Interim Inkoopadviseur/Contractmanager
- Brummen
- Gemeente Brummen
- Vandaag
Dienstverband
Contract
Uurtarief
Niet opgegeven
Uren per week
Niet opgegeven
Totaalbudget
Niet opgegeven
Startdatum
10 maart 2025
Einddatum
1 maart 2026
Reageren voor
Niet opgegeven
Opdrachtbeschrijving
De opdrachtgever zoekt een gedreven Interim Inkoopadviseur/Contractmanager voor een uitdagende freelance opdracht binnen de gemeente Brummen. In deze rol werk je aan de begeleiding en verbetering van het inkoopproces. Je adviseert de verschillende teams bij inkooptrajecten voor 'Leveringen', 'Diensten' en 'Werken', en begeleidt zelfstandig aanbestedingen. Dit kunnen meervoudig onderhandse procedures zijn, maar ook nationale of Europese aanbestedingsprocedures. Je bent strategisch en tactisch sparringpartner vanaf het moment van het formuleren en uitzetten van de offerteaanvraag tot aan de administratieve afhandeling van de contracten. Je informeert de organisatie over de ontwikkelingen op het gebied van de (Europese) aanbestedingswet- en regelgeving. Bovendien adviseer je proactief over rechtmatig en doelmatig inkopen en draag je bij aan een uniform inkoopproces. Je taken - Advies geven over inkoop- en aanbestedingsprocessen. - Collega’s ontzorgen bij complexe inkooptrajecten. - Overzicht behouden op de verschillende inkoopactiviteiten binnen de gemeente. - Vervullen van de rol van Contractmanager waar nodig. - Vertegenwoordigen van Brummen in het regionaal inkoopplatform. - Realiseren van doelen zoals Social Return en MVOI. - Omzetten van vragen en projecten naar aanbestedingen. - Interactie met leveranciers en management om contracten compleet voor te leggen. - Managen van (ICT-)contracten en aansturing van (ICT-)leveranciers. - Ondersteunen van het contractbeheer. - Implementeren van een contractmanagementsysteem. - Ontwikkelen van strategische kaders voor contractbeheer en contractmanagement. - Begeleiden van de inrichting van processen binnen de organisatie. Verantwoordelijkheden - Adviseren, ondersteunen en ontzorgen van collega’s bij (Europese) aanbestedingsprocedures. - Realiseren van het gemeentelijk inkoopbeleid door zelfstandig (Europese) inkooptrajecten ten uitvoer te brengen. - Fungeren als verbindende schakel tussen inkoop, decentrale inkopers en betrokken medewerkers. - Ondersteunen van verschillende organisatieonderdelen bij inkoopvragen. - Vervangen van collega-inkopers bij ziekte of andere omstandigheden. - Verantwoordelijk voor het proces van de totstandkoming van de aanbestedingsaanpak. - Doorontwikkelen van het inkoopproces. - Ontwikkelen van strategisch kader voor contractbeheer en contractmanagement. - Beheer van het contractmanagementsysteem. - Managen van verschillende (ICT-)contracten en aansturing van (ICT-)leveranciers. - Deelname aan het regionaal inkoopplatform. Lijkt deze freelance opdracht je wat en voldoe je aan de eisen? Reageer dan direct via de link onderaan deze pagina.