Migratie MGCP- en MUVD-applicaties
- Apeldoorn
- Het Kadaster
- 80 dagen geleden
Dienstverband
Contract
Uurtarief
Niet opgegeven
Uren per week ?
36
Totaalbudget
Niet opgegeven
Startdatum
1 januari 2025
Einddatum
30 juni 2025
Reageren voor
26 november 2024
Opdrachtbeschrijving
Opdracht omschrijving Waar loopt de grens tussen jouw tuin en die van je buurman? En welk vastgoed is van wie? De organisatie achter deze ZZP opdracht registreert van al het vastgoed (grond en gebouwen) in Nederland wie welke rechten heeft. Ze hebben heel veel data over alles onder, op en boven de grond en willen maximale waarde halen uit deze data. Naast hun wettelijke taak, beheert de organisatie ook voorzieningen van andere organisaties, de Landelijke Voorzieningen. Zo beheren zij onder andere de WOZ Landelijke Voorziening en de Basisregistratie Adressen en Gebouwen (BAG): alle adressen en gebouwen in Nederland, zoals bouwjaar, oppervlakte, gebruiksdoel en locatie op de kaart. Algemeen De uitvoering van de interne bedrijfsprocessen van de organisatie wordt in grote mate ondersteund door geautomatiseerde informatiesystemen en gegevensbestanden. Ook de dienstverlening aan de klanten van de organisatie wordt in grote mate ondersteund door systemen die digitale producten en diensten leveren. Goed ingerichte toegangscontrole speelt hierbij een grote rol; ‘wie mag gebruik maken van welke informatiesystemen, diensten en gegevens en om welke reden’ en ‘hoe wordt dit goed beheerd’ zijn belangrijke thema’s die mede bepalen in welke mate de belangen van de organisatie en de klant worden geborgd en op basis waarvan voldaan kan worden aan wettelijke eisen. Omschrijving project De organisatie speelt een belangrijke rol in de productie van de internationale topografische data van het Multinational Geospatial Co-production Program (MGCP) en het MGCP Urban Vector data (MUVD). Hiervoor bestaan applicaties die dagelijks door enkele tientallen gebruikers van de organisatie gebruikt worden. In het bestaande productieproces werken de applicaties inmiddels met verouderde software die vernieuwd moet worden. Opdrachtomschrijving Voor het bestaande productieproces van MGCP en MUVD moet de migratie naar ESRI ArcGIS Pro inclusief bijbehorende processen en aanpalende systemen worden gerealiseerd. Dit omvat een analyse naar de huidige gebruikte functionaliteiten van de applicaties in o.a. ESRI ArcGIS Desktop, het functioneel beschrijven hiervan, en samen met het IT-team deze migratie naar ESRI ArcGIS Pro realiseren. Ook het maken van workflows met de nieuwste workflowmanager, en het instellen van de juiste configuraties in ESRI ArcGIS Pro en ESRI ArcGIS Enterprise zijn onderdeel van de opdracht. Daarnaast maak je een testplan en test je zaken uitgebreid. Je voert genoemde werkzaamheden zelfstandig uit. Uiterlijk 30 juni 2025 dienen alle gebruikers in het productieproces van MGCP en MUVD gebruik te maken van de gemigreerde applicaties, en dient ESRI ArcGIS Desktop geheel uitgefaseerd te zijn. Verantwoordelijkheden De belangrijkste verantwoordelijkheden zijn: - Migratie van MGCP- en MUVD applicaties van ESRI ArcGIS Desktop naar ESRI ArcGIS Pro. - Technische en functionele testen. - Introductie bij gebruikers. De op te leveren resultaten zijn: - Beschrijving huidige functionaliteiten van MGCP- en MUVD-applicaties in o.a. ESRI ArcGIS Desktop (februari 2025). - Testplan opstellen en uitvoeren (april/mei 2025). - Werkende en goed performende MGCP- en MUVD-applicaties op basis van ESRI ArcGIS Pro (mei 2025). - Opleiding gebruikers (mei 2025). - Alle gebruikers werkzaam op MGCP- en MUVD-applicaties op basis van ESRI ArcGIS Pro (juni 2025). - Uitfasering ESRI ArcGIS Desktop (juni 2025). Belangrijkste technieken, methoden en tools - SAFE, Agile en Scrum methodiek van werken. - Kennis van ESRI ArcGIS-tools zoals ESRI ArcGIS Desktop, ArcGIS Pro, ArcGIS Enterprise en ArcGIS Workflowmanager. - Kennis van Python. - IT Service management tool. - Jira. - Office365. - Azure Cloud. Lijkt deze freelance opdracht je wat en voldoe je aan de eisen? Reageer dan direct via de link onderaan deze pagina.