Beleidsmedewerker openbare orde en veiligheid, accent crisisbeheersing en zorg en veiligheid
- Nederland
- Gemeente Bronckhorst
- 10 dagen geleden
Dienstverband
Contract
Uurtarief
Niet opgegeven
Uren per week
Niet opgegeven
Totaalbudget
Niet opgegeven
Startdatum
Niet opgegeven
Einddatum
Niet opgegeven
Reageren voor
22 april 2025
Opdrachtbeschrijving
De opdrachtgever zoekt een gedreven freelancer voor een uitdagende ZZP opdracht binnen het domein Zorg en Veiligheid. Je draagt bij aan de uitvoering van het Integraal Veiligheidsbeleid en adviseert de burgemeester en het College van B&W over beleid en financiering in dit domein. JE TAKEN - Adviseren van het College van B&W over beleid en financiering in het zorg- en veiligheidsdomein. - Regie nemen bij complexe casuïstiek als procesregisseur vanuit OOV. - Adviseren over rampen en crisisbeheersing, inclusief het ontwikkelen van beleidsprocessen en het organiseren van opleidingen en trainingen. - Zorgdragen voor wat een gemeente moet organiseren voor, tijdens en na een crisis. - Plannen en uitvoeren van activiteiten voor het opleiden, trainen en oefenen van de gemeentelijke rampenbestrijdingsorganisatie. - Voorbereiden op rampen en crises, inclusief bemensing van de gemeentelijke crisisorganisatie. - Onderhouden van het accountshouderschap voor de Veiligheidsregio Noord-Oost Gelderland. - Regionale afstemming over beleid en advisering aan het College van B&W. - Ondersteunen en coördineren van beleid op actuele veiligheidsthema's zoals High Impact Crimes en overlast op hotspotlocaties. - Samenwerken met diverse interne en externe stakeholders en collega's. GEZOCHT PROFIEL - Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in een relevant vakgebied, zoals integrale veiligheidskunde, criminologie, rechten of bestuurskunde. - Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met beleidsadvisering op het gebied van veiligheidsvraagstukken. - Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als adviseur crisisbeheersing. - Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met bijdragen aan de uitvoering van het Integraal Veiligheidsbeleid op het domein Zorg en Veiligheid. - Aantoonbare afgeronde opleiding tot Officier van Dienst bevolkingszorg/adviseur crisisbeheersing. - Sterke mondelinge en schriftelijke communicatieve vaardigheden. - Samenwerken, politieke en bestuurlijke sensitiviteit en resultaatgericht werken. Benodigde competenties: - Sterke mondelinge communicatieve vaardigheid - Sterke schriftelijke communicatieve vaardigheid - Samenwerken - Politieke en bestuurlijke sensitiviteit - Resultaatgericht werken De opdrachtgever hanteert een gedetailleerd selectieproces: Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen Flextender beoordeelt de cv’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld. Stap 2: Selectie cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd Flextender beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”. De 10 kandidaten die het beste scoren worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever. Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria: relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten en bij soortgelijke organisaties. De kandidaten die het beste scoren worden uitgenodigd voor een selectiegesprek. Stap 4: Selectiegesprek In het selectiegesprek wordt nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel, met name op de competenties. Het gesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort, zal stap drie van de beoordeling worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. De functie is ingedeeld in functieschaal 10 met een maximum uurtarief van € 106. Flextender brengt voor deze opdracht €1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. CV-eisen: - Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands - Minimaal 2 referenties Werkdagen: - Maandag t/m vrijdag - Hybride werken is niet mogelijk Planning: - Gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 24 april 2025. - Kandidaten ontvangen uiterlijk op woensdag 23 april 2025 bericht. - Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang. Overige informatie: - De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. - Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). - BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen apparatuur. Vragen kunnen ingediend worden tot donderdag 17 april 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op vrijdag 18 april 2025 gepubliceerd op de website van Flextender. Inhoudelijke vragen kun je indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kun je telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot dinsdag 22 april 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kun je reageren via de link onderaan deze pagina.