Freelance opdrachten

Financieel Adviseur

  • Rotterdam
  • Politie
  • 7 dagen geleden

Dienstverband

Contract

Uurtarief

Niet opgegeven

Uren per week ?

20

Totaalbudget

Niet opgegeven

Startdatum

1 februari 2025

Einddatum

31 december 2025

Reageren voor

17 december 2024

Opdrachtbeschrijving

De opdrachtgever zoekt een gedreven Financieel Adviseur voor een uitdagende freelance opdracht binnen de vastgoedsector van een grote overheidsorganisatie. Met meer dan duizend objecten, waaronder politiebureaus, meldkamers en schietbanen, is dit een unieke kans om een rol te spelen in een van de grootste huisvestingsopgaven in Nederland. JE TAKEN - Analyse van huidige financiële processen en identificatie van knelpunten. - Ontwikkelen van nieuwe, gestroomlijnde financiële processen die aansluiten bij best practices. - Implementeren van moderne technologieën voor financiële administratie en rapportage. - Verbeteren van de financiële controle, budgettering en forecasting. - Voorzien in training en ondersteuning voor medewerkers om hen in staat te stellen de nieuwe processen en systemen effectief te gebruiken. - Definiëren van KPI’s in samenwerking met de dienst Vastgoed i.o. voor het meten van de effectiviteit van de projecten. - Opstellen van procesbeschrijvingen voor de implementatie van de projectenmodule van de applicatie FCC. GEZOCHT PROFIEL - Je hebt aantoonbare ervaring in het optimaliseren van financiële ondersteuning binnen projectenorganisaties. - Bij voorkeur heb je kennis van interne financiële processen binnen de politie of vastgoedsector. - Je beschikt over een sterk analytisch vermogen en bent resultaatgericht. - Je bent flexibel en hebt een gezonde dosis humor. - Je hebt ervaring met het geven van trainingen en workshops aan (financiële) teams. - Je hebt kennis van zowel financiële als bedrijfsvoeringsprocessen. DOELSTELLING De vorming en doorontwikkeling van de Nationale Politie en het ontstaan van een nieuw dienstverleningsconcept stellen andere eisen aan de sector Huisvesting. Dit heeft geleid tot de oprichting van de dienst Vastgoed i.o. per 1 januari. De doelstelling is om vanaf 2028 tientallen miljoenen euro’s per jaar op de huisvesting te besparen, wat een grote vastgoedoperatie noodzakelijk maakt. Dit vraagt om goed realisatie management en een versterking van de organisatie. RESULTATEN De volgende resultaten dienen uiterlijk op 31-12-2025 gerealiseerd te zijn: - Een geoptimaliseerd financieel proces voor het bewaken van begroting en realisatie van de projectenportefeuille. - Implementatie van technologieën die de financiële processen automatiseren en verbeteren op het gebied van huisvestingsprojecten. - Implementatie van (financiële) processen in afstemming met andere afdelingen zodat Projectmanagement een goede procesplaats heeft. - Training van de afdeling Projectmanagement in de nieuw op te zetten (financiële) processen. - Duidelijke rapportages en KPI’s opzetten die inzicht bieden in de financiële gezondheid van projecten. - Implementatie van het AFR-proces (afwijkingenrapportage) t.b.v. de Korpsprojectentafel. - Opstellen van procesbeschrijvingen t.b.v. de implementatie van de projectenmodule van de applicatie FCC. Lijkt deze freelance opdracht je wat en voldoe je aan de eisen? Reageer dan direct via de link onderaan deze pagina.

Bekijk externe opdracht
Tags:
vastgoed, overheid, financieel, projectmanagement, technologie