Consulent Werk en Inkomen
- Urk
- Gemeente Urk
- Meer dan een jaar geleden
Dienstverband
Contract
Uurtarief
Niet opgegeven
Uren per week ?
36
Totaalbudget
Niet opgegeven
Startdatum
19 februari 2024
Einddatum
31 augustus 2024
Reageren voor
Niet opgegeven
Opdrachtbeschrijving
Bent u als freelancer actief op zoek naar een ZZP opdracht binnen het sociale domein? Voor een uitdagende rol in een dynamische werkomgeving biedt de opdrachtgever een unieke kans voor een ervaren Consulent Werk en Inkomen op het prachtige Urk. Als zelfstandige professional krijgt u de kans om significant bij te dragen aan het welzijn van burgers en de gemeenschap. ### Rol en verantwoordelijkheden Als Consulent Werk en Inkomen binnen deze organisatie voert u gesprekken en begeleidt u cliënten met betrekking tot participatie, werk en inkomen. U heeft als doel de uitstroom naar regulier werk of opleiding te bevorderen en bent verantwoordelijk voor het beoordelen en behandelen van uitkeringsverzoeken. Daarbij hoort het opstellen van rapportages en beschikkingen. U staat cliënten te woord, adviseert en informeert hen over de mogelijkheden. Uw actuele kennis van de arbeidsmarkt is hierin cruciaal. Dankzij uw expertise faciliteert u klanten bij het nemen van noodzakelijke stappen en draagt u zorg voor een resultaatgerichte aanpak. Uw creativiteit en inventiviteit komen goed van pas bij het inschatten en oplossen van problematiek binnen de gestelde wetgeving, procedures en richtlijnen. Flexibiliteit is een sleutelaspect van deze functie. U streeft naar een goede balans tussen werk en privé, wat wordt ondersteund door de mogelijkheid tot thuiswerken en flexibele werktijden. U maakt deel uit van een hecht en collegiaal team van vijf medewerkers. ### Wat heeft de opdrachtgever u te bieden? - Een functie met impact in een unieke en dynamische omgeving. - Flexibele werktijden voor een goede werk-privébalans. - Mogelijkheid tot thuiswerken om flexibiliteit in uw werkdag te brengen. - Samenwerken in een collegiaal en ondersteunend team. ### Wie bent u? - U bent een ervaren en zelfstandige gespreksvoerder binnen de Participatiewet. - Gedreven om klanten op weg te helpen met uitkeringen, voorzieningen en participatie. - Communicatief sterk, zowel verbaal als schriftelijk. - Resultaatgericht, proactief, en gericht op samenwerking. - Analytisch sterk en bestand tegen tijdsdruk. ### Vereiste kwalificaties - Een relevant bachelordiploma, bijvoorbeeld in Social Work of SJD (Sociaal Juridische Dienstverlening). - Minimaal twee jaar ervaring in een vergelijkbare functie in de afgelopen vijf jaar. - Affiniteit met het thema Inburgering. Wanneer u zich herkent in dit profiel en enthousiast bent geworden over deze freelance opdracht, nodigen wij u uit om te solliciteren. Pak deze unieke kans om als ZZP'er uw carrière een nieuwe impetus te geven binnen een maatschappelijk relevante sector.