Interim Bureauhoofd Projectmanagement
- Stadskantoor 's-Hertogenbosch
- Gemeente Den Bosch
- Vandaag
Dienstverband
Contract
Uurtarief ?
€ 125
Uren per week ?
32
Totaalbudget
Niet opgegeven
Startdatum
1 maart 2025
Einddatum
1 maart 2026
Reageren voor
10 februari 2025
Opdrachtbeschrijving
Interim Bureauhoofd Projectmanagement voor de Afdeling Projectmanagement en Voorbereiding OPDRACHTOMSCHRIJVING Vanwege de groei van de afdeling Projectmanagement en Voorbereiding, onderdeel van de sector Stadsbeheer, zoekt de opdrachtgever een interim-manager voor de functie van Bureauhoofd Projectmanagement. De afdeling houdt zich bezig met de unieke combinatie van kennis van de stad en techniek. De belangrijkste taak is het leveren van (ruimtelijke) expertise voor projecten gericht op duurzame ontwikkeling, inrichting en groot onderhoud van de openbare ruimte, zowel onder- als bovengronds. Opdrachtgevers zijn de afdeling Beheer en Programmering van de sector Stadsbeheer en de afdelingen Leefomgeving, Erfgoed en Programma's en Projecten van de sector Stadsontwikkeling. De groep Projectmanagement bestaat uit projectmanagers, projectleiders, toezichthouders en IMP-rolhouders zoals omgevingsmanagers en technisch managers. Zij voeren de regie over diverse projecten zoals reconstructie van straten en bruggen, aanleg van pleinen en speelplaatsen, en bouw- en woonrijp maken van in- en uitbreidingslocaties. Een van de taken is het in beeld brengen van de capaciteitsbehoefte op korte, middellange en lange termijn op basis van de opgave in de openbare ruimte. Samen met het afdelingshoofd en de andere twee bureauhoofden willen zij medio juni een formatieplan voorleggen aan de directie van Stadsbeheer. Daarnaast willen zij beter gaan sturen op het Projectmatig Samenwerken. Hiervoor is al een methode uitgewerkt en geïmplementeerd en zal dit verder ingebed moeten worden in de organisatie. De nieuwe interim-manager gaat leidinggeven aan ca. 25 collega’s. JE TAKEN - Je geeft mede vorm aan het beleid en inrichting van het bureau en de afdeling. - Ontwikkelen van rollen bij projecten (vooral IPM). - Ontwikkelen van wens dan wel noodzaak om differentiatie aan te brengen in de functie van projectleider/projectmanager en toezichthouder. - Versterken, sturen en checken van het projectmatig samenwerken conform het Bossch Model. - Op basis van o.a. de programmering een (strategische) personeelsplanning maken voor het bureau. - Je treedt op als sparringpartner van de medewerkers, waarbij je kijkt naar de processen en de onderlinge afstemming. Daarbij neem je het werk niet over, maar spreek je de medewerkers in hun kracht aan om hun talenten te benutten. - Lid van het MT van de afdeling Projectmanagement en Voorbereiding. - Je moedigt de professionele en persoonlijke ontwikkeling van de medewerkers aan, waarbij je oprechte betrokkenheid laat zien. - Je plant samen met de medewerkers de capaciteitsinzet, formuleert heldere resultaten en geeft de daarvoor beschikbare middelen/voorwaarden aan. GEZOCHT PROFIEL - Je hebt minimaal een afgeronde HBO-opleiding in de richting van civiele techniek, cultuurtechniek of technische bedrijfskunde. - Je hebt minimaal 3 jaar ervaring met het programmeren en plannen van projecten en minimaal 10 jaar ervaring met het leidinggeven aan professionals. - Je hebt minimaal 10 jaar ervaring met het werken in een politiek/bestuurlijke context. Gevraagde documenten: - Actuele Uniform Europees Aanbestedingsdocument - Verklaring Omtrent Gedrag INTERVIEWPLANNING De gesprekken vinden plaats op vrijdag 14 februari 2025. Lijkt deze freelance opdracht je wat en voldoe je aan de eisen? Reageer dan direct via de link onderaan deze pagina.