Adviseur Online / Specialist toegankelijkheid
- Apeldoorn
- Het Kadaster
- 169 dagen geleden
Dienstverband
Contract
Uurtarief
Niet opgegeven
Uren per week ?
32
Totaalbudget
Niet opgegeven
Startdatum
1 juli 2024
Einddatum
31 maart 2025
Reageren voor
13 juni 2024
Opdrachtbeschrijving
ZZP'er gezocht voor een uitdagende opdracht op het gebied van online toegankelijkheid bij een van onze opdrachtgevers in Nederland. De opdrachtgever houdt zich bezig met de registratie van vastgoed in Nederland, waaronder grond en gebouwen. Deze organisatie heeft een centrale rol in het beheren en ontsluiten van veel data die van belang zijn voor vele andere organisaties en de maatschappij als geheel. Naast de wettelijke taken beheert deze organisatie ook voorzieningen zoals de WOZ Landelijke Voorziening en de Basisregistratie Adressen en Gebouwen (BAG). Binnen de afdeling Klantinteractie Online wordt gewerkt aan het ontwikkelen en onderhouden van de online frontends van de organisatie. Hiervoor werken UX-professionals, contentspecialisten, webanalisten, en adviseurs nauw samen. De klant staat hierbij altijd centraal en er wordt gestreefd naar de beste online klantervaring. TAKEN - Het begeleiden van WCAG-audittrajecten binnen de organisatie. - Verantwoordelijkheid dragen voor de planning en uitvoering van werkzaamheden rondom toegankelijkheid en deze afstemmen met de coördinator toegankelijkheid. - Eerstelijns contactpunt zijn voor de organisatie en de externe partners die zich bezighouden met WCAG-audits, training, en opleiding. - Het opzetten en uitrollen van waardevolle bewustwordingscampagnes en training- en opleidingsaanbod in samenwerking met de academie en externe partners. - Informeren en adviseren van managers en teams over de inhoud en toepassing van online wet- en regelgeving. - Zorgdragen voor kennisdeling binnen het team en de organisatie door middel van inspiratiesessies. - Toetsen van verzoeken aan de spelregels online middelen en toepassingen. PROFIEL De ideale kandidaat voor deze freelance opdracht heeft: - Ervaring met toegankelijkheidsvraagstukken binnen organisaties. - Kennis van WCAG-richtlijnen en de toepassing hiervan. - Een proactieve houding en het vermogen om zelfstandig te werken binnen vastgestelde kaders. - Goede communicatieve vaardigheden en het vermogen om effectief samen te werken met collega's en externe partners. - Ervaring met en kennis van technieken en tools zoals Microsoft 365/Office, Digital Insights Platform (DIP), en Jira. De opdrachtgever heeft al een implementatieplan en beleid ontwikkeld, maar zoekt een adviseur die het plan kan oppakken en ermee aan de slag kan gaan. Ervaring met het uitvoeren van WCAG-audits is niet vereist, maar kennis hiervan is benodigd om de kwaliteit te kunnen beoordelen en eerstelijns advies te geven. Je zult een belangrijke rol spelen in het bevorderen van digitale toegankelijkheid binnen de organisatie, een wettelijke verplichting maar ook een ambitie van de opdrachtgever. WERKOMGEVING Je zult werken in een omgeving waarin een omslag wordt gemaakt naar agile werken. Het contentteam is momenteel bezig met deze transitie onder begeleiding van een Agile coach. Dit vergt aanpassing en samenwerking van zowel het team als collega's uit de organisatie. Als adviseur online ben je de schakel tussen deze groepen en help je bij het vastleggen van de (nieuwe) processen. Als deze freelance opdracht bij je past en je voldoet aan de eisen, reageer dan direct via de link onderaan deze pagina.