Digitaal Strateeg
- Utrecht
- NS (Nederlandse Spoorwegen)
- Vandaag
Dienstverband
Contract
Uurtarief ?
€ 100.00
Uren per week ?
36
Totaalbudget
Niet opgegeven
Startdatum
6 januari 2025
Einddatum
5 januari 2026
Reageren voor
Niet opgegeven
Opdrachtbeschrijving
Draag bij aan het verbeteren van de reiservaring van deur tot deur met het openbaar vervoer en deelmodaliteiten via de app en website van de opdrachtgever. Gebruik je expertise om de organisatie te inspireren en toekomstige reizigerservaringen te verbeteren. DIT GA JE DOEN De opdrachtgever heeft de ambitie om een brede mobiliteitsaanbieder te worden, zodat reizigers binnen Nederland duurzaam van deur tot deur kunnen reizen. De app en website van de opdrachtgever spelen hierbij een cruciale rol door naast trein en OV ook andere reismodaliteiten aan te bieden. Als digitaal strateeg werk je aan verschillende strategische initiatieven die bijdragen aan deze ambitie. Je werkt samen met diverse teams om onderscheidende en prettige klantreizen te ontwerpen, valideren en realiseren. Denk hierbij aan de ontwikkeling van de nieuwe (digitale) OV-pas en digitale self-service mogelijkheden voor reizigers. Als digitaal strateeg speel je een centrale rol in het realiseren en bijsturen van de digitale strategie van de opdrachtgever. Je maakt de customer journey inzichtelijk, conceptualiseert mogelijke oplossingsrichtingen en toetst en stemt de strategie af op gerelateerde bedrijfsdoelstellingen. Je neemt niet alleen collega's in de deelnemende teams mee, maar adviseert ook het senior leadership binnen de organisatie. In meer detail ga je het volgende doen: - Dankzij jouw aanpak, inzicht en ervaring ben je van onschatbare waarde bij het meenemen van de organisatie in het klantgericht denken en handelen. - Analyseren en visualiseren van customer journeys vanuit klant- en operationele data voor een goed begrip van de kansen en uitdagingen. - Het ontwikkelen, organiseren en uitvoeren van Proof of Concepts (experimenten) om te testen of er goed wordt ingespeeld op de klantbehoefte en organisatiedoelen. - Je monitort en evalueert bestaande en/of nieuwe services om te zien of het gewenste resultaat is behaald. - Dankzij jouw strategische inzicht en ervaring ben je in staat om keuzes voor de strategische richting te toetsen en waar nodig te challengen op basis van diverse beschikbare bronnen en begrip van andere strategische initiatieven. - Je bent een kei in faciliteren en weet welke sessie de juiste energie mee te geven. Je kunt goed schakelen met collega's uit het hele bedrijf. - Je bent in staat om gedegen en goed onderbouwde adviezen voor te bereiden om besluitvorming in de strategische richting mogelijk te maken door senior leadership, tot aan niveau RvB. HIER GA JE WERKEN Op de afdeling ComIT op het hoofdkantoor in Utrecht werken commerciële en IT-professionals samen in multidisciplinaire teams. De mindset is Agile en er wordt gewerkt met scrum. De organisatie is ondernemend, zelf organiserend en streeft ernaar continu te blijven leren, ontwikkelen en verbeteren om zo een wendbare werkomgeving te creëren. Alleen zo kan er nu en in de toekomst voldaan worden aan de steeds veranderende behoeftes van reizigers. Het motto? You build it, you own it, you love it. Binnen ComIT vinden jouw werkzaamheden plaats bij Resultatencluster Reizigers. Hier zijn reizigers het fundament. Op basis daarvan inspireert, verleidt, informeert en serviced de organisatie hen op een eenduidige en herkenbare wijze tijdens hun hele (digitale) customer journey. Naast multimodaal reizen wordt er gewerkt aan actuele thema’s zoals de naadloze klantreis, reisinformatie en -inspiratie, personalisatie, selfservice contactstrategie, digital, customer experience en brand. Binnen Resultaten Cluster Reizigers ben je onderdeel van het Voorbereidingsteam Reizigers, waar de 20+ teams binnen het cluster – en daarbuiten – worden ondersteund bij het vertalen van de strategische ambities van de opdrachtgever en ComIT naar onderscheidende (digitale) klantervaringen. DIT ZIJN DE EISEN - Je hebt een relevante opleiding (bijvoorbeeld Communicatie & Multimedia Design, Interactive Media of Industrieel Ontwerp) afgerond op minimaal HBO-niveau. - Je hebt minimaal 5 jaar relevante werkervaring met een goede mix tussen CX/Tech/Digital, je bent op de hoogte van trends, ontwikkelingen en kansen en kunt dit onderbouwen met een sterk portfolio. - Klantgericht denken en doen zit in je haarvaten, dat heb je geleerd vanuit je consultancy achtergrond. - Je hebt een agile mindset en hebt uitgebreide service design kennis. - Je hebt ervaring met het opzetten en geven van workshops. - Je bent een teamplayer met veel organisatie sensitiviteit. - Je hebt aantoonbare ervaring met strategisch advies op senior leadership en RvB niveau. - Ervaring in de reissector is een pre. Lijkt deze freelance opdracht je wat en voldoe je aan de eisen? Reageer dan direct via de link onderaan deze pagina.