Freelance opdrachten

Planner Vastgoedprojecten (2fte)

  • Rotterdam (werkzaam div. locaties)
  • Politie
  • 85 dagen geleden

Dienstverband

Contract

Uurtarief

Niet opgegeven

Uren per week ?

24

Totaalbudget

Niet opgegeven

Startdatum

1 december 2024

Einddatum

30 november 2025

Reageren voor

8 oktober 2024

Opdrachtbeschrijving

De vastgoedportefeuille van de politie omvat meer dan duizend objecten, waaronder politiebureaus, meldkamers, cellencomplexen, schietbanen en computercentra. Wil jij een rol spelen bij de grootste huisvestingsopgave in overheidsland? De opdrachtgever zoekt een enthousiaste en accurate Planner voor de realisatie van diverse projecten binnen de sector Huisvesting, onderdeel van het Politiedienstencentrum en de dienst Facility Management. JE TAKEN - Het opstellen van projectplanningen voor alle lopende en aanstaande projecten die deel uitmaken van de totale vastgoedopgave, vanaf de initiatiefase tot en met de oplevering. - Het beoordelen van planningen van uitvoerende partijen, zoals ontwerpende en uitvoerende partijen. - Het zorg dragen voor de planningsbijdrage in de diverse rapportages die worden opgesteld onder verantwoordelijkheid van de projectmanager(s). - Het leveren van een bijdrage aan het opstellen en tussentijds bijstellen van een meerjaren-projectenkalender, op basis van analyses en evaluaties. - Het zorgdragen voor aansluiting tussen de projectplanning per project en de landelijke programmaplanning huisvesting. - Het doorontwikkelen van de gestandaardiseerde projectplanning indien nodig. - Het in beeld brengen van de beschikbare capaciteit (mensen) per project en naar type project. GEZOCHT PROFIEL De opdrachtgever zoekt professionals die onder hoge druk snel het dynamische speelveld kunnen overzien en met een passende tactiek de juiste mensen weten te betrekken om de projectleiders in staat te stellen om voortgang en besluitvorming te realiseren. Als Planner heb je gevoel voor de omgeving en het maatschappelijk belang waarvoor de politieorganisatie werkt. Daarnaast beschik je over een sterk analytisch vermogen, ben je resultaatgericht, flexibel en beschik je over een gezonde dosis humor. DE ORGANISATIE De sector Huisvesting faciliteert alle eenheden van de politie bij de realisatie van haar huisvestingsbehoefte op zowel functioneel, financieel als technisch gebied. Je werkt in een grote organisatie en realiseert je dat een korte klap soms een lange afstand moet afleggen. Jouw hands-on mentaliteit en je ervaring in het kunnen omgaan met weerstand en complexiteit is hierbij van essentiële waarde. Evenals het goed kunnen samenwerken, gevoel hebben voor de omgeving, het maatschappelijk belang en de bestuurlijke sensitiviteit. Het Team Projectmanagement, waar je deel van uitmaakt, bestaat uit ongeveer 70 collega’s die complexe huisvestingsprojecten realiseren, waaronder renovatie en nieuwbouw. De teams zijn verdeeld in Regio Oost (subteams Zwolle en Eindhoven) en West (subteams Amsterdam en Rotterdam). Gezien de geografische spreiding van de projecten en het team wordt er van je verwacht dat je regelmatig op locatie zal zijn voor diverse overleggen. Projecten spelen in het hele land; afhankelijk van de projecten word je gekoppeld aan een van de vier subteams voor de uitvoering van de projecten. DOELSTELLING De vorming en doorontwikkeling van de Nationale Politie en het ontstaan van het nieuwe dienstverleningsconcept stellen andere eisen aan de sector Huisvesting. Dit gegeven, gecombineerd met de doelstelling om vanaf 2028 tientallen miljoenen euro’s per jaar op de huisvesting te besparen, maakt een grote vastgoedoperatie noodzakelijk. Dit vraagt om goed vastgoedmanagement en een versterking van de organisatie. Hoge kwaliteit, duurzaamheid, politiek en het bestuurlijk krachtenveld zijn hierbij van essentieel belang. Lijkt deze freelance opdracht je wat en voldoe je aan de eisen? Reageer dan direct via de link onderaan deze pagina.

Bekijk externe opdracht
Tags:
vastgoed, projectmanagement, overheid, facility management