Business controller Sociaal Domein
- Brummen
- Gemeente Brummen
- 14 dagen geleden
Dienstverband
Contract
Uurtarief
Niet opgegeven
Uren per week
Niet opgegeven
Totaalbudget
Niet opgegeven
Startdatum
1 maart 2025
Einddatum
Niet opgegeven
Reageren voor
20 februari 2025
Opdrachtbeschrijving
De afgelopen jaren hebben gemeenten te maken gehad met forse stijgingen van de uitgaven op Jeugd. Dit is een landelijke trend en Brummen is daar geen uitzondering in. Als Brummen willen we aan het stuur komen en blijven als het gaat om de uitgaven rond Jeugd. We willen beleidsmatig goede keuzes kunnen maken en versnellen op doorvoeren van de hervormingsagenda Jeugd. Dat vraagt onder andere om goede, actuele en juiste (financiële) sturingsinformatie. In 2025 moeten we hier een slag in maken. Je werkt aan drie deelopdrachten, die onderling samenhangen en als doel hebben het versnellen op de hervormingsagenda Jeugd op basis van inzicht. VERANTWOORDELIJKHEDEN Opdracht 1: Je bouwt aan een cockpit met sturingsinformatie voor management en bestuur. Met mogelijkheden van forecasting. Er ligt een basis, maar er is op korte termijn een boost nodig om inzichtelijk te maken wat er in het zorgveld aan de hand is waardoor we financieel uit de pas (blijven) lopen. Dit vraagt om analyses met de collega’s van het sociaal domein en financieel beleid samen. Waar loopt het uit de pas? Wat zijn daar de oorzaken van? Aan welke knoppen kan gedraaid worden? Namens de concerncontroller neem je deel in een taskforce Jeugd, onder leiding van de gemeentesecretaris. Opdracht 2: Om bovenstaande mogelijk te maken, moet de financiële administratie op orde zijn. Met de concerncontroller onderzoek je óf en op welke wijze er synergievoordelen te behalen zijn en kwetsbaarheden in de financiële administratie van het sociaal domein ondervangen kunnen worden door samenvoeging met de algehele financiële administratie op concernniveau. Hierbij gaat het ook om de impact van de implementatie van ons nieuwe systeem ZorgNed ter vervanging van Civision en Isamenleving. Opdracht 3: Doorontwikkelen van de interne controle in het sociaal domein. Om grip en zicht te houden op rechtmatigheid van uitgaven. Dit vraagt om slimme manieren van toetsing en rapporteren. Ook hier is een ontwikkelslag nodig. Dit doe je in afstemming met de concerncontroller en teamleden van de interne controle. GEZOCHT PROFIEL - Je hebt ervaring met financiële sturing en administratie. - Je hebt kennis van het sociaal domein en de uitdagingen binnen Jeugd. - Je bent analytisch sterk en kunt complexe gegevens omzetten in bruikbare inzichten. - Je hebt ervaring met het ontwikkelen van sturingsinformatie en forecasting. - Je kunt goed samenwerken met verschillende stakeholders en teams. Lijkt deze freelance opdracht je wat en voldoe je aan de eisen? Reageer dan direct via de link onderaan deze pagina.