Medewerker servicedesk Operationele Techniek
- Arnhem
- Alliander
- 125 dagen geleden
Dienstverband
Contract
Uurtarief ?
€ 75
Uren per week ?
36
Totaalbudget
Niet opgegeven
Startdatum
1 augustus 2024
Einddatum
1 februari 2025
Reageren voor
Niet opgegeven
Opdrachtbeschrijving
Medewerker Servicedesk Operationele Techniek gezocht voor een uitdagende freelance opdracht in Nederland. JE TAKEN - Eerste aanspreekpunt voor bedrijfsvoerders, monteurs, engineers, beheerders en leveranciers. - Ondersteunen bij problemen met SCADA systemen. - Telefonische ondersteuning bieden aan monteurs en leveranciers helpen met storingen aan slimme meters. - Zorgen voor de beschikbaarheid van systemen door adequaat te reageren op problemen en juiste oplosgroepen betrekken. - Incidenten en wijzigingen in OT omgeving en slimme meters volgens SLA behandelen. - Incidenten juist routeren die zich in de OT omgeving voordoen. Jouw energie Servicegerichtheid en zorgvuldigheid zijn uitgangspunten bij alles wat je doet. Je bent een teamspeler die mensen aanspreekt en zoekt naar de verbinding ook buiten het team. Jij haalt er energie uit als je gezamenlijk met het team onze klant optimaal kan ondersteunen. Je signaleert verbeteringen en draagt deze actief aan. Met de kennis en kunde van de systemen, die in het veld gebruikt worden, help je de mensen in het veld snel op weg, zodat zij zich kunnen focussen op hun expertise. In een team van ongeveer supportmedewerkers ben jij verantwoordelijk voor een set aan systemen/ diensten. Hiervoor duik je de techniek in om een gesprekspartner te zijn voor bedrijfsvoerders, monteurs en leveranciers. Je vindt het leuk om de kennis te vergaren achter de systemen. Je vraagt door en je zoekt naar een oplossing. Accuraatheid is voor jou een vanzelfsprekendheid. Je haalt veel voldoening uit het ondersteunen van de monteurs. Je bent servicegericht en begrijpt de prioriteit. Daarbij zoek je actief de samenwerking op en draag je bij aan continue verbetering. Bedrijfsonderdeel De opdrachtgever is verantwoordelijk voor Life Cycle Management en het integraal verbeteren van de effectiviteit (kwaliteit) en efficiëntie (tijd) van de (digitale) infrastructuur van hun assets. De OT Servicedesk sluit op verzoek aan bij diverse teams wanneer er nieuwe services/diensten moeten worden geïmplementeerd om zo een goede eerste lijnfunctie te kunnen vervullen. Het aanmaken van incidenten en changes op basis van monitoring alerts alsmede klantvragen. Het oplossen van incidenten en klantvragen. Het doorgronden van de vraagstelling van de gebruikersgroepen, doorvragen om tot de kern van het probleem, de wens of de wijziging te komen zodat juist gerouteerd kan worden en incidenten snel opgelost kunnen worden. Het communiceren met stakeholders op het moment van een verstoring. Het meehelpen aan het implementeren van nieuwe Servicemanagementprocessen (geïnspireerd op bijvoorbeeld ITIL). Het telefonisch ondersteunen van monteurs in het veld. Jouw achtergrond Met jouw energie blink je uit als OKM Servicedesk medewerker, want je achtergrond is: - Grote interesse in applicaties en techniek. - Je denkt in oplossingen. - Kan goed luisteren. - Kan de vertaalslag maken naar de gebruikersgroep maar ook naar het ontwikkelteam. - Je bent nieuwsgierig naar de (IT / Operationele) techniek en zoekt het naadje van de kous. Ook ben je de persoon met: - 2 - 5 jaar relevante werkervaring binnen een zakelijke OT of IT-omgeving. - Kennis/ervaring met ITIL processen. - MBO niveau door opleiding en/of werkervaring. - Signaleren van proces- en/of systeem afwijkingen en zorgdragen voor een oplossing hiervan. - Werkervaring als gebruikersondersteuning of op een helpdesk. - Kennis van IT systemen (SCADA, ServiceNow, KLAK etc) is een pré. - Bij voorkeur kennis/affiniteit met elektrotechniek. - Termen als PLC / RTU's / Modems / Routers zijn jou niet onbekend. Standplaats: Haarlem en/of Arnhem Schaal: 6/7 Uren per week: full-time Periode: 6 maanden in eerste instantie, kans op verlenging. Reageer via de link onderaan deze pagina.