Freelance opdracht

Projectleider Vastgoed Informatie Systeem fase 1

  • Barneveld
  • Gemeente Barneveld
  • 72 dagen geleden

Dienstverband

Contract

Uurtarief

Niet opgegeven

Uren per week ?

8

Totaalbudget

Niet opgegeven

Startdatum

1 september 2024

Einddatum

28 februari 2025

Reageren voor

9 augustus 2024

Opdrachtbeschrijving

ZZP'er gezocht voor een uitdagende opdracht in gemeentelijk vastgoedbeheer. JE TAKEN - Voer een gedetailleerd vooronderzoek uit met betrekking tot de huidige stand van zaken van het gemeentelijke vastgoedbeheer. Inventariseer welke beheerdoelen en -processen moeten worden ondersteund door de nieuwe softwareoplossing(en). - Onderzoek de vakinhoudelijke wet- en regelgeving en gemeentelijk beleid omtrent ontwikkeling, eigendom en exploitatie van maatschappelijk vastgoed en informatievoorziening. Zorg dat de voorgestelde oplossing(en) hieraan voldoen. - Analyseer de samenhang van de nieuwe software met andere in de organisatie gebruikte software en beschrijf de ICT-architectuur. - Identificeer eventuele samenhangende veranderingen en taken, zoals het vergroten van bepaalde kennis en vaardigheden, het toevoegen van nieuwe rollen, functioneel beheer, procesbepaling en begeleiding. MARKTVERKENNING - Voer een marktverkenning uit om te onderzoeken welke oplossingen leveranciers bieden en verzamel input voor een gedetailleerd programma van eisen. - Onderzoek mogelijke inkoopscenario's en maak een globale inschatting van de eenmalige en structurele kosten. - Stel een gedetailleerd programma van eisen op en bepaal de uitkomst van eventueel te nemen beslissingen. FUNCTIONEEL BEHEER - Stel een profiel vast voor de toekomstige functioneel beheerder en bepaal hoe deze functie/rol in de organisatie past. - Organiseer de aanstelling van de functioneel beheerder. - Zorg dat opdrachtgever, CT-lid, teamleiders en medewerkers goed geïnformeerd zijn over vakinhoudelijke ontwikkelingen die van invloed zijn op de te maken keuzes en het gebruik van de nieuwe software. Betrek hen bij het opstellen van het rapport door middel van gesprekken en adviseer over eventuele besluitvorming. RESULTATEN VAN DE OPDRACHT - De resultaten van het vooronderzoek moeten een gedetailleerd rapport opleveren dat als basis dient voor deel 2 van het project. Het rapport moet voldoen aan de onderstaande specificaties: - Een inventarisatie van de huidige stand van zaken in het gemeentelijke vastgoedbeheer. - Een beschrijving van de doelen en processen die moeten worden ondersteund door de nieuwe softwareoplossing(en). - Een overzicht van randvoorwaarden t.a.v. wet- en regelgeving, standaarden en gemeentelijk beleid. - Een analyse van de samenhang met andere gebruikte software en de ICT-architectuur. - Een identificatie van eventuele samenhangende veranderingen en processen die nodig zijn voor de implementatie van de nieuwe software. - Resultaten van de uitgevoerde marktverkenning met aanbevelingen voor leveranciers en een programma van eisen. - Mogelijke inkoopscenario's en kosteninschattingen. - Een gedetailleerd programma van eisen en uitkomsten van te nemen beslissingen. Dit samen met de opdrachtgever opstellen en overdragen aan de projectleider van deel 2. Lijkt deze freelance opdracht je wat en voldoe je aan de eisen? Reageer dan direct via de link onderaan deze pagina.

Bekijk externe opdracht
Tags:
vastgoed, overheid, projectmanagement, IT