Implementatie begeleider
- Rotterdam
- Politie
- Vandaag
Dienstverband
Contract
Uurtarief
Niet opgegeven
Uren per week ?
36
Totaalbudget
Niet opgegeven
Startdatum
1 mei 2025
Einddatum
30 april 2026
Reageren voor
5 maart 2025
Opdrachtbeschrijving
De Dienst Facility Management (FM) van het Politiedienstencentrum (PDC) is op zoek naar een gedreven implementatiebegeleider voor het programma Fysieke Toegangsbeveiliging (FTB). Dit programma heeft als doel om één landelijke toegangspas voor de gehele politie te implementeren, door middel van de Rijkspas. De Rijkspas is een multifunctionele smartcard die dient als legitimatiebewijs, authenticatiemiddel en toegangspas tot gebouwen en systemen binnen de Nederlandse rijksoverheid. De implementatiebegeleider speelt een cruciale rol in de uitrol van de Rijkspas binnen de politie-eenheden. Jij hebt kennis van projectmanagement en bij voorkeur ook van facility management. Je werkt nauw samen met de implementatiemanager en diverse contactpersonen binnen de eenheden waar de uitrol plaatsvindt. Je fungeert als de schakel tussen het uitrolteam en de operationele teams op locatie. De uitrol begint met een pilot op één locatie, waarna de Rijkspas gefaseerd per eenheid wordt uitgerold. De uitrolperiode per eenheid duurt ongeveer vier maanden. Je reist mee van eenheid naar eenheid en begeleidt de werkzaamheden op locatie. Bereidheid om te reizen binnen Nederland en eigen vervoer zijn daarom essentieel. DOELSTELLING De implementatiebegeleider is de spil in het succesvol landelijk uitrollen van de Landelijke Politie Toegangspas (LPT) binnen alle eenheden van de politie. Dit gebeurt door middel van een gestructureerde en effectieve aanpak. Je bent actief betrokken bij de voorbereiding, uitvoering en afronding van de pilotfase, gevolgd door een gefaseerde implementatie over de verschillende politie-eenheden. Je doel is om een naadloze overgang naar de nieuwe toegangspas te waarborgen, operationele verstoringen te minimaliseren, hoge kwaliteitsnormen te handhaven en een positieve acceptatie en gebruikerservaring te stimuleren onder alle betrokkenen. Succes in deze rol wordt gemeten aan de hand van de efficiënte uitgifte van de LPT, de tevredenheid van de eindgebruikers en de mate waarin de nieuwe processen naadloos worden opgenomen in de dagelijkse operationele praktijken van de politie-eenheden. VERANTWOORDELIJKHEDEN - Het ondersteunen van de implementatiemanager bij diverse werkzaamheden in zowel de voorbereiding naar de uitrol als de uitrol zelf. - Het uitvoeren van gebruikerstesten in de voorbereiding van de uitrol. - Fungeren als contactpersoon voor de eenheid richting de uitrolorganisatie. - Team facilitaire services (TFS) in de eenheid ondersteunen in leren en uitvoeren van nieuwe processen door middel van het geven van trainingen en instructies. - Begeleiden van het Team facilitaire services op locatie bij de uitgifte van de Rijkspas. - Het overzicht houden op de voortgang van de uitrol in de eenheid. - Het signaleren van issues op de uitrollocaties en deze oplossen. Lijkt deze freelance opdracht je wat en voldoe je aan de eisen? Reageer dan direct via de link onderaan deze pagina.