Ass. projectbegeleider areaal herberekeningen bruggen en viaducten
- Utrecht (hybride)
- Rijkswaterstaat
- 31 dagen geleden
Dienstverband
Contract
Uurtarief ?
€ 105.25
Uren per week ?
36
Totaalbudget
Niet opgegeven
Startdatum
1 juli 2024
Einddatum
1 juli 2025
Reageren voor
17 oktober 2024
Opdrachtbeschrijving
Veel bruggen en viaducten in Nederland zijn in de decennia na de Tweede Wereldoorlog gebouwd. Sindsdien is het verkeer geïntensiveerd; er is meer verkeer en het verkeer is veel zwaarder geworden. Objecten bereiken daardoor eerder hun technische einde levensduur dan oorspronkelijk voorzien. De ontwerpberekeningen van destijds zijn niet toereikend om de constructieve veiligheid en restlevensduur te bepalen conform de huidige normen. Daarom zijn object specifieke herberekeningen nodig om vast te stellen of een brug of viaduct constructief veilig is. Op basis van de herberekeningen zal een advies gegeven worden aan de beheerder van het object. Na besluitvorming zullen, indien nodig, (tijdelijke) maatregelen mogelijk getroffen worden. Dit proces vereist specialistische kennis bij ingenieursbureaus en Rijkswaterstaat. De opdrachtgever heeft een zwaardere regierol dan bij reguliere ingenieursdiensten. Er zijn 3 raamovereenkomsten (ROK’s) gesloten voor het uitvoeren van de herberekeningen van bruggen en viaducten, verdeeld per discipline (Staal, Beton, Beweegbaar). Per ROK zijn meerdere ingenieursbureaus gecontracteerd. De feitelijke uitvoering van de herberekeningen voor de diverse objecten zal middels een zogenaamde Nadere Overeenkomst (NOK) worden opgedragen aan een van de voorkeursleveranciers. Per raamovereenkomst zal een projectbegeleider aanspreekpunt zijn. Deze opdracht betreft het assisteren van de projectbegeleiders met het organiseren en beheren van alle nadere overeenkomsten. Er zal gedurende het raamcontract een intensieve samenwerking aangegaan worden met alle partijen. In deze rol zal je organiseren dat er overzicht is over alle lopende overeenkomsten en bewaken dat de afspraken worden nagekomen. Er lopen veel gelijktijdige opdrachten met elk hun technisch overleggen, afwijkingen, planningen, opgeleverde stukken en voortgangs-overleggen. Een belangrijke taak is overzicht houden en bijdragen aan al deze activiteiten. Specifiek voor deze opdracht is het organiseren van het opvragen van areaal informatie. Dit willen we voor het project centraal inregelen. Jij krijgt hierin een belangrijke rol. Je weet waar je moet zijn binnen de organisatie voor het achterhalen van archiefinformatie. Je hebt hierbij kennis van de inhoud van technische archiefinformatie en vindt het leuk om deze zo compleet mogelijk aan te leveren aan de opdrachtnemers. Het antwoord 'hebben we niet' is voor jou de reden om door te vragen of om het via een ander spoor nog eens te proberen. Archiefinformatie is namelijk erg verspreid over de organisatie en opgeslagen in verschillende beheersystemen. Hierbij helpt het dat jij niet snel opgeeft en er energie uithaalt dat je archiefstukken weet te achterhalen waarvan niemand meer het bestaan wist. Je doet veel van dit werk niet zelf maar maakt gebruik van alle mensen en middelen die je ter beschikking staan. JE TAKEN - Organiseren en beheren van nadere overeenkomsten. - Overzicht houden over lopende overeenkomsten en bewaken van afspraken. - Bijdragen aan technisch overleggen, afwijkingen, planningen, opgeleverde stukken en voortgangs-overleggen. - Organiseren van het opvragen van areaal informatie. - Achterhalen en aanleveren van technische archiefinformatie. GEZOCHT PROFIEL - Minimaal een afgeronde technische opleiding in de richting van civiele techniek, werktuigbouw of staalbouw. - Minimaal 3 jaar ervaring in een technisch project bij een overheidsorganisatie, opgedaan in de laatste 6 jaar. - Minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring in het begeleiden van ingenieursbureaus, opgedaan in de laatste 6 jaar. - Aantoonbare kennis van het ontwerpproces van stalen en betonnen bruggen en viaducten. - Aantoonbare kennis en/of ervaring met assetmanagement binnen overheidsorganisaties. - Aantoonbare kennis en/of ervaring met archiefinformatie binnen overheidsorganisaties. MEEST ESSENTIËLE COMPETENTIES - Plannen en organiseren. - Inrichten en bijhouden van projectinformatie. - Pragmatisch. - Samenwerken. - Proactief. - Communicatief. - Onafhankelijk. - Overzicht houden en kunnen geven. Lijkt deze freelance opdracht je wat en voldoe je aan de eisen? Reageer dan direct via de link onderaan deze pagina. ARBEIDSVOORWAARDEN - Bandbreedte tarief: € 96,- / € 105,25 per uur. - Optie tot verlenging: Ja, 4 x maximaal 12 maanden na afloop van de initiële opdracht. - Bijzonderheden AVG: Géén foto. Géén persoonsgegevens zoals (mail)adres, telefoonnummer, geboortedatum, nationaliteit of LinkedIn. Géén leveranciersgegevens mogen zichtbaar zijn op het format. - Interesse? Stuur uiterlijk 17 oktober 2024, voor 11:30 uur je recente CV in Word + onderbouwing van de eisen en wensen (als voorblad) en je all-in uurtarief excl. BTW.