Freelance opdracht

Manager Supportorganisatie RSC

  • Apeldoorn
  • Politie
  • 77 dagen geleden

Dienstverband

Contract

Uurtarief

Niet opgegeven

Uren per week ?

32

Totaalbudget

Niet opgegeven

Startdatum

1 november 2024

Einddatum

31 oktober 2025

Reageren voor

9 september 2024

Opdrachtbeschrijving

ZZP'er gezocht voor een uitdagende opdracht in het sociale domein. De opdrachtgever zoekt een interim leider voor de Inrichting Support Organisatie, een cruciale rol bij het centraliseren van het landelijk Support-proces binnen de regionale service centra (RSC's) van de politie. Je zult verander-sturing geven aan een team van gepassioneerde Supportprofessionals en bent verantwoordelijk voor de inrichting, vormgeving en optimalisatie van de gehele Support-organisatie. Vanuit jouw rol als expert ben je de ambassadeur van Support binnen het RSC en speel je een essentiële rol in het uitdenken en implementeren van nieuwe processen die bijdragen aan de vooruitgang van support voor de servicecentra. Je werkt samen met HR aan een zorgvuldige overgang van mensen naar de supportorganisatie. Data Driven werken is een belangrijke pijler, waarbij data gebruikt wordt om strategische beslissingen te nemen en operationele doelen te behalen. Het WFM-team analyseert en adviseert op basis van deze data op operationeel, tactisch en strategisch niveau, met name op het gebied van capaciteit en efficiëntie. Ook het kwaliteitsteam werkt op deze manier aan projecten binnen de RSC's. Continu verbeteren is jouw streven en je fungeert als ambassadeur van Support, waarbij je relaties opbouwt met stakeholders, bewustwording bevordert en zorgt voor de juiste positionering van de Support-organisatie. Je adviseert en leidt de implementatie van de nieuwe supportorganisatie en ontwikkelt de Support-functie voor het RSC continu door middel van: - Veranderopgave van het huidige en toekomstige Support-team en het gehele inrichtingsproces - Teamchefs en collega's helpen om capaciteit- en kwaliteitsverbeteringen slimmer in te zetten - Voorstellen doen om de kwaliteit te verbeteren Doelstelling Vanuit de bedrijfsvoering stuur je samen de eenheden aan op de afgesproken KPI's. Continu verbeteren is vanaf de start een speerpunt voor zowel WFM als kwaliteit, waarbij vergaande data-analyse wordt toegepast. Het tweede jaar staat in het teken van de formele inrichting van het supportteam en de positionering binnen de landelijke samenwerking. In deze fase worden de werkprocessen definitief geborgd in de operatie. Ten slotte is het voorbereiden van de formele inrichting en overdracht van de tijdelijke naar de definitieve invulling binnen de politieorganisatie een op te leveren resultaat. Het RSC is verantwoordelijk voor het te woord staan van burgers met vragen die 'geen' spoed hebben. Hieronder valt onder andere al het telefonisch contact dat binnenkomt op 0900-8844, maar ook e-mails, live chat en video bellen. Het RSC is opgedeeld in tien verschillende regio's die gedeeltelijk regio overstijgend werken. Een uitdagende rol waarin jij mede de koers bepaalt voor de Support-organisatie binnen het RSC van de politie. De opdrachtgever biedt een dynamische werkomgeving en een kans om bij te dragen aan de verdere professionalisering van het team. Een gecentraliseerde supportfunctie is nieuw binnen het service center. Je zult de volgende doelen realiseren: - Opleveren van een plan van aanpak voor de inrichting van de supportorganisatie. Dit plan na goedkeuring ook implementeren. De implementatie is gerealiseerd aan het einde van de inhuurperiode. - Sturen aan de tijdelijke supportorganisatie na implementatie tot overdracht aan de bestaande organisatie. Verantwoordelijkheden Je fungeert als landelijk interim manager van de supportorganisatie RSC Support. Verder heb je de onderstaande verantwoordelijkheden: Support team - Projectmatige aansturing van de manager WFM en de coördinator kwaliteit. - Ontwikkeling van het Support-team op kennis en kunde. - Stimuleren van deskundigheidsbevordering. Support-strategie - Ontwikkelen, implementeren en onderhouden van de inrichting en processen binnen de supportorganisatie. - Positioneren van Support binnen de RSC's als deskundige partners in de dienstverleningsambitie. - Genereren van periodieke rapportages over afdeling en medewerkersprestaties. - Bewaken van de gestelde KPI's en daarbij adviseren over mogelijke aanscherping of nieuwe KPI's. - Adviezen uitbrengen op door analyse verkregen inzichten met als doel een continue verbetering. Projectenbeheer - Bewaken van overzicht op de projectenkalender en prioriteren. Lijkt deze freelance opdracht je wat en voldoe je aan de eisen? Reageer dan direct via de link onderaan deze pagina.

Bekijk externe opdracht
Tags:
HR, management, data-analyse, support, projectbeheer