Afdelingshoofd Openbare Orde en Veiligheid (a. i.)
- 's-Hertogenbosch
- Gemeente Den Bosch
- 4 dagen geleden
Dienstverband
Contract
Uurtarief ?
€ 130
Uren per week ?
32
Totaalbudget
Niet opgegeven
Startdatum
15 januari 2025
Einddatum
14 januari 2026
Reageren voor
6 januari 2025
Opdrachtbeschrijving
De opdrachtgever zoekt een gedreven interim afdelingshoofd Openbare Orde en Veiligheid (OOV) met een brede blik op veiligheid en veranderkundige ervaring. Ben jij de persoon die voortbouwt op de ingezette koers van integraal opgavegericht werken, zowel binnen als buiten de gemeentelijke organisatie? Lees dan verder en reageer via de link onderaan deze pagina. WAT GA JE DOEN Als interim afdelingshoofd geef je samen met de medewerkers vorm en inhoud aan het veiligheidsbeleid en regelgeving op politiek/bestuurlijk, afdelings- en breder managementniveau. Daarbij zorg je voor afstemming in de hele organisatie. Je zorgt voor samenhang tussen veiligheidsvraagstukken en (andere) processen die strategisch dan wel tactisch van aard zijn. Het Integraal Veiligheidsplan (IVP) en het Bestuursakkoord zijn hierin leidend. Je ontvangt de vragen vanuit bestuur en politiek en vertaalt dit naar de afdeling en de medewerkers. Je stimuleert en (bege)leidt de teamontwikkeling, die recent is gestart in reactie op het medewerkersbelevingsonderzoek. Dat doe je op een coachende en inspirerende wijze. Je geeft vertrouwen, biedt ruimte voor persoonlijke ontwikkeling en weet de teamleiders in positie te brengen. Je maakt deel uit van het Sector Management Team (SMT) van de sector Stadsbeheer. Je fungeert als aanspreekpunt voor in- en externen op het gebied van openbare orde en veiligheid. WAAR GA JE WERKEN De afdeling Openbare Orde en Veiligheid (OOV) is een afdeling binnen de sector Stadsbeheer. De afdeling is op het terrein van openbare orde en veiligheid verantwoordelijk voor de integrale beleidsvoorbereiding en realisatie. OOV adviseert en ondersteunt het bestuur en de ambtelijke organisatie op dit terrein. Bevolkingszorg, bestuursrechtelijke handhaving en vergunningverlening (bv horeca- en evenementenvergunningen) zijn eveneens belangrijke onderdelen van het werkterrein van de afdeling. De afdeling opereert niet alleen vanuit de gemeentelijke verantwoordelijkheid voor openbare orde en veiligheid maar ook vanuit de regierol die de gemeente heeft naar in- en externe partners. De afdeling bestaat uit 2 teams met ieder een teamleider; een team Beleid & Analyse en een team Beleidsuitvoering & Vergunningen (samen ruim 25 FTE). WIE BEN JE Je hebt ervaring met teamontwikkeling en verandertrajecten, waarbij inhoud en proces samengaan. Je kent het werkveld, weet hoe de samenwerkende veiligheidspartners werken en neemt daarin positie. Je hebt ervaring op het gebied van crises en (bestuurlijke) handhaving. Je bent in hoge mate politiek-bestuurlijk sensitief en hebt visie op de thema’s van OOV. Je weet een juiste balans te vinden tussen de direct vereiste actie en de langere termijn doelen. Je spreekt mensen zo nodig aan op hun houding en gedrag. Je bent iemand met een stevige, daadkrachtige persoonlijkheid. Je bent analytisch scherp en laat je niet leiden door de waan van de dag, maar je (her)kent deze wel. Tijdens crises blijf je kalm, heb je contact met het speelveld en ben je besluitvaardig. Je bent in staat om in het interne en het externe netwerk goed jouw weg te vinden. Ook koppel je structureel terug uit dat netwerk en je verbindt de medewerkers van de afdeling met je netwerk. INTERVIEWPLANNING De gesprekken vinden plaats op vrijdag 10 januari 2025. EISEN Vereiste opleiding - Afgeronde academische opleiding. Vereiste ervaring - Minimaal 5 jaar managementervaring in overheidsorganisaties incl. verandertrajecten. - Minimaal 5 jaar ervaring met het werken in een politiek/bestuurlijke omgeving. GEVRAAGDE DOCUMENTEN Aanleveren bij offerte - Twee referenties m.b.t. de vereiste ervaring Aanleveren na gunning - Actuele Uniform Europees Aanbestedingsdocument - Verklaring omtrent Gedrag Lijkt deze freelance opdracht je wat en voldoe je aan de eisen? Reageer dan direct via de link onderaan deze pagina.