Kwaliteitsmedewerker Bijzondere Bijstand, Sociale regelingen en Kredieten
- Nijmegen
- Gemeente Nijmegen
- 13 dagen geleden
Dienstverband
Contract
Uurtarief
Niet opgegeven
Uren per week
Niet opgegeven
Totaalbudget
Niet opgegeven
Startdatum
17 februari 2025
Einddatum
Niet opgegeven
Reageren voor
17 februari 2025
Opdrachtbeschrijving
Opdracht omschrijving Waarom doen we dit als gemeente: We werken vanuit ons hart, van en voor onze stad. Voor en met de inwoners, instellingen en bedrijven in Nijmegen werken we aan de opgaven die in de stad en haar omgeving spelen. Daarbij is vertrouwen ons vertrekpunt, kiezen we voor contact, doen we gewoon wat nodig is en leren we van wat we doen. Als kwaliteitsmedewerker werk je voor de afdeling Inkomen, Zorg & Leerrecht, binnen het Stafbureau. Als Stafbureau dragen we zorg voor optimalisatie van onze interne processen en dragen we bij aan de kwaliteit van onze dienstverlening richting de mensen die een beroep doen op de voorzieningen in het sociale domein. WAT GA JE DOEN We zijn op zoek naar versterking van het team kwaliteitsmedewerkers. We zoeken tijdelijke versterking voor de aandachtsgebieden Bijzondere Bijstand, Sociale Regelingen en Kredieten. Als kwaliteitsmedewerker treed je op als spil tussen beleid en uitvoering; je stelt de uitvoering in staat om zo goed mogelijk het werk te kunnen doen: de burger centraal. Je bent verantwoordelijk voor het optimaliseren van de kwaliteit van de dienstverlening en het continue verbeteren van de processen. Je adviseert het management gevraagd en ongevraagd. Waar nodig, draag je bij aan de totstandkoming van managementinformatie. Je weet je weg te vinden in interne en externe verantwoording. Je bewaakt de kwaliteit van de uitvoering van de wetten van het domein waar jij voor werkt, daarnaast heb je oog voor de raakvlakken met de andere disciplines zodat je een integrale blik hebt op het sociaal domein. Je treedt in bezwaarzaken op als vertegenwoordiger van het College. LET OP: gezien de aard van de werkzaamheden en het werken onder leiding en toezicht leent deze opdracht zich niet voor ZZP'ers. VERANTWOORDELIJKHEDEN Hoe ziet jouw werkomgeving er uit: - Je bent goed thuis in wet- en regelgeving en weet vanuit je achtergrond te adviseren over beleid in relatie tot de uitvoering; - Je treedt op als vertegenwoordiger van het College van B&W bij bezwaarzaken; - Je weet medewerkers te coachen in inhoudelijke zin en op procesgebied; - Je verbindt uitvoering en beleid, de inrichting van de organisatie, onze processen en uiteindelijk het belang van de klant; je handelt en werkt vanuit overzicht; - Je bent vanuit de uitvoering aanspreekpunt voor de beleidsmedewerkers en je verzamelt signalen uit de uitvoering en verbindt dit met elkaar; - Je adviseert over kwaliteitsverbetering op het snijvlak van beleid en uitvoering en houdt daarbij rekening met de effecten voor systemen, werkprocessen en informatievoorziening; - Je richt je op de kwaliteit van de uitvoering met als uitgangspunt: Mens Als Middelpunt, waarbij doelmatigheid en rechtmatigheid vanzelfsprekend eveneens geborgd zijn; - Je verricht zelfstandig alle voorkomende werkzaamheden met betrekking tot de kwaliteitscontrole en verbetering van de genoemde processen. Ook stuur je projecten aan (of je neemt er aan deel) gericht hierop; - Je zorgt samen met je collega’s binnen kwaliteitszorg voor de interne en externe verantwoording; - Je kunt signalen uit de praktijk omvormen tot verbetervoorstellen; - Je adviseert bij het genereren en verifiëren van management- en bestuurlijke informatie. Lijkt deze freelance opdracht je wat en voldoe je aan de eisen? Reageer dan direct via de link onderaan deze pagina.