Freelance opdrachten

Medewerker VTH

  • Rozendaal
  • Gemeente Rozendaal
  • 4 dagen geleden

Dienstverband

Contract

Uurtarief

Niet opgegeven

Uren per week ?

8

Totaalbudget

Niet opgegeven

Startdatum

13 januari 2025

Einddatum

30 juni 2025

Reageren voor

5 januari 2025

Opdrachtbeschrijving

Opdrachtomschrijving Werken voor de opdrachtgever is uniek. Ze zijn er trots op dat ze de kleinste gemeente van het Nederlandse vasteland zijn. Een titel die ze, inwoners en het gemeentebestuur, graag willen behouden. Niet als doel op zich, maar als middel om dichtbij inwoners te blijven en zich samen in te zetten voor de groene woon- en leefomgeving. Ze geven in nauwe verbinding met de inwoners uitvoering aan de gemeentelijke taken. Werken als Medewerker VTH biedt je een unieke kans om te werken in een organisatie waarin je verantwoordelijk bent voor een breed takenpakket, met korte lijnen naar je collega’s, bestuurders én inwoners. Hier kun je snel mooie resultaten boeken. Ze werken in nauwe samenwerking, vanuit transparantie en onderling vertrouwen. Tegelijkertijd vormen een stevige eigen verantwoordelijkheid en zelfsturing onderdeel van de manier waarop zij inhoud geven aan de ‘Kracht van Klein’. De organisatie telt ca. 15 medewerkers en een flexibele schil van nog eens een tiental mensen die zich korter of langer verbinden. De organisatie heeft een eenhoofdige leiding. De taken zijn verdeeld in drie ‘eenheden’ met brede verantwoordelijkheden: Dienstverlening, Bedrijfsvoering en Regie, Beheer en Projecten. Binnen de eenheid Regie, Beheer en Projecten (RBP) werken ze aan maatschappelijke thema’s die er toe doen voor de inwoners. Binnen dit team komen veel thema’s samen: van veiligheid tot duurzaamheid en van het sociaal domein tot de fysieke leefomgeving. Samen werken ze aan optimale verbindingen tussen deze opgaven. De opdrachtgever zoekt een deskundige medewerker VTH-zaken die een natuurlijke tandem vormt met de Senior adviseur leefomgeving in de afhandeling en beoordeling van VTH-processen. Waar de Senior adviseur de regievoerende taken oppakt, draag jij zorg voor uitstekende procesafhandeling van de diverse ruimtelijke vraagstukken. Het gaat daarbij vooral om vergunningsverlenende processen en handhavingsacties op basis van de Omgevingswet of de Algemene Plaatselijke Verordening. Daarnaast zijn subsidieverleningsprocessen onderdeel van jouw werk, in het bijzonder waar het Monumenten betreft. Als behandelaar van voor de inwoners vaak belangrijke verzoeken en vragen ben je een toegankelijke en dienstverlenend gezicht. Met jouw warme, meedenkende karakter help je inwoners, collega’s en bestuurders op weg in de soms taaie processen. Daarin ben je ook standvastig en handel je integer. VERANTWOORDELIJKHEDEN - Het behandelen van aanvragen voor een omgevingsvergunning, in samenspraak met collega’s en (externe) adviseurs. - Het bewaken van de procesvoortgang van vooroverleg en vergunningsaanvragen. - Het (doen) uitvoeren van toezichts-, danwel handhavingsprocessen, in nauwe samenwerking met inhoudelijk verantwoordelijke collega’s. - Klantcontact. - Bezwaarafhandeling. - Klachtafhandeling. - Ondersteuning bij het opstellen van beleid, zoals verordeningen. - Samenwerking in het team. Zo draag jij jouw steentje bij aan de versteviging van het procesmatig werken en pak je – waar de tijd het toelaat – taken op in de ondersteuning van directe collega’s zoals administratieve taken. Lijkt deze freelance opdracht je wat en voldoe je aan de eisen? Reageer dan direct via de link onderaan deze pagina.

Tags:
overheid, ruimtelijke ordening, beleidsontwikkeling, administratie