Freelance opdrachten

Jurist (2x)

  • Apeldoorn
  • Het Kadaster
  • Vandaag

Dienstverband

Contract

Uurtarief

Niet opgegeven

Uren per week

Niet opgegeven

Totaalbudget

Niet opgegeven

Startdatum

1 april 2025

Einddatum

28 februari 2026

Reageren voor

Niet opgegeven

Opdrachtbeschrijving

LET OP!! Dit is een detacheringsopdracht met een driepartijenovereenkomst. De inschrijver sluit een driepartijen detacheringsovereenkomst, waarbij de inschrijver als werkgever van de inhuurkracht, de inhuurkracht als betrokkene en de opdrachtgever als inlener ondertekent. Let wel, de inschrijver en de inhuurkracht dienen hiervoor een (civielrechtelijke) arbeidsovereenkomst te hebben gesloten. Indien dit om welke reden dan ook niet mogelijk is, wordt je inschrijving terzijde gelegd. Op deze driepartijenovereenkomst is de Waadi van toepassing. Er zal daarom worden gecontroleerd op de vereiste registratie conform artikel 7a van de Waadi. De opdrachtgever registreert en verstrekt gegevens over de ligging van vastgoed in Nederland en de daarmee samenhangende rechten, zoals eigendom en hypotheek. Als zelfstandig bestuursorgaan is dat hun wettelijke taak. Hun gegevens bieden houvast bij het onderzoeken van maatschappelijke vraagstukken, of het nu gaat om de beste route voor een nieuwe snelweg, actuele ontwikkelingen op de woningmarkt of het in beeld brengen van leegstand. OMSCHRIJVING WERKZAAMHEDEN Het team Juridische Bewaring en Landinrichting (JBL) is op zoek naar twee juristen. Het team Juridische Bewaring en Landinrichting is een afdeling binnen Data Governance en maakt deel uit van de directie Data, Governance en Vernieuwing. Het team JBL is nauw betrokken bij de primaire taken van de opdrachtgever maar wordt ook buiten de organisatie (zelfs buiten de landsgrenzen) als expertise-eenheid erkend en gezien als vraagbaak en kennis- en sparringpartner. De juristen zullen hoofdzakelijk worden ingezet aan de bewaarderstelefoon. Bij de bewaarderstelefoon kunnen klanten en interne medewerkers terecht met vragen ten aanzien van complexe juridische vraagstukken. De bewaarderstelefoon is gedurende werkdagen dagelijks van 9.00 - 17.00 uur bereikbaar. Per dag komen gemiddeld 75 telefonische vraagstukken binnen die in behandeling worden genomen, gelogd en diezelfde dag beantwoord. Ook kunnen de juristen worden ingezet voor de werkzaamheden in het verzoek tot verbetering proces (VTV-proces) die voortvloeien uit de inwinnings- en bijwerkingstaken in de Basisregistratie Kadaster. In dit proces kunnen klanten (notarissen) en interne medewerkers terecht met vragen ten aanzien van complexe juridische vraagstukken over het door de bewaarder gedane verzoek tot verbetering, de wijze van verbeteren en de vragen die daarover zijn gerezen. Hiervoor is kennis van de Algemene wet bestuursrecht een pré. Daarnaast kunnen de juristen worden ingezet voor het uitvoeren van kwaliteitscontroles en het rapporteren hierop. Tevens zullen de juristen worden ingezet voor het maken van Aanwijzingen Bewaarders, modellen en opleidingsmateriaal en zal hij worden ingezet voor het bijhouden van jurisprudentie en literatuuronderzoek. VERANTWOORDELIJKHEDEN De belangrijkste taken en verantwoordelijkheden zijn: - Het geven van richtlijnen, aanwijzingen en adviezen met betrekking tot de openbare registers en Basisregistratie Kadaster, alsmede juridische en vakinhoudelijke informatieverstrekking. - Het ondersteunen van de interne organisatie bij de toepassing van de Kadasterwet en andere relevante regelgeving. - Het voorbereiden van beslissingen met betrekking tot inschrijvings- en registratievraagstukken. - Het functioneel aansturen en het begeleiden van andere medewerkers aan de bewaarderstelefoon of medewerkers betrokken bij het VTV-proces. - Het zijn van juridisch inhoudelijke aanspreekpunt voor onze in- en externe klanten aan de telefoon of per e-mail. - Het zelfstandig behandelen van rechtszekerheids-, vastgoed- en geodata vraagstukken, voorzover dit past binnen de huidige kaders en richtlijnen. Voor vraagstukken die niet binnen de huidige kaders en richtlijnen opgelost kunnen worden wordt afstemming gezocht met een verantwoordelijk bewaarder. - Het doen van kwaliteitscontroles en het rapporteren hierop. De op te leveren resultaten zijn: - Juridisch complexe vraagstukken met betrekking tot registratieve werkzaamheden worden correct afgehandeld. - Het correct, helder en foutloos schriftelijk vastleggen van de klantvraag en de afwikkeling daarvan in de loggingssystemen. - Bewaarders worden effectief ondersteund bij het stellen van de juridische kaders in projecten waarbij wordt toegezien op de handhaving van deze kaders. Lijkt deze freelance opdracht je wat en voldoe je aan de eisen? Reageer dan direct via de link onderaan deze pagina.

Tags:
juridisch, vastgoed, data, bestuursrecht, overheid