Contractmanager Sociaal Domein
- Ede
- Gemeente Ede
- 117 dagen geleden
Dienstverband
Contract
Uurtarief
Niet opgegeven
Uren per week ?
24
Totaalbudget
Niet opgegeven
Startdatum
11 november 2024
Einddatum
1 maart 2025
Reageren voor
27 oktober 2024
Opdrachtbeschrijving
De opdrachtgever zoekt een gedreven contractmanager die ervoor zorgt dat afspraken in contracten worden nagekomen volgens de vooraf afgesproken condities. Als contractmanager onderhoud jij het contact met de leverancier en de organisatie, rapporteer je bij afwijkingen en geef je advies over bijsturingmogelijkheden. Je voert evaluaties uit op de (bereikte) inhoudelijke resultaten en geeft advies vanuit jouw expertise indien nodig. Het doel en de uitdaging van contractmanagement is het maximaliseren van de contractprestaties door leveranciers en het minimaliseren van de risico’s voor de organisatie. Je scope betreft voornamelijk de contracten die voortkomen uit de Wet Maatschappelijke Ondersteuning. Zo draag jij bij aan het vergroten van de realisatiekracht van de gemeente. VERANTWOORDELIJKHEDEN Voor 24-28 uur per week ben je als contractmanager bezig met het: - Sturen op contractafspraken en te behalen resultaten. - Adviseren van de contracteigenaar over verlenging of beëindiging van contracten. - Zorgdragen voor de implementatie van het contract binnen de eigen organisatie en toezien op nakoming van de contractvoorwaarden door de eigen organisatie. - Zorgdragen voor de risicobeheersing op gebied van wet- en regelgeving en op financieel gebied bij nieuwe contractvorming en bij tussentijdse contractwijzigingen. - Zorgen voor een adequaat meet-, rapportage- en sturingsinstrumentarium om inzicht te krijgen op de geleverde prestaties en om zicht te houden op de risico’s en de mogelijkheden voor bijsturing binnen een contract. - Zorgdragen voor de stroomlijning van het contract tussen de leverancier en de gemeente, voeren van leveranciersgesprekken over contractresultaten. - Uitvoeren van inkooptrajecten voor contracten met een opdrachtwaarde beneden € 100.000,-. Voor opdrachten met een opdrachtwaarde boven € 100.000,- geldt dat inkoop- en aanbestedingstrajecten worden uitgevoerd onder regie van een inkoopadviseur. Beneden deze opdrachtwaarde ben jij in staat rechtmatig en volgens het gemeentelijk inkoopbeleid in te kopen. - Bijdragen aan het professionaliseren van contractmanagement binnen de keten Sociaal Domein, bevorderen van samenwerking tussen stakeholders en onderhouden van contacten met andere contractmanagers. GEZOCHT PROFIEL - Je hebt ervaring met contractmanagement en kennis van de Wet Maatschappelijke Ondersteuning. - Je bent communicatief sterk en kunt goed onderhandelen. - Je hebt een proactieve houding en werkt nauwkeurig. - Je bent in staat om zelfstandig te werken en beslissingen te nemen. - Je hebt een relevante opleiding afgerond, bij voorkeur op HBO-niveau. - Je hebt ervaring met het uitvoeren van inkooptrajecten en kennis van gemeentelijk inkoopbeleid. Lijkt deze freelance opdracht je wat en voldoe je aan de eisen? Reageer dan direct via de link onderaan deze pagina.