Freelance opdrachten

Projectleider inhuur en wet DBA

  • Provinciehuis te Arnhem en in overleg thuiswerken
  • Provincie Gelderland
  • Gisteren

Dienstverband

Contract

Uurtarief

Niet opgegeven

Uren per week

Niet opgegeven

Totaalbudget

Niet opgegeven

Startdatum

6 mei 2025

Einddatum

30 april 2026

Reageren voor

Niet opgegeven

Opdrachtbeschrijving

Gelderland, de mooiste provincie van Nederland! Elke dag werken we in de grootste provincie van Nederland samen met 1.500 medewerkers om Gelderland mooi, schoon, welvarend en veilig te houden van en voor ons allemaal. We doen dit met veel inzet, motivatie, kennis en kunde en uiteraard samen met allerlei organisaties en partijen. Samen zoeken we telkens naar nieuwe passende oplossingen voor complexe maatschappelijke opgaven zoals bijvoorbeeld energietransitie, woningbouw, mobiliteit, natuur of milieu. Dit maakt ons werk uitdagend, interessant en zinvol. Binnen de provincie Gelderland worden doorlopend organisatieverbeteringen doorgevoerd om de dienstverlening continue te optimaliseren en blijvend aan te sluiten bij de klantwensen. Op het snijvlak van P&O, Financiën en ICT wordt binnen de afdeling P&O eveneens gewerkt aan het verbeteren van de integrale P&O-dienstverlening. Een tweetal verbeterinitiatieven is vertaald naar een tweetal separate deelprojecten en is samengevoegd tot één project waar we op interim basis een projectleider voor zoeken die de beide disciplines goed beheerst. De twee deelprojecten liggen redelijk in elkaars verlengde en hebben betrekking op de wijze van inhuur / inkoop en het voldoen aan de wet DBA. De Belastingdienst is vanaf 1 januari 2025 actiever gaan controleren op de inhuur / inkoop van ZZP’ers en overige inhuurkrachten. Daarnaast heeft de Belastingdienst in het voorjaar 2024 bij ons o.a. meegekeken naar de manier waarop wij bijhouden welke externen voor ons werken als ZZP’er of inhuurkracht. De conclusie was dat wij onvoldoende inzichtelijk kunnen maken welke externen voor ons werken. Tevens ontbrak voldoende onderbouwing om aan te kunnen tonen dat bij ons geen sprake is van schijnzelfstandigheid. De gedeputeerde met portefeuille Financiën heeft begin juni 2024 een convenant Doorontwikkeling Horizontaal toezicht getekend met de Belastingdienst. Hierin is toegezegd, dat wij vanaf 1 januari 2025 inzichtelijk hebben welke ZZP’ers en inhuurkrachten bij ons werkzaam zijn. De opdracht leent zich zowel voor invulling door een ZZP-er als uitvoering door een medewerker van een detacheringsbureau/adviesbureau. VERANTWOORDELIJKHEDEN Om de doelstellingen te realiseren zoekt de opdrachtgever op korte termijn naar een projectleider die verantwoordelijk is voor het opleveren van de volgende resultaten: 1. Onderbouwd advies en implementatie over de mogelijke keuzes van de werkvorm voor externe inhuur en advies over meest effectieve werkvorm (ca. 12-16 uur per week) Om de grip op externe inhuur zo efficiënt en effectief mogelijk te laten verlopen, is een kleinschalig onderzoek gewenst waarin de verschillende inhuur-/wervingsstrategieën (met keuzemogelijkheden intern (inhuurdesk, shared services, HR services, recruitment desk, ..) en extern (uitbesteding via brokers, MSP, W&S-bureau, payroll-bureaus, ..) ) worden geanalyseerd en advies volgt welke inhuur-/wervingsstrategie het beste op de toekomstige organisatiebehoeften aansluit met duiding van de vigerende risico’s. Dit mondt uit in een advies van een werkvorm en de duiding waar dit in de organisatie het meest effectief belegd kan worden. Als dit advies is opgeleverd, gaat deze fase over naar de implementatie van het advies. De implementatie maakt onderdeel uit van deelopdracht 1. Na implementatie van het advies is deze deelopdracht afgerond. 2. Opmaak projectplan en implementatie van (aanpassing) beleid, processen en systemen i.v.m. de wet DBA en VBAR (ca. 12-16 uur per week) Als projectleider van de werkgroep ‘wet DBA & externe inhuur’ coördineer je de opmaak en implementatie van (de aanpassing van integraal) beleid, processen en systemen, zodat de organisatie volledig DBA-proof werkt en qua beleid, processen en systemen is ingeregeld op welke werkzaamheden ZZP’ers wel / niet mogen worden ingezet. Je stuurt het projectteam functioneel aan en doet mee in de uitvoering waar nodig. In het huidige ad hoc projectteam zijn medewerkers van de organisatie-eenheden Inkoop, P&O en Financiën (Fiscale Zaken en P&C Regie) werkzaam. Het projectteam had in 2024 de focus op de korte termijndoelstellingen (het inzichtelijk maken van de ZZP’ers en fiscale gevolgen per organisatie-eenheid). Vanaf 2025 wordt het accent verlegd naar de oplevering van de middellange termijnresultaten, waaronder hoe wij omgaan met ZZP’ers in relatie tot het werk dat wij (deels) met inhuur willen bezetten en de administratieve vastlegging van de aanwezige inhuur, waaronder ZZP’ers. Als deze processen goed ingeregeld zijn en alle betrokken afdelingen en teams weten wat hen te doen staat, is deze deelopdracht afgerond. De werkzaamheden kenmerken zich door een op te leveren projectresultaat, waardoor helder is wanneer de opdracht is afgerond. GEZOCHT PROFIEL - Je hebt ervaring met projectmanagement en het aansturen van projectteams. - Je hebt kennis van en ervaring met wet DBA en externe inhuur. - Je bent in staat om complexe processen te analyseren en te verbeteren. - Je bent communicatief sterk en kunt goed samenwerken met verschillende afdelingen. - Je hebt een proactieve en resultaatgerichte houding. Lijkt deze freelance opdracht je wat en voldoe je aan de eisen? Reageer dan direct via de link onderaan deze pagina.

Tags:
projectmanagement, HR, financiën, ICT