Content strateeg
- Utrecht
- NS (Nederlandse Spoorwegen)
- 25 dagen geleden
Dienstverband
Contract
Uurtarief ?
€ 100.00
Uren per week ?
36
Totaalbudget
Niet opgegeven
Startdatum
29 januari 2025
Einddatum
28 januari 2026
Reageren voor
Niet opgegeven
Opdrachtbeschrijving
Je levert een belangrijke bijdrage om het reizen van deur tot deur met openbaar vervoer én deelmodaliteiten met de NS-app en Website makkelijker én leuker te maken voor de reizigers. Je krijgt volop gelegenheid je expertise in te zetten om de organisatie te inspireren en mee te nemen in toekomstige reizigerservaringen. Jouw belangrijkste taak wordt om de grote hoeveelheid content te structureren zodat er in de verschillende kanalen een consistentere ervaring is voor de reiziger. DIT GA JE DOEN De opdrachtgever heeft de ambitie zich te ontwikkelen naar een brede mobiliteitsaanbieder, waarbij reizigers binnen Nederland op een duurzame manier van deur tot deur kunnen reizen. De app en website van de opdrachtgever spelen daarbij een belangrijke rol om naast trein en OV ook andere reismodaliteiten aan te bieden aan reizigers. Een consistente ervaring vanuit content is voor de opdrachtgever belangrijk om de reiziger via elk kanaal op de juiste manier te kunnen helpen. In de rol van content strateeg ga je met verschillende initiatieven aan de slag die bijdragen aan deze ambitie, en werk je met diverse teams samen om onderscheidende en prettige content voor klantreizen te ontwerpen, valideren en natuurlijk realiseren. Als content strateeg speel je een centrale rol in het verwezenlijken van de consistente content ervaring voor de reizigers en zorg je daarmee voor een goede inrichting en structuur van het Omnichannel Content Platform en de kanalen die dit als bron gebruiken, met de nadruk op de websites. Daarbij neem je niet alleen collega’s in de deelnemende teams mee, maar adviseer je ook het senior leadership binnen de organisatie. In meer detail ga je het volgende doen: - Je staat aan de wieg van een compleet nieuwe website (CMS) voor de opdrachtgever. Jouw rol is om alle content goed te structureren, zodat de sites strak zijn ingericht voor de reiziger. Je speelt een belangrijke rol bij de inrichting van het CMS en werkt nauw samen met Design en Development; - Ontwikkelen, organiseren en uitvoeren van een contentstrategie die past bij de verschillende customer journeys voor de reizigers; - Analyseren welke content nodig is voor customer journeys. Je maakt hierbij gebruik van klant- en operationele data om een goed begrip van de kansen en uitdagingen te krijgen; - Je monitort en evalueert bestaande en/of nieuwe content of het gewenste resultaat is behaald; - Je vindt dat iedereen meetelt, daarom is toegankelijkheid voor jou een belangrijk thema voor content binnen de organisatie. HIER GA JE WERKEN Op de afdeling ComIT op het hoofdkantoor in Utrecht werken commerciële en IT-professionals samen in multidisciplinaire teams. De mindset is Agile en er wordt gewerkt volgens de scrum-methode. De teams zijn ondernemend, zelf organiserend en willen continu blijven leren, ontwikkelen en verbeteren om zo een wendbare werkomgeving te creëren. Alleen zo kan nu en in de toekomst voldaan worden aan de steeds veranderende behoeftes van de reizigers. Het motto? You build it, you own it, you love it. Binnen ComIT vinden jouw werkzaamheden plaats bij Resultatencluster Reizigers. De naam zegt het al, in dit cluster zijn reizigers het fundament. Hier kennen we de reizigers en weten we wat hun behoeftes zijn. Op basis daarvan inspireren, verleiden, informeren en servicen we ze op een eenduidige en herkenbare wijze tijdens hun hele (digitale) customer journey. Naast multimodaal reizen wordt onder andere gewerkt aan actuele thema’s zoals de naadloze klantreis, reisinformatie en –inspiratie, personalisatie, selfservice contactstrategie, digital, customer experience en brand. Binnen Resultaten Cluster Reizigers ben je onderdeel van het Voorbereidingsteam Reizigers, waar de 20+ teams binnen het cluster – en daarbuiten – worden ondersteund bij het vertalen van de strategische ambities van de opdrachtgever en ComIT naar onderscheidende (digitale) klantervaringen. DIT ZIJN DE EISEN - HBO/WO werk- en denkniveau; - Je hebt minimaal 10 jaar relevante werkervaring in een soortgelijke rol; - Klantgericht denken en doen zit in je haarvaten; - Je hebt veel ervaring met verschillende CMS-systemen; - Aantoonbare ervaring met een vertaalslag maken van customer journey naar CMS inrichting; - Je hebt ervaring binnen een grote organisatie soortgelijk aan de opdrachtgever (minimaal 5000 plus werkplekken); - Je hebt veel ervaring met datagedreven werken; - Je bent een teamplayer met veel organisatiesensitiviteit; - Ervaring in de reissector is een pre; - Ervaring met Bloomreach en Coremedia is een pre. Lijkt deze freelance opdracht je wat en voldoe je aan de eisen? Reageer dan direct via de link onderaan deze pagina.