Senior communicatieadviseur (merk)positionering en identiteit.
- Driebergen
- Politie
- 22 dagen geleden
Dienstverband
Contract
Uurtarief
Niet opgegeven
Uren per week ?
28
Totaalbudget
Niet opgegeven
Startdatum
1 februari 2025
Einddatum
31 december 2025
Reageren voor
9 december 2024
Opdrachtbeschrijving
Met ingang van 1 januari 2024 is de Landelijke Eenheid opgesplitst in twee zelfstandige eenheden, elk met een specifieke taak: de eenheid Landelijke Expertise en Operaties (LX) en de eenheid Landelijke Opsporing en Interventies (LO). Beide eenheden hebben als doel zich door te ontwikkelen naar een toekomstbestendige organisatie met specifieke aandacht voor leiderschap, werkcultuur en data-gedreven werken. Dit is een forse opgave, waar het afgelopen jaar al hard aan gewerkt is. Tempo en draagvlak zijn belangrijk, waarbij de samenleving, de media en de politiek kritisch meekijken naar de resultaten. Dit vraagt veel, onder andere van communicatie. De LO beschermt en vergroot de veiligheid van Nederland en zijn rechtsorde door (inter)nationale opsporingsonderzoeken naar zware en georganiseerde criminaliteit, terrorisme, buitenlandse inmenging en cybercriminaliteit. De eenheid werkt hiervoor nauw samen met de LX, regionale eenheden en partners in binnen- en buitenland. De LO bestrijdt criminele systemen door nationale- en internationale samenwerking. De eenheid intervenieert bijvoorbeeld door op een slimme manier criminele structuren te ontmantelen, criminele vermogens te vinden en criminelen op te sporen en aan te houden. De eenheid onderzoekt, voorkomt, verstoort en houdt aan. De tijdelijke functie senior communicatieadviseur (merk)positionering en identiteit is ingericht binnen de afdeling Communicatie van de eenheid Landelijke Opsporing en Interventies (LO). Als ervaren senior-adviseur breng je expertise mee vanuit complexe strategische communicatievraagstukken, identiteitsontwikkeling en positionering. Deze expertise, specifiek op identiteitsontwikkeling en positionering, ontbreekt in het team. JE TAKEN - Het verder vormgeven van de strategie voor het activeren van de identiteit binnen de LO. - De positionering van de organisatie richting diverse stakeholders waarborgen. - Het consistent in- en extern uitdragen van de identiteit versterken. - De interne betrokkenheid op de identiteit vergroten. - De strategie doorvertalen naar de juiste communicatieaanpak, interventies, campagnes en middelen. - Adviseren en ondersteunen van leidinggevenden bij het communiceren in lijn met de gewenste identiteit en positionering. - Ontwikkelen van een herkenbare en uniforme stijl van communicatie die aansluit bij de missie en visie van LO. DOELSTELLING - Realisatie van strategie communicatie en internal branding rondom identiteit van de eenheid. - Verankeren van de identiteitsontwikkeling en positionering van de eenheid. - Doorvertaling van de identiteit naar een integrale communicatieaanpak. OP TE LEVEREN RESULTAAT - Het opstellen en uitvoeren van een integraal strategisch communicatieplan m.b.t. identiteit en positionering. - Het ontwikkelen en uitvoeren van de internal branding campagne. - Het implementeren van het merkpositioneringsplan binnen de communicatiefunctie. VERANTWOORDELIJKHEDEN - De kandidaat is verantwoordelijk voor de planvorming rondom identiteit en merkpositionering. - De kandidaat is verantwoordelijk voor de executie van de planvorming. De opdrachtgever zoekt een gedreven freelancer die deze uitdagende ZZP opdracht tot een succes kan maken. Lijkt deze freelance opdracht je wat en voldoe je aan de eisen? Reageer dan direct via de link onderaan deze pagina.