Projectleider herinrichting kantooromgeving
- Doetinchem
- Gemeente Doetinchem
- 32 dagen geleden
Dienstverband
Contract
Uurtarief
Niet opgegeven
Uren per week
Niet opgegeven
Totaalbudget
Niet opgegeven
Startdatum
1 mei 2025
Einddatum
1 februari 2026
Reageren voor
Niet opgegeven
Opdrachtbeschrijving
Opdracht omschrijving Als projectleider kantooromgeving ben jij verantwoordelijk voor de (verdere) uitwerking van het voorlopig-, definitief en het technisch ontwerp met meubelboek ten behoeve van de herinrichting van het Stadhuis. Er is al het nodige werk verzet, zo is het voorlopig ontwerp al bijna afgerond. De ambitie is om eind 2026 een start te maken met de realisatie van de gewenste aanpassingen. Je werkt nauw samen met de intern projectleider ‘kantooromgeving’ en intern projectleider ‘houding en gedrag’ binnen de gemeente. De uitdaging is om ervoor te zorgen dat de herinrichting aansluit op de wensen en eisen van de organisatie. Ook is in het definitief ontwerp rekening gehouden met het huisvesten van een tweetal teams die nu nog vanuit een andere locatie werkzaam zijn. Gezamenlijke spelregels rondom houding en gedrag in relatie tot hybride werken zijn opgesteld en hier is draagvlak voor binnen de organisatie. VERANTWOORDELIJKHEDEN We verwachten dat je als projectleider na de inhuurperiode de volgende resultaten en activiteiten hebt behaald of uitgevoerd: RESULTATEN - Hervatten en afronden van de voorlopige ontwerpfase, inclusief het opleveren van een voorlopig ontwerp met o.a. een functionele indeling van werkplekken, (overleg)ruimten en clustering van teams. - Opleveren van een definitief ontwerp. In deze fase worden de keuzes van de opdrachtgever meegenomen, denk hierbij aan bijvoorbeeld de afwerking van materialen en type meubilair. - Opleveren van een technisch ontwerp en meubelboek. - Tussentijds opleveren van besluitvormingsdocumenten, zoals een fasememo voor de definitieve ontwerpfase en kostenramingen voor interne stakeholders. - Adviseren bij het opstellen van breed gedragen gedragsregels rondom hybride werken, in samenwerking met de intern projectleider houding en gedrag. De timing van het implementeren van deze regels moet nog worden bepaald. - Opstellen van een intern communicatieplan om medewerkers goed te informeren en te betrekken bij de herinrichting. Onderdeel van dit plan is ook de planning met betrekking tot de besluitvorming. - De opdrachtgever heeft budget beschikbaar. Realisatie van alle resultaten past binnen de budgettaire kaders. - Na uitvoering van de opdracht is alles gereed om te starten met de volgende fasen, voorbereidingsfase/uitvoeringsfase. ACTIVITEITEN - Deelnemen en actief leiden van structureel overleg met de projectgroep kantooromgeving (gemiddeld 1x per 3 weken), inclusief het bijhouden van een actielijst. - Creëren van participatie binnen de organisatie door het houden van meerdere werksessies waarbij ieder team vertegenwoordigd is door een medewerker. - Voorbereiden van presentaties voor interne stakeholders, zoals de stuurgroep en college. Op verzoek bijwonen van de presentaties. - Algeheel projectmanagement, inclusief het bewaken van de voortgang en budgettaire kaders. - Doorlopend aandacht besteden aan risico’s die van invloed zijn op het project en hoe deze risico’s het beste te managen. - Fungeren als aanspreekpunt voor externe adviespartijen, zoals architecten en installatiedeskundigen. GEZOCHT PROFIEL - Je hebt ervaring als projectleider, bij voorkeur in kantooromgevingen. - Je hebt kennis van en ervaring met projectmanagementmethodieken. - Je bent communicatief vaardig en kunt goed omgaan met verschillende stakeholders. - Je hebt een proactieve houding en bent oplossingsgericht. - Je kunt goed samenwerken en hebt ervaring met het leiden van teams. - Je hebt kennis van (hybride) werken en de bijbehorende gedragsregels. - Je bent beschikbaar tot eind 2026. Lijkt deze freelance opdracht je wat en voldoe je aan de eisen? Reageer dan direct via de link onderaan deze pagina.