Freelance opdrachten

Functioneel Beheerder FCC

  • Apeldoorn
  • Het Kadaster
  • 50 dagen geleden

Dienstverband

Contract

Uurtarief

Niet opgegeven

Uren per week ?

16

Totaalbudget

Niet opgegeven

Startdatum

2 december 2024

Einddatum

31 december 2025

Reageren voor

18 november 2024

Opdrachtbeschrijving

Opdracht omschrijving LET OP!! Dit is een detacheringsopdracht met een driepartijenovereenkomst. De inschrijver sluit een driepartijen detacheringsovereenkomst, waarbij de inschrijver als werkgever van de inhuurkracht, de inhuurkracht als betrokkene en de opdrachtgever als inlener ondertekent. Indien dit om welke reden dan ook niet mogelijk is, wordt je inschrijving terzijde gelegd. Op deze driepartijenovereenkomst is de Waadi van toepassing. Er zal daarom worden gecontroleerd op de vereiste registratie conform artikel 7a lid 1 van de Waadi. De opdrachtgever registreert van al het vastgoed (grond en gebouwen) in Nederland wie welke rechten heeft. Ze hebben heel veel data over alles onder, op en boven de grond en willen maximale waarde halen uit deze data. Naast hun wettelijke taak, beheren ze ook voorzieningen van andere organisaties, de Landelijke Voorzieningen. Zo beheren zij onder andere de WOZ Landelijke Voorziening en de Basisregistratie Adressen en Gebouwen (BAG): alle adressen en gebouwen in Nederland, zoals bouwjaar, oppervlakte, gebruiksdoel en locatie op de kaart. OMSCHRIJVING WERKZAAMHEDEN De applicatie FCC (Fortes Change Cloud) wordt al jaren binnen de organisatie gebruikt voor projectbeheer en project portfolio management. In de loop der jaren is het gebruik steeds verder toegenomen waarbij afdelingen binnen de organisatie de tool op een verschillende manier hebben ingericht en gebruiken. Vooral op het gebied van project portfolio management is het gebruik sterk toegenomen. Hierbij moet je denken aan de projectmanagers, het CIO office, de Dienst en Product Managers (DPM’s) en de productowners (PO). Daarnaast is de inzagefunctie opengesteld voor de hele organisatie en zullen voornamelijk managers van bovengenoemde rollen ook gebruik maken van FCC. Voor de beheersing van het integrale portfolio zijn we dus meer en meer afhankelijk geworden van FCC. Het functionele beheer van FCC was tot op heden echter niet ingericht en werd door de verschillende afdelingen die van FCC gebruik maakten in het eigen team opgevangen. Gezien het toegenomen belang van FCC voor de bedrijfsvoering van de organisatie, vinden we dit een ongewenste situatie en willen we het functioneel beheer centraal gaan vormgeven. Het vormgeven van het functionele beheer van FCC zal moeten gebeuren in een omgeving waarin de komende tijd veel veranderingen zullen plaatsvinden. Zo wordt het huidige systeem voor financiën, inkoop en HRM de komende tijd vervangen door een nieuw systeem waarbij de koppelingen met FCC aangepast zullen moeten worden. Daarnaast loopt het contract met FCC af per eind 2025 en is nog niet bekend of dit verlengd zal worden of dat we overgaan op een nieuwe tool. Kortom: een roerige tijd waarin we toch het functionele beheer van FCC goed moeten zien vorm te geven. Je zult geplaatst worden bij de afdeling DPI Bedrijfsvoering. Vanuit de afdeling DPI Bedrijfsvoering adviseren wij over de (in-)richting van processen en systemen en regisseren wij vervolgens de realisatie, implementatie en het beheer ervan. Wij doen dat specifiek voor de bedrijfsvoering van de organisatie. Denk hierbij aan HRM-processen, financiële huishouding, facilitaire ondersteuning, inkoopprocessen, enz. BELANGRIJKSTE TECHNIEKEN, METHODEN EN TOOLS - BISL - FCC VERANTWOORDELIJKHEDEN Jij draagt de verantwoordelijkheid om voor de tool FCC het functionele beheer in te richten en uit te voeren. Daarbij zal de nadruk liggen op het project portfolio management waarbij op later moment – als daar ruimte voor is – gekeken kan worden naar de andere onderdelen van FCC die in gebruik zijn. Taken zijn: - Het opstellen en vaststellen van afspraken rondom taakverdeling tussen key-users, technisch beheer en functioneel beheer - Het inregelen van processen rondom het afhandelen van gebruikersvragen, incidenten, problemen en wijzigingsverzoeken (waarbij je uiteraard aansluit op de standaard processen van de organisatie) - Het inregelen van het (operationeel) leveranciersmanagement voor FCC - Het vertalen van gebruikerswensen naar de juiste inrichting en configuratie van FCC - Het testen van nieuwe functionaliteiten en het verzorgen van de adoptie van deze nieuwe functionaliteiten - Het beantwoorden van vragen van gebruikers en het helpen met het oplossen van issues waar ze tegenaan lopen - Het verzorgen van instructies en/of opleidingen voor nieuwe gebruikers - Het actueel houden van werkinstructies, handleidingen en de website - Het beheren van de autorisaties van FCC Lijkt deze freelance opdracht je wat en voldoe je aan de eisen? Reageer dan direct via de link onderaan deze pagina.

Bekijk externe opdracht
Tags:
IT, beheer, projectmanagement, vastgoed