Projectleider Afbouw Medische Arrestantenzorg
- Enschede
- (DAS Twente) Samen Twente
- Gisteren
Dienstverband
Contract
Uurtarief
Niet opgegeven
Uren per week ?
16
Totaalbudget
Niet opgegeven
Startdatum
1 mei 2025
Einddatum
30 november 2025
Reageren voor
7 mei 2025
Opdrachtbeschrijving
De afbouw van de Medische Arrestantenzorg (MAZ) na het niet verkrijgen van een nieuwe gunning is een complex proces met juridische, contractuele, financiële en organisatorische gevolgen. De opdrachtgever zoekt een gedreven freelancer die als projectleider een gedetailleerd plan van aanpak opstelt voor deze afbouw. Hierbij wordt een projectgroep samengesteld met relevante expertise, waaronder een financieel adviseur en HR-adviseur. Dit plan moet rekening houden met diverse aspecten. JE TAKEN - Inventariseren van juridische en contractuele verplichtingen die nagekomen moeten worden bij en na de beëindiging van het contract en de werkzaamheden van de MAZ. - Identificeren van risico’s en aansprakelijkheden bij het stopzetten van lopende en tijdelijke contracten. - Voorstellen van maatregelen om het bedrijfsrisico zo laag mogelijk te houden voor de vijf GGD’en en juridische geschillen te voorkomen en passende preventieve maatregelen te treffen. - In kaart brengen van impact personele en financiële consequenties (contract, HR, frictie enz.) voor wat betreft stopzetten van de inzet van verpleegkundigen op KON- en GGD-niveau. - Analyseren van de personele en financiële impact van het beëindigen van de inzet op KON- en GGD-niveau. - Inventariseren van de personele gevolgen van de afbouw en te nemen maatregelen. - Oplossingen bieden voor mogelijke frictiekosten en begeleiding van verpleegkundigen naar nieuwe posities. - Opstellen van een HR-aanpak voor een soepele transitie van medewerkers. - Begeleiden van medewerkers en heldere communicatie richting ondernemingsraad (OR) en lokaal overleg (LO). - Overzicht geven van de directe en indirecte financiële implicaties. - Strategieën ontwikkelen om frictiekosten te minimaliseren of te compenseren. - Budgettaire maatregelen nemen en beheersing van financiële impact, inclusief doorbelasting overhead. - Voorbereiden en uitvoeren van een communicatiestrategie. - Informatieverstrekking aan DPG, managers KON, OR en andere gremia over de impact van de afbouw. RESULTATEN - Een concreet plan van aanpak voor de afbouw van de MAZ, inclusief personele maatregelen en financiële consequenties. - Begeleiding en uitvoering van het plan na goedkeuring. - Korte voortgangsrapportages per vier weken aan de gedelegeerd opdrachtgever. - Oplevering van een eindrapportage na afronding, inclusief overdracht aan de staande organisatie. DEADLINE - Het plan van aanpak moet uiterlijk 1 juni 2025 worden ingediend. - De uitvoering en afhechting moeten vóór 1 december 2025 zijn afgerond. GEZOCHT PROFIEL - Aantoonbare ervaring in reorganisatietrajecten en resultaatgericht werken. - Sterke verbindende kwaliteiten om afstemming met de vijf GGD’en te realiseren. - Een flexibele inzet van 8 - 16 uur per week tot 1 december 2025. - Uitstekende mondelinge en schriftelijke vaardigheden. - Inzicht in bestuurlijke dynamiek en de rol van medezeggenschap. - Het vermogen om te schakelen tussen operationeel, tactisch en strategisch niveau. - Een pragmatische aanpak met een gezonde dosis humor. Lijkt deze freelance opdracht je wat en voldoe je aan de eisen? Reageer dan direct via de link onderaan deze pagina.