Employer Branding Specialist
- Utrecht
- NS (Nederlandse Spoorwegen)
- 103 dagen geleden
Dienstverband
Contract
Uurtarief ?
€ 92.50
Uren per week ?
36
Totaalbudget
Niet opgegeven
Startdatum
14 oktober 2024
Einddatum
13 oktober 2025
Reageren voor
Niet opgegeven
Opdrachtbeschrijving
Ben jij een specialist op het gebied van employer branding en arbeidsmarktcommunicatie? Kun jij moeiteloos schakelen tussen strategie en operatie? Dan is deze ZZP opdracht iets voor jou! De opdrachtgever zoekt een gedreven freelancer die ervaring heeft met grotere, corporate merken en een doelgroepgerichte aanpak. Specifiek is er een sterke affiniteit nodig met de mbo-doelgroep, vooral in de technieksector. DIT GA JE DOEN De komende jaren zoekt de organisatie veel monteurs. Hiervoor is een regionale en soms zelfs lokale wervingsaanpak nodig, gecoördineerd op landelijk niveau. De opdrachtgever zoekt een ervaren professional die het fundament kan leggen voor deze aanpak en tevens zorg kan dragen voor de uitvoering ervan. Je gaat aan de slag met het opzetten van een strategisch regionaal en lokaal wervingsplan voor de mbo-techniek doelgroep. Jij zorgt voor een optimale aanpak, creëert draagvlak in de business en stemt continu af met recruiters en verschillende werkplaatsen. Wat hebben zij nodig en hoe kunnen we samen tot een optimale werving komen om de vacatures in te vullen? Hierbij stopt het niet bij de werving; je gaat samen met de recruiters wekelijks om tafel om de funnel van in beeld komen tot contractondertekening zo effectief mogelijk in te richten. Daarnaast zorg je voor een vlekkeloze uitvoering van het plan; je bedenkt en ontwikkelt samen met creatieve bureaus de communicatiemiddelen en zorgt voor een consistente weergave van de EVP en het werkgeversverhaal. Je schakelt moeiteloos tussen procesbeschrijving en het maken van (social) campagnes. Jij brieft en werkt samen met het reclame- en dtp-bureau, zorgt ervoor dat interne stakeholders aangesloten zijn en dat de stem van de doelgroep overal in doorklinkt. Je werkt daarnaast nauw samen met de online marketing specialist voor de opzet en realisatie van de juiste (online) mediastrategie. In deze functie kom jij het beste tot je recht als je ervaring hebt met het ontwikkelen van een strategisch plan, het bedenken van communicatiemiddelen en het organiseren van een productiedag. Meerdere projecten tegelijk managen gaat je gemakkelijk af. Je haalt energie uit het werken in een snel veranderende omgeving waarin je flexibel schakelt tussen verschillende vragen. Daarnaast denk je verder dan employer branding alleen; je maakt samen met de recruiters en de data-analist inzichtelijk wat nodig is om de volledige candidate journey optimaal in te richten en zo de employer branding optimaal zijn werk te laten doen. HIER GA JE WERKEN Binnen de afdeling Recruitment ben je onderdeel van het Recruitment Marketing team en werk je samen met recruiters en collega’s uit de business. Het Recruitment Marketing team is verantwoordelijk voor de manier waarop de organisatie zich als werkgever op de arbeidsmarkt profileert. Zij zorgen ervoor dat (latent) geïnteresseerde kandidaten de organisatie gaan volgen en dat de wervingsfunnel gevuld wordt met kandidaten van hoge kwaliteit die echt passen bij de organisatie. Er heerst een energieke en informele sfeer, waar hard gewerkt wordt. Het is daarom van belang dat je in staat bent om te functioneren in een hectische en dynamische omgeving. De afdeling Recruitment bestaat uit 6 teams, waarvan Recruitment Marketing er een is. Met zo'n 75 enthousiaste collega's zorgen zij voor de beste match in deze krappe arbeidsmarkt. DIT ZIJN DE EISEN Om succesvol te zijn in deze functie beschik je over: - Minimaal een hbo-opleiding, bij voorkeur in de richting van Communicatie, Bedrijfscommunicatie, Journalistiek of Informatiewetenschappen; - Minimaal 8 jaar relevante werkervaring op gebied van arbeidsmarktcommunicatie en/of (marketing)communicatie in een grote(re) organisatie. De opdrachtgever zoekt echt een zeer ervaren professional; - Ervaring bij een top 100 merk; - Aantoonbare ervaring met het maken van strategische arbeidsmarktcommunicatieplannen, het overzicht bewaren, draagvlak creëren en behouden en zelf ook voor de uitvoering verantwoordelijk zijn; - Aantoonbare ervaring met het aansturen van creatieve- en dtp-bureaus en het meedenken in de ontwikkeling van een creatief concept; - Bij voorkeur ervaring met (conceptontwikkeling voor) de werving van diverse mbo-profielen en vooral in de techniek. ATTITUDE - Autonoom; een zeer hoge mate van zelfstandigheid en verantwoordelijkheid; - Helicopterview zonder de details uit het oog te verliezen; - Conceptueel denken en creatief; - Omgevingsbewust; kunnen inspelen op en beïnvloeden van ontwikkelingen binnen en buiten project; - Zoekt samenwerking; levert constructieve bijdragen aan gemeenschappelijk resultaat, heeft oog voor sfeer en relaties; - Resultaatgericht; stelt doelen en houdt hieraan vast; - Heeft overtuigingskracht; oefent op basis van persoonlijk overwicht invloed uit op mensen en situaties, is gericht op verandering, acceptatie en overwinnen van weerstanden. Lijkt deze freelance opdracht je wat en voldoe je aan de eisen? Reageer dan direct via de link onderaan deze pagina.