Freelance opdracht

Manager Inkoop & Contractmanagement

  • Apeldoorn
  • Het Kadaster
  • 36 dagen geleden

Dienstverband

Contract

Uurtarief

Niet opgegeven

Uren per week ?

32

Totaalbudget

Niet opgegeven

Startdatum

4 november 2024

Einddatum

28 februari 2025

Reageren voor

16 oktober 2024

Opdrachtbeschrijving

De opdrachtgever zoekt een gedreven Manager Inkoop & Contractmanagement voor een uitdagende freelance opdracht. De organisatie registreert en verstrekt gegevens over de ligging van vastgoed in Nederland en de daarmee samenhangende rechten, zoals eigendom en hypotheek. Deze gegevens zijn cruciaal voor het onderzoeken van maatschappelijke vraagstukken, zoals de beste route voor een nieuwe snelweg, actuele ontwikkelingen op de woningmarkt en het in beeld brengen van leegstand. OMSCHRIJVING WERKZAAMHEDEN De afdeling Inkoop & Contractmanagement is onderdeel van de directie Financiën & Control (F&C). F&C bestaat uit ongeveer 75 medewerkers en is verantwoordelijk voor onder meer planning & control, externe verslaggeving, risicomanagement, inkoopadvisering, de financiële administratie en interne managementinformatie. F&C heeft daarmee een kaderstellende en faciliterende rol. Enerzijds zijn de werkzaamheden dienstverlenend van karakter, anderzijds worden kaders gesteld in nauw overleg met de overige directies. De ambitie is om een herkenbare en zichtbare directie te zijn en de toegevoegde waarde te laten zien door betrouwbare en deskundige adviezen en kwaliteit van het werk. F&C telt vijf afdelingen: - Concerncontrol - Administratie - Risk en Compliance - Inkoop en Contractmanagement - Data-, Proces- en IM bedrijfsvoering De afdeling Inkoop en Contractmanagement (zo'n 25 medewerkers) zorgt ervoor dat producten en diensten op een rechtmatige en doelmatige manier worden gecontracteerd. Vervolgens zorgt de afdeling ervoor dat (namens de contracteigenaar) bij de uitvoering van het contract de doelstellingen, die met het contract zijn beoogd, optimaal worden gerealiseerd. Er wordt gewerkt binnen de kaders van het inkoopbeleid en de geldende wet- en regelgeving en daarbinnen is er ruimte voor creativiteit. De basis wordt op orde gehouden en er wordt gericht geïnvesteerd in vernieuwing. Ook is de afdeling Inkoop en Contractmanagement betrokken bij afdeling overstijgende vraagstukken. De afdeling Inkoop en Contractmanagement bestaat uit drie disciplines die voor alle directies werken, namelijk: - Inkoopadvies en -begeleiding - Contractmanagement - Contractbeheer VERANTWOORDELIJKHEDEN Als Manager Inkoop & Contractmanagement zorg jij voor een versterkte centrale positie van de inkoop- en contractmanagement functie in de gehele organisatie. Het team heeft de afgelopen jaren een mooie ontwikkeling doorgemaakt en bestaat nu uit een goede dynamiek en goede verhoudingen tussen senioriteit en jong talent. Samen met dit team zorg je voor de optimale inrichting, om waarde toe te voegen aan de doelstellingen van de business. Je bent onder meer verantwoordelijk voor: - Het leiding geven, sturen en coachen van het team, op inhoudelijk en persoonlijk vlak. - Continueren van inkoopbeleid- en strategie. - Je zet de ingezette doorontwikkeling, professionalisering en optimalisering van de organisatie en processen door. - Hechte samenwerking met relevante collega’s binnen en buiten de directie F&C. DE BELANGRIJKSTE TAKEN EN VERANTWOORDELIJKHEDEN Jij bent een verbinder, die in staat is om de dagelijkse aansturing aan professionals goed vorm te geven. Als sparringpartner van het team bepaal jij de koers, en zorg jij voor vak volwassen en gemotiveerde medewerkers en blijf je werken aan synergie. Jij bent in staat veranderingen te realiseren. Jij verplaatst je in de belangrijkste stakeholders en weet je goed te manoeuvreren binnen de organisatie om impact te kunnen maken met de inkoop- en contractmanagement teams. TAKEN - Dagelijkse aansturing van de professionals binnen de afdeling Inkoop & Contractmanagement. - Het verder brengen van de ingezette doorontwikkeling, professionalisering en optimalisering van de organisatie en processen. - Het verbeteren van de verbinding, afstemming en samenwerking met andere afdelingen en directies. Lijkt deze freelance opdracht je wat en voldoe je aan de eisen? Reageer dan direct via de link onderaan deze pagina.

Bekijk externe opdracht
Tags:
vastgoed, administratie, financiën, compliance, contractmanagement