - Het voorbereiden van stuurgroepvergaderingen, het maken van de verslagen en monitoren van opvolging van actiepunten. - Zorgdragen voor (centrale) projectarchivering met inachtneming van de richtlijnen hiervoor. GEZOCHT PROFIEL - Je hebt een afgeronde HBO- of WO-opleiding, bij voorkeur in de richting van Bedrijfskunde, Informatica of een vergelijkbare studierichting. - Minimaal 5 jaar ervaring in een soortgelijke rol binnen een complexe projectomgeving. - Ervaring met projectmanagementmethodieken zoals PRINCE2 en Agile Scrum. - Uitstekende communicatieve vaardigheden en in staat om op verschillende niveaus binnen de organisatie te opereren. - Je bent analytisch sterk en hebt een proactieve houding. - Ervaring met het werken in een overheidsomgeving is een pre. Lijkt deze freelance opdracht je wat en voldoe je aan de eisen? Reageer dan direct via de link onderaan deze pagina.