Medewerker Backoffice Burgerzaken
- Nederland
- Oost Gelre
- 2 dagen geleden
Dienstverband
Contract
Uurtarief
Niet opgegeven
Uren per week
Niet opgegeven
Totaalbudget
Niet opgegeven
Startdatum
19 mei 2025
Einddatum
Niet opgegeven
Reageren voor
29 april 2025
Opdrachtbeschrijving
De opdrachtgever zoekt een gedreven freelancer voor een uitdagende opdracht binnen de gemeente Oost Gelre. De gemeente ligt centraal in de Achterhoek en biedt een dynamische werkomgeving waarin natuur, stadse en dorpse sfeer samenkomen. De organisatie bestaat uit twee grotere kernen (Groenlo en Lichtenvoorde) en zes kleine dorpen met in totaal bijna 30.000 inwoners. De gemeente is groen door veel agrarisch gebied en kent ook economische activiteiten gericht op nieuwe technologie zoals het verduurzamen van energie. De samenleving in Oost Gelre is actief, maatschappelijk betrokken en ondernemend, wat zorgt voor een grote sociale samenhang. De organisatie van ruim 200 medewerkers kenmerkt zich door een platte structuur en biedt veel vrijheid van handelen en ontwikkelingsmogelijkheden. OPDRACHT Je zorgt voor een volledig en correct uitgevoerd adresonderzoek en voert doelgerichte gesprekken met burgers ten aanzien van het aanvragen van een briefadres. Je handelt correctieverzoeken tijdig en nauwkeurig af en beoordeelt ingediende brondocumenten op echtheid en juistheid. Je verwerkt naturalisatie- en optieverzoeken conform de geldende wet- en regelgeving en zorgt voor een tijdige, correcte afhandeling. Je levert inhoudelijke ondersteuning aan collega’s bij complexe vraagstukken rondom internationaal privaatrecht, met als doel heldere en juridisch correcte afwegingen. Je stelt juridisch onderbouwde besluiten en afwijzingen op en voorziet collega’s van zorgvuldig advies binnen deze procedures. Je fungeert als eerste aanspreekpunt voor collega’s en voorziet hen van gerichte informatie en ondersteuning, zodat zij zelfstandig verder kunnen met hun werkzaamheden. VEREISTEN - Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag. - Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring binnen het vakgebied Burgerzaken bij een gemeente. - Aantoonbare kennis van relevante wet- en regelgeving namelijk; de Wet BRP, Paspoortwet en regelgeving rond nationaliteitsvraagstukken (benoem dit duidelijk in het cv). - Aantoonbare werkervaring met het beoordelen van (bron)documenten, het verwerken van mutaties in de BRP en het opstellen van besluiten. - Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal mbo niveau 4 in de richting van Burgerzaken. SELECTIECRITERIA - Aantoonbare werkervaring als medewerker burgerzaken (50 punten). - 3 tot 5 jaar aantoonbare werkervaring binnen Burgerzaken (15 punten). - 5 tot 10 jaar aantoonbare werkervaring binnen Burgerzaken (30 punten). - Meer dan 10 jaar werkervaring binnen Burgerzaken (50 punten). - Aantoonbare werkervaring met de software van Pink Roccade (iBurgerzaken) (50 punten). Competenties - Zorgvuldigheid / Nauwkeurigheid - Zelfstandigheid - Samenwerken - Mondelinge en schriftelijke communicatie - Stressbestendigheid Benodigd aantal professionals: 1. Beoordeling Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen Flextender beoordeelt de cv’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld. Stap 2: Selectie cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd Flextender beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”. De 10 of wat er binnenkomt kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling. Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria. - Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten. - Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties. De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek. Stap 4: Selectiegesprek In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren. Functieschaal Deze functie is ingedeeld in functieschaal 8. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning. Fee Flextender Flextender brengt voor deze opdracht €1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. CV-eisen Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties. Werkdagen De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr Is hybride werken mogelijk: Nee Planning De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 6 mei 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 2 mei 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht. Overige informatie De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). BYOD (bring your own device): voor deze opdracht niet van toepassing Meer informatie Vragen kunnen ingediend worden tot donderdag 24 april 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op vrijdag 25 april 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot dinsdag 29 april 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.