Freelance opdracht

Auditor

  • Kampen
  • Gemeente Kampen
  • 61 dagen geleden

Dienstverband

Contract

Uurtarief

Niet opgegeven

Uren per week ?

28

Totaalbudget

Niet opgegeven

Startdatum

7 oktober 2024

Einddatum

2 mei 2025

Reageren voor

Niet opgegeven

Opdrachtbeschrijving

Interim Auditor gezocht voor een uitdagende opdracht bij een gemeente in Nederland. Deze freelance opdracht is ideaal voor een ZZP'er met ervaring in audit en gemeentelijke processen. De opdracht is voor 28 uur per week en loopt van 30 september 2024 tot en met 2 mei 2025. Interesse? Lees verder voor meer details. ALGEMENE INFORMATIE De organisatie achter deze ZZP opdracht heeft de ambitie om de beheersing van interne processen verder te verbeteren. Als auditor lever je een belangrijke bijdrage aan de uitvoering en monitoring van deze ambitie. Dit wil de organisatie bereiken door de auditfunctie verder te professionaliseren tot een sterk instrument voor het college van B&W en de Concerndirectie, om extra zekerheid te verschaffen dat de processen goed beheerst worden. Jij speelt daarin een hoofdrol. De functie is gepositioneerd bij de afdeling Advies en Bedrijfsvoering, waar ruim 40 medewerkers werken, vooral adviseurs en beleidsmedewerkers op het gebied van Communicatie, Juridische Zaken, Financiën, Interne Controle en Personeel & Organisatie. Je rapporteert functioneel aan de concern controller. Met de invulling van deze opdracht bestaat de auditfunctie uit twee medewerkers. JE TAKEN - Je voert audits uit ten behoeve van het afgeven van rechtmatigheidsverantwoording en het opstellen van de rechtmatigheidsverantwoording voor het college van B&W. - Je rapporteert over je bevindingen en doet voorstellen ter verbetering aan de proceseigenaren en geconsolideerd op het niveau aan de directie en, via de P&C-cyclus, aan het college van B&W en de gemeenteraad. - Je begeleidt medewerkers bij de implementatie van een governance, risk & compliance (GRC)-tool. In Kampen werken we met de software van Key2Control. - Je bent mede verantwoordelijk voor het professionaliseren van de auditfunctie en de controleaanpak binnen de gemeente. GEZOCHT PROFIEL - Je hebt bewezen auditervaring (bij voorkeur bij gemeenten) en je bent in staat om zelfstandig audits uit te voeren en daarover, zowel schriftelijk als mondeling, te rapporteren aan management en bestuur en onze externe accountant. - Je bent een stevige adviseur en in staat om de organisatie op alle niveaus mee te nemen in de hiervoor beschreven ontwikkelingen. - Je beschikt over een relevante opleiding (bedrijfseconomie of accountancy) op tenminste Hbo-niveau. - Je beschikt over de volgende competenties: analytisch, samenwerken, resultaatgericht, omgevingsbewustzijn. Je bent sterk in je communicatie (mondeling en schriftelijk). Wie ben jij? We zijn benieuwd naar wie jij bent! Voeg een motivatiebrief van maximaal 1 pagina A4 en CV van maximaal 3 pagina’s A4, enkelzijdig, lettergrootte 10 toe. We vragen minimaal twee referenties (naam, bedrijf, functie/rol, werkrelatie en telefoonnummer). Je wordt beoordeeld op zowel eisen als wensen. Wanneer er niet wordt voldaan aan een eis, kom je niet in aanmerking voor de opdracht (knock-out). Daarnaast wordt er beoordeeld op diverse wensen. In je aanbieding moeten eisen en wensen plus de mate waarin hieraan voldaan wordt expliciet benoemd worden. Vermeld het opdrachtnummer op je eventuele reactie. Lijkt deze freelance opdracht je wat en voldoe je aan de eisen? Reageer dan direct via de link onderaan deze pagina.

Bekijk externe opdracht
Tags:
audit, gemeente, financiën, advies, bedrijfsvoering