Projectleider Financiën
- Den Haag
- Politie
- 19 dagen geleden
Dienstverband
Contract
Uurtarief
Niet opgegeven
Uren per week ?
32
Totaalbudget
Niet opgegeven
Startdatum
1 februari 2025
Einddatum
31 december 2025
Reageren voor
1 november 2024
Opdrachtbeschrijving
Opdracht omschrijving De Taskforce Ombuigingen is een opdracht van de Korpschef om te komen tot concrete voorstellen en scenario’s hoe de politie meerjarig financieel in balans kan komen. De opdrachtgever zoekt een gedreven freelancer voor de rol van projectleider voor deze Taskforce, tevens deelprojectleider van het spoor Financiën. De projectleider maakt onderdeel uit van een klein kernteam (3-4fte), waarvan ook de intern opdrachtnemer van de Taskforce (directeur Financiën en Control) onderdeel is. De Taskforce kent daarnaast verschillende sporen met deelprojectleiders. De projectleider coördineert samen met het kernteam dit geheel en is zelf deelprojectleider voor het spoor financiën. De projectleider is tevens – samen met het kernteam – verantwoordelijk voor het opleveren van het eindproduct in de zomer van 2025. Het kernteam werkt op gelijkwaardige voet met elkaar samen. Over de inhoud van de op te leveren producten binnen de Taskforce wordt door projectleider en kernteam verantwoording afgelegd aan de referent Bedrijfsvoering van de Staf Korpsleiding. DOELSTELLING De Taskforce is reeds aan de slag, eerste tussenrapportage zal eind november worden opgeleverd, een tweede rapportagemoment volgt in het eerste kwartaal van 2024. In juli 2025 wordt het eindrapport opgeleverd met concrete voorstellen tot beheersing en besparing orde grootte 200/300 miljoen. De projectleider coördineert met het kernteam de totstandkoming van dit eindrapport. Voorstellen moeten realistisch en uitvoerbaar zijn en begrepen en uitlegbaar zijn ook voor departement en de gezagen. Na juli 2025 zullen er nog enige werkzaamheden moeten worden uitgevoerd voor het afronden van de Taskforce en het voorbereiden van implementatie / ten uitvoer brengen van de opbrengst daarvan. Denk aan het formaliseren van decharge, beleggen van restpunten en ook het in gang zetten van implementatie van besluiten uit de Taskforce in de organisatie. De inschatting is dat hiervoor na 1 juli nog enkele maanden nodig zijn. De einddatum van de opdracht is daarom gesteld op 1/10/2025. VERANTWOORDELIJKHEDEN - Diepgaande financiële kennis, ervaring met de financiële wereld binnen zowel kerndepartement als in de uitvoering. Dit omdat voorstellen voor de Taskforce financieel vertaald moeten worden, er beheersing van uitgaven nodig is en middelen slimmer benut kunnen worden. - Kennis van processen bij het departement en daar ook draagvlak voor voorstellen verkrijgen is van groot belang. - Dit is aanvullend op de financiële kennis die binnen de directie Financiën en Control en dienst Financiën intern beschikbaar is. Het gaat enerzijds om een uitbreiding van capaciteit om te kunnen voldoen aan het aanvullende beslag dat de Taskforce legt op de beschikbare financiële expertise. Daarnaast wordt specifiek gevraagd om ervaring óók met de financiële processen op het departement. Lijkt deze freelance opdracht je wat en voldoe je aan de eisen? Reageer dan direct via de link onderaan deze pagina.