Communicatie & Implementatie consultant
- Utrecht
- NS (Nederlandse Spoorwegen)
- 14 dagen geleden
Dienstverband
Contract
Uurtarief ?
€ 90.00
Uren per week ?
20
Totaalbudget
Niet opgegeven
Startdatum
22 april 2025
Einddatum
31 oktober 2025
Reageren voor
Niet opgegeven
Opdrachtbeschrijving
Vanuit het project Reisfaciliteiten vindt een ingrijpende wijziging plaats in de manier waarop gepensioneerden en hun partners gebruikmaken van de NS Business Card. Dit raakt een grote groep gebruikers, waarvan een deel beperkte digitale vaardigheden heeft. Een soepele overgang is cruciaal. Ben jij degene die regie pakt op deze verandering en ervoor zorgt dat geen gebruiker achterblijft? Dan komen we graag met je in contact! JE TAKEN - Opzetten en uitvoeren van een change- en communicatiestrategie afgestemd op verschillende doelgroepen, met speciale aandacht voor senioren/gepensioneerden. - Coördineren van benodigde ondersteuning, zoals eventuele extra tijdelijke servicedeskcapaciteit. - (Laten) ontwikkelen van communicatiemiddelen, zoals instructievideo’s, handleidingen en voorlichtingsmateriaal. - Schrijven van heldere en toegankelijke communicatie-uitingen voor verschillende kanalen en doelgroepen. - Begeleiden en adviseren van IT-eindgebruikers bij de overgang naar nieuwe systemen en processen. - Afstemmen met projectleden, centrale communicatie en andere stakeholders om een soepele implementatie te waarborgen. HIER GA JE WERKEN Bij de opdrachtgever is IT onmisbaar in alle processen: van het rijden van treinen en reisinformatievoorziening tot onderhoud en zelfs de verkoop van koffie. De IT-projecten en onderhoudswerkzaamheden vinden plaats in een dynamische en complexe omgeving met veel betrokken partijen. Dit stelt hoge eisen aan de IT-dienstverlening en de kwaliteit van de software. Voor gebruikers is het cruciaal dat zij soepel en zonder verstoring met (nieuwe) IT-tools kunnen werken. Naast technische kwaliteit zijn daarom ook change, implementatie en borging essentieel. Als Change & Communicatie Consultant werk je binnen het cluster HR&O aan het project Reisfaciliteiten. Je bent verantwoordelijk voor de implementatie van de veranderingen die gebruikers direct ervaren. De systeemimplementatie zelf valt buiten jouw scope; je richt je volledig op de adoptie en acceptatie door de gebruikers. Dit doe je in nauwe samenwerking met de projectleider, aan wie je ook verantwoording aflegt over de voortgang en effectiviteit van de change-aanpak. De belangrijkste verandering binnen dit project betreft de nieuwe werkwijze voor de NS Business Card voor gepensioneerden en hun partners. Deze doelgroep zal een account moeten aanmaken, krijgt een andere manier van verrekening en kan voortaan meer zaken zelf regelen via een portaal. Dit vraagt om een goed doordachte aanpak waarin regie, ondersteuning en heldere communicatie centraal staan. Deze opdracht is alleen geschikt voor kandidaten die in loondienst zijn en waarvoor loonbelasting en premies volks- en werknemersverzekeringen (WW, WAO, WIA en ZW) worden afgedragen. Deze opdracht is niet geschikt voor zelfstandig ondernemers en professionals (waaronder zzp’ers) die zichzelf uitlenen. DIT ZIJN DE EISEN - Een afgeronde hbo-/wo-opleiding in communicatie of een vergelijkbaar vakgebied (of aantoonbare ervaring). - Ervaring met het begeleiden en implementeren van veranderingen in digitale werkwijzen, afgestemd op verschillende doelgroepen. - Je hebt minimaal 3 jaar werkervaring opgedaan met het maken van instructies, handleidingen en eventueel multimediacontent. - Ervaring met het ontwikkelen van effectieve communicatie- en change-interventies. - Affiniteit met het ondersteunen van IT-eindgebruikers, inclusief minder digitaal vaardigen. - Ervaring met het begeleiden en adviseren van eindgebruikers bij de overgang naar nieuwe systemen en processen. Lijkt deze freelance opdracht je wat en voldoe je aan de eisen? Reageer dan direct via de link onderaan deze pagina.