Freelance opdrachten

Kwaliteitsmedewerker Participatiewet en Inburgering

  • Nijmegen
  • Gemeente Nijmegen
  • 124 dagen geleden

Dienstverband

Contract

Uurtarief

Niet opgegeven

Uren per week ?

24

Totaalbudget

Niet opgegeven

Startdatum

21 oktober 2024

Einddatum

31 maart 2025

Reageren voor

14 oktober 2024

Opdrachtbeschrijving

Op zoek naar een uitdagende freelance opdracht in het sociale domein? De opdrachtgever zoekt een gedreven kwaliteitsmedewerker om de kwaliteit van de dienstverlening te optimaliseren en de processen continu te verbeteren. WERKLOCATIE Je gaat aan de slag bij een gemeente die bekend staat om haar dynamiek en rijke historie. De stad biedt volop ruimte voor experimenteren en leren. Binnen de afdeling Inkomen, Zorg en Leerrecht, die bestaat uit 5 bureaus en 14 teams met ruim 300 medewerkers, werk je samen aan de uitvoering van wetten en regelingen in het sociaal domein, zoals de Participatiewet en Wmo. Het Stafbureau, waar jij deel van uitmaakt, zorgt voor de interne processen en draagt bij aan de kwaliteit van de dienstverlening. VERANTWOORDELIJKHEDEN Wat ga je doen? De kern van je werk is het optimaliseren van de kwaliteit van de dienstverlening en het continu verbeteren van de processen. Je adviseert het management gevraagd en ongevraagd en draagt bij aan de totstandkoming van managementinformatie. Je bewaakt de kwaliteit van de uitvoering van de wetten van het domein waar jij voor werkt en hebt oog voor de raakvlakken met de andere disciplines zodat je een integrale blik hebt op het Sociaal Domein. Dit doe je door: - Klantmanagers te coachen op inhoud en proces; - Op te treden als vertegenwoordiger van het College van B&W bij bezwaarzaken; - Het verbinden van uitvoering en beleid. Je bent vanuit de uitvoering het aanspreekpunt voor de beleidsmedewerkers en je verzamelt signalen uit de uitvoering en verbindt deze met elkaar; - Te adviseren over kwaliteitsverbetering op het snijvlak van beleid en uitvoering en houdt daarbij rekening met de effecten voor je collega’s, systemen, werkprocessen en informatievoorziening; - Je te richten op de kwaliteit van de uitvoering met als uitgangspunt: Mens Als Middelpunt, waarbij doelmatigheid en rechtmatigheid vanzelfsprekend eveneens geborgd zijn. Dit neem je mee in de kwaliteitscontroles die je uitvoert en bij het verbeteren van processen; - Een trekkende of ondersteunde rol bij projecten te hebben; - Het generen en controleren van management- en bestuurlijke informatie en samen met je collega’s binnen kwaliteitszorg te zorgen voor de interne en externe verantwoording. GEZOCHT PROFIEL De ideale kandidaat voor deze ZZP opdracht heeft een scherp oog voor detail en is in staat om zowel zelfstandig als in teamverband te werken. Je bent communicatief sterk en weet mensen te motiveren en te coachen. Daarnaast heb je ervaring met kwaliteitsmanagement en kennis van de wetten en regelingen binnen het sociale domein. - Je hebt minimaal een HBO-opleiding afgerond, bij voorkeur in een relevante richting; - Je hebt aantoonbare ervaring met kwaliteitsmanagement; - Je bent communicatief vaardig en kunt goed samenwerken; - Je hebt kennis van de wetten en regelingen binnen het sociale domein; - Je bent analytisch sterk en kunt processen snel doorgronden en verbeteren. Lijkt deze freelance opdracht je wat en voldoe je aan de eisen? Reageer dan direct via de link onderaan deze pagina.

Bekijk externe opdracht
Tags:
kwaliteit, sociaal domein, gemeente, management, coaching