Juridisch adviseur handhaving
- Overijssel
- Zwolle
- Gisteren
Dienstverband
Contract
Uurtarief
Niet opgegeven
Uren per week
Niet opgegeven
Totaalbudget
Niet opgegeven
Startdatum
Niet opgegeven
Einddatum
Niet opgegeven
Reageren voor
1 mei 2025
Opdrachtbeschrijving
Let op! “Uitvoeringsvoorwaarde: Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Zwolle mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de gemeente Zwolle. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is. Organisatie In Zwolle geloven we dat het leven beter wordt als we samenwerken met inwoners, ondernemers en partners in de stad. En dat blijkt te werken, want Zwolle scoort hoog op ‘kwaliteit van leven’. Inwoners hebben een groot hart voor de stad, houden van het groen, werken, ondernemen met plezier en voelen zich veilig. We kijken uit naar een toekomst met meer dan 160.000 inwoners. Het is onze missie om onze brede welvaart te behouden en te versterken. Dit doen we door unieke talenten samen te brengen en onze passie voor de stad en haar inwoners te delen. In Zwolle kun je jezelf ontwikkelen, je interesses en vaardigheden verkennen en de vrijheid ervaren om te doen wat je leuk vindt en waar je goed in bent. We zijn een organisatie, waar we elkaar waarderen, accepteren en respecteren om wie we zijn. Diversiteit verrijkt onze organisatie en zorgt voor een kleurrijk Zwolle, waar iedereen zich thuis voelt. OPDRACHT Je ondersteunt en adviseert collega’s van het cluster Juridisch Advies van de afdeling Veiligheid en in het bijzonder de burgemeester over verschillende veiligheidsthema’s. Denk aan de bestuurlijke aanpak van drugscriminaliteit, crisismaatregelen, interventies die nodig zijn om overlast in de buitenruimte te voorkomen, incidenten, betogingen en de inzet van noodbevoegdheden, waarvoor je ook besluiten opstelt. Bestuurlijke maatregelen openbare orde en veiligheid Samen met een collega ben je verantwoordelijk voor bestuurlijke maatregelen als opvolging van bestuurlijke rapportages van de politie. Hiervoor werk je veel samen met de politie en adviseer je de burgemeester. Met je collega’s uit het team OOV, waaronder het cluster Juridisch Advies, spar je over inhoudelijke vraagstukken, aanwijzingsbesluiten en werkinstructies. Advisering handhaving Je gaat ook het team TOR (Toezicht Openbare Ruimte) ondersteunen. Het team bestaat uit negentien boa's en toezichthouders en vier collega’s van het team Markten en Haven. Zij zijn veel buiten om toe te zien op de naleving van regels. Je adviseert hen bij lastige casussen en het strafrechtelijke gedeelte van hun werk, zoals het toepassen van de Alcoholwet en APV en strafrecht. Ook het sluiten van een drugspand of het opleggen van een dwangsom aan een voetbalsupporter zijn voorbeelden. Je geeft advies over een variëteit aan onderwerpen en stelt hiervoor zo nodig handhavingsbesluiten op. VEREISTEN / KNOCK-OUTCRITERIA - Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag; - Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau; - Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring bij gemeentes; - Aantoonbare werkervaring met bestuursrecht en het beoordelen van bestuurlijke rapportages; - Aantoonbare werkervaring op het gebied van openbare orde en veiligheid én handhaving Alcoholwet én APV (benoem dit expliciet in het cv). SELECTIECRITERIA TE BEOORDELEN DOOR FLEXTENDER (WEGING, TOTAAL 100 PUNTEN) - Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau in een juridische richting (20 punten); - Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als juridisch adviseur binnen een gemeente (40 punten); - Aantoonbare werkervaring met het opstellen van advies richting gemeentebestuur, burgemeester en politie (benoem dit expliciet in het cv) (15 punten); - Beschikbaar op vrijdag (25 punten). Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre jij / de door jou aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet. COMPETENTIES - Accuraat - Flexibel - Communicatief vaardig, mondeling en schriftelijk - Prettig in de omgang - Hands on BEOORDELING Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen Flextender beoordeelt de cv’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld. Stap 2: Selectie 10 cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd Flextender beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”. De 10 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling. Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria. - Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten. - Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties. De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek. Stap 4: Selectiegesprek In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren. FUNCTIESCHAAL Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10A. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning. FEE FLEXTENDER Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening. BENODIGD AANTAL PROFESSIONALS 1-2. (32 - 36 u (minimaal 32 u) (1 kandidaat bij 32u, of 2 kandidaten bij 36 u die beiden dan 18u werken). CV-EISEN Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties. WERKDAGEN Is hybride werken mogelijk: Ja De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr. PLANNING De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdagmiddag 7 mei 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 6 mei 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht. OVERIGE INFORMATIE - De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. - De opdrachtgever zal om een Geheimhoudingsverklaring vragen. - De opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen. - Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). - Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan €400.000 binnen het DAS van de Talentenregio. Voor meer informatie zie: (https://talentenregiohuurtin.nl/wp-content/uploads/2024/10/SROI-bijlage-DAS-v2.pdf). Meer informatie Vragen kunnen ingediend worden tot woensdag 30 april 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op donderdag 1 april 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kun je indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kun je telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot vrijdag 2 april 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kun je reageren.