Projectleider werkenbijns.nl
- Utrecht
- NS (Nederlandse Spoorwegen)
- 15 dagen geleden
Dienstverband
Contract
Uurtarief ?
€ 85.00
Uren per week ?
16
Totaalbudget
Niet opgegeven
Startdatum
4 maart 2025
Einddatum
3 maart 2026
Reageren voor
Niet opgegeven
Opdrachtbeschrijving
De recruitmentsite werkenbijns.nl heeft meer dan 2 miljoen unieke bezoekers per jaar en is daarmee één van de grootste werken bij websites van Nederland. Als projectleider hou jij je bezig met het onderhouden en doorontwikkelen van werkenbijns.nl. Hierin schakel je met verschillende interne en externe stakeholders. DIT GA JE DOEN Als projectleider werkenbijns.nl richt je je op het onderhouden en doorontwikkelen van de KPI’s van de recruitment site. Je verbetert in samenwerking met de AMC-specialisten de sollicitatie flows op basis van data en het gedrag van de bezoekers op de site. Het project waarvoor deze rol is uitgezet richt zich op de optimalisatie en uitbreiding van de recruitment site werkenbijns.nl. Na het succesvol afronden van de opdracht zul je een nieuwe feature op de werkenbij website geïmplementeerd hebben, Whatsapp-sollicitaties voor twee doelgroepen hebben uitgerold en funnel conversies hebben verhoogd binnen de candidate journeys. Hiervoor gebruik je de (funnel)data om kansen te spotten en inefficiënties op te lossen. Dit breng je samen tot optimale candidate journey’s. Hierbij maak je gebruik van data uit onder andere Google Analytics en Qualtrics. Je interpreteert deze gebruiksdata, neemt de context van de business mee en vertaalt dit naar experimenten en nieuwe functionaliteiten op de website. Om werkenbijns.nl verder te brengen is afstemming met interne stakeholders nodig. Je werkt samen met collega’s uit het Recruitment Marketing team, denk aan specialisten op het gebied van Arbeidsmarktcommunicatie, Data en Online Marketing. Maar ook je collega’s van IT en Functioneel beheer zijn belangrijke sparringpartners in het succes van de website. Bovendien werk je nauw samen met de leveranciers van de website en het ATS (Applicant Tracking System), zodat de unieke candidate experience zich vertaalt naar een naadloos opvolgbaar recruitment proces in de back-end systemen (ATS). HIER GA JE WERKEN Je komt te werken in het Recruitment Marketing team van de afdeling recruitment. Er wordt samengewerkt met ongeveer 70 recruiters, verspreid over 5 recruitment teams. Ieder team heeft focus op een eigen specialisme. Je kunt hierbij denken aan onder andere Trein/Station, IT, Techniek, Retail maar ook tijdelijke opdrachten. Het team Recruitmentmarketing heeft verschillende disciplines, waaronder 2 eventcoördinatoren, 2 arbeidsmarktcommunicatie-/ content specialisten, een businessanalist, een projectmanager en een online recruitment marketeer. Samen wordt er continu gezocht naar optimalisatie in alles wat gedaan wordt. Er wordt samengewerkt aan de zichtbaarheid van de organisatie als werkgever en het realiseren van kwalitatieve traffic naar de site en uiteindelijk conversie op de vacatures. De site heeft in 2024 de derde prijs bij Digitaal-Werven award gewonnen en de missie is om dat minstens te evenaren in 2025. DIT ZIJN DE EISEN - Je hebt een afgeronde hbo- of wo-opleiding bij voorkeur in de richting van (online) marketing; - Minimaal 5 jaar relevante werkervaring in een soortgelijke rol; - Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met een grote website; - Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met een grote werken bij site is een pre; - Je beschikt over relevante ervaring bij een top 100 merk; - Aantoonbare ervaring met Google Analytics 4; - Ervaring met Agile werken en customer journeys; - Ervaring met het aansturen van interne en externe partijen en leveranciers; - Je kunt goed samenwerken en in begrijpelijke taal de analyses vertalen naar concrete acties, voor zowel jouzelf als projectleider als voor de contentspecialisten, de recruiters en de leveranciers. Lijkt deze freelance opdracht je wat en voldoe je aan de eisen? Reageer dan direct via de link onderaan deze pagina.