Adviseur Projectbeheersing Project ViA15 *(VNR-70179)
- Arnhem (on-site)
- Rijkswaterstaat
- 12 dagen geleden
Dienstverband
Contract
Uurtarief ?
€ 124.5
Uren per week ?
36
Totaalbudget
Niet opgegeven
Startdatum
1 januari 2025
Einddatum
1 januari 2026
Reageren voor
23 januari 2025
Opdrachtbeschrijving
Voor een uitdagend project in de infrastructuur zoekt de opdrachtgever een ervaren en zelfstandig opererende (senior) adviseur projectbeheersing met affiniteit voor contractmanagement. Dit project betreft het doortrekken van de A12-A15 bij knooppunt Ressen-Oudbroeken (ViA15). Je zult advies geven en verbeteringen implementeren in projectbeheersingsprocessen, gericht op efficiëntie, effectiviteit en integraliteit. Daarnaast houd je overzicht over uitbestedingsproducten binnen projectbeheersing en fungeer je als onafhankelijke schakel tussen contractmanagement en projectbeheersing. Het signaleren van (dreigende) issues en escaleren indien nodig behoort ook tot je taken. Je geeft onafhankelijk advies over financiële aspecten van het DBFM-contract en andere beheersingsvraagstukken. Verder adviseer je de manager projectbeheersing en het kern- en projectteam over de beheersing van de processen binnen het project. Je optimaliseert financiële processen, inclusief secundaire inkopen, en stelt rapportages en analyses op ter beheersing van het project. Daarnaast maak en lever je complexe Excel-modellen en financiële systemen op, en train je relevante projectmedewerkers hierin. OVER DE OPDRACHTGEVER De organisatie achter deze ZZP opdracht is een belangrijke uitvoeringsorganisatie van het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat. Al meer dan 200 jaar werkt deze organisatie dagelijks aan een veilig, leefbaar en bereikbaar Nederland. Ze beheren en ontwikkelen rijkswegen, -vaarwegen en -wateren en zetten in op een duurzame leefomgeving. Samen met anderen werken ze aan een land dat beschermd is tegen overstromingen, met voldoende groen en schoon water, en waar je vlot en veilig van A naar B kunt. JE TAKEN - Advies en implementatie van verbeteringen in projectbeheersingsprocessen. - Overzicht houden over uitbestedingsproducten binnen projectbeheersing. - Fungeren als onafhankelijke schakel tussen contractmanagement en projectbeheersing. - Signaleren van (dreigende) issues en escaleren indien nodig. - Onafhankelijk advies geven over financiële aspecten van het DBFM-contract. - Advies aan de manager projectbeheersing en het kern- en projectteam over procesbeheersing. - Optimalisatie van financiële processen, inclusief secundaire inkopen. - Opstellen en bewaken van rapportages en analyses ter beheersing van het project. - Maken en opleveren van complexe Excel-modellen en financiële systemen. - Trainen van relevante projectmedewerkers op het gebied van complexe Excel-modellen. GEZOCHT PROFIEL - Afgeronde WO-opleiding in een bedrijfseconomische of bedrijfskundige richting. - Minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring met integrale projectbeheersing, inclusief financieel management, scopemanagement, risicomanagement, planning, kwaliteitsbewaking, informatiemanagement en stuur- en verantwoordingsrapportages. - Minimaal 3 jaar ervaring met een DBFM-contractvorm, inclusief contract- en financiële beheersing hiervan en het budgettair DBFM inpassingsmodel. - Ervaring met de projectbeheersing van infrastructurele rijksprojecten >€1.000 mln, specifiek tijdens de contract- en realisatiefase. - Ervaring met complexe financieringsstructuren, waaronder tijdelijke tolheffing en multi-partij financieringsconstructies. - Minimaal 10 jaar ervaring met projecten binnen Rijkswaterstaat en de IPM-systematiek. - Inzicht in de governance van grote projecten binnen het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat, inclusief het Beheersmodel Grote Projecten en Governancemodel Grote Projecten. - Ervaring met het opstellen en analyseren van complexe financiële rapportages en het trainen van projectteamleden hierin. - Specialistische kennis van financiële systemen (zoals SAP), projectinformatiesystemen (zoals SharePoint, IPB-tool, Projectendatabase en Relatics) en rapportagemodellen. COMPETENTIES - Zelfstandig en professioneel kritisch: je kunt zelfstandig werken en standvastig advies geven. - Onafhankelijkheid en leiderschap: in staat om zonder sturing de verantwoordelijkheid te dragen voor cruciale projectonderdelen. - Strategisch inzicht: kan complexe projectomgevingen overzien en verbanden leggen tussen technische, financiële en contractuele aspecten. - Analytisch vermogen: legt verbanden tussen financiële, technische en contractuele elementen. - Sterke schriftelijke en mondelinge communicatievaardigheden. - Proactief en resultaatgericht: je signaleert kansen en risico’s en weet deze effectief te managen. - Innovatief vermogen: draagt proactief verbeteringen aan voor processen en weet deze succesvol te implementeren. ARBEIDSVOORWAARDEN Interesse? Stuur dan uiterlijk 23 januari 2025, voor 12.00 uur je recente CV in Word-formaat, samen met een onderbouwing van de eisen en wensen (als voorblad) en je all-in uurtarief excl. BTW. De bandbreedte van het tarief ligt tussen € 110,- en € 124,50. Er is een optie tot verlenging van de opdracht, maximaal 6 keer voor een periode van 12 maanden na afloop van de initiële opdracht. Bijzonderheden AVG: Géén foto. Géén persoonsgegevens zoals (mail)adres, telefoonnummer, geboortedatum, nationaliteit of LinkedIn. Géén leveranciersgegevens mogen zichtbaar zijn op het format. Lijkt deze freelance opdracht je wat en voldoe je aan de eisen? Reageer dan direct via de link onderaan deze pagina.