Kwaliteitsmedewerker Bijzondere Bijstand, Sociale regelingen en Kredieten
- Nijmegen
- Gemeente Nijmegen
- 14 dagen geleden
Dienstverband
Contract
Uurtarief
Niet opgegeven
Uren per week
Niet opgegeven
Totaalbudget
Niet opgegeven
Startdatum
17 februari 2025
Einddatum
Niet opgegeven
Reageren voor
17 februari 2025
Opdrachtbeschrijving
De opdrachtgever zoekt een gedreven kwaliteitsmedewerker voor de afdeling Inkomen, Zorg & Leerrecht binnen het Stafbureau. De organisatie achter deze ZZP opdracht werkt vanuit het hart voor de stad en haar inwoners, instellingen en bedrijven. Ze streven naar optimale dienstverlening in het sociale domein en vertrouwen is hun vertrekpunt. Ze kiezen voor contact, doen wat nodig is en leren van hun acties. WAT GA JE DOEN De opdrachtgever zoekt versterking voor het team kwaliteitsmedewerkers, specifiek voor de aandachtsgebieden Bijzondere Bijstand, Sociale Regelingen en Kredieten. Als kwaliteitsmedewerker ben je de spil tussen beleid en uitvoering, waarbij je de uitvoering ondersteunt om het werk zo goed mogelijk te doen, met de burger centraal. Je bent verantwoordelijk voor het optimaliseren van de kwaliteit van de dienstverlening en het continu verbeteren van de processen. Je adviseert het management zowel gevraagd als ongevraagd en draagt bij aan de totstandkoming van managementinformatie waar nodig. Je bewaakt de kwaliteit van de uitvoering van de wetten in jouw domein en hebt oog voor de raakvlakken met andere disciplines, zodat je een integrale blik hebt op het sociaal domein. In bezwaarzaken treed je op als vertegenwoordiger van het College. VERANTWOORDELIJKHEDEN - Je bent goed thuis in wet- en regelgeving en weet vanuit je achtergrond te adviseren over beleid in relatie tot de uitvoering. - Je treedt op als vertegenwoordiger van het College van B&W bij bezwaarzaken. - Je weet medewerkers te coachen in inhoudelijke zin en op procesgebied. - Je verbindt uitvoering en beleid, de inrichting van de organisatie, onze processen en uiteindelijk het belang van de klant; je handelt en werkt vanuit overzicht. - Je bent vanuit de uitvoering aanspreekpunt voor de beleidsmedewerkers en je verzamelt signalen uit de uitvoering en verbindt dit met elkaar. - Je adviseert over kwaliteitsverbetering op het snijvlak van beleid en uitvoering en houdt daarbij rekening met de effecten voor systemen, werkprocessen en informatievoorziening. - Je richt je op de kwaliteit van de uitvoering met als uitgangspunt: Mens Als Middelpunt, waarbij doelmatigheid en rechtmatigheid vanzelfsprekend eveneens geborgd zijn. - Je verricht zelfstandig alle voorkomende werkzaamheden met betrekking tot de kwaliteitscontrole en verbetering van de genoemde processen. Ook stuur je projecten aan (of je neemt er aan deel) gericht hierop. - Je zorgt samen met je collega’s binnen kwaliteitszorg voor de interne en externe verantwoording. - Je kunt signalen uit de praktijk omvormen tot verbetervoorstellen. - Je adviseert bij het genereren en verifiëren van management- en bestuurlijke informatie. GEZOCHT PROFIEL - Je hebt een relevante opleiding op minimaal hbo-niveau afgerond. - Je hebt aantoonbare ervaring in een soortgelijke functie binnen het sociale domein. - Je bent communicatief vaardig en weet hoe je draagvlak creëert. - Je hebt een analytisch vermogen en kunt snel schakelen tussen verschillende taken en verantwoordelijkheden. - Je bent resultaatgericht en hebt oog voor detail. - Je hebt ervaring met projectmatig werken en kunt zelfstandig werken. Lijkt deze freelance opdracht je wat en voldoe je aan de eisen? Reageer dan direct via de link onderaan deze pagina.