Adviseur omgeving PPO cluster ZN-B-Wegen
- 's-Hertogenbosch (hybride)
- Rijkswaterstaat
- 26 dagen geleden
Dienstverband
Contract
Uurtarief ?
€ 103.75
Uren per week ?
18
Totaalbudget
Niet opgegeven
Startdatum
1 oktober 2024
Einddatum
1 oktober 2025
Reageren voor
25 oktober 2024
Opdrachtbeschrijving
De opdrachtgever zoekt een gedreven Adviseur Omgeving voor een uitdagende freelance opdracht. Als Adviseur Omgeving ben jij de essentiële schakel tussen het project en zijn omgeving. Je werkt binnen het omgevingsmanagementproces en bent verantwoordelijk voor de interactie met de omgeving om het project binnen de publiekrechtelijke en privaatrechtelijke randvoorwaarden te realiseren. Je fungeert als intermediair tussen de projectorganisatie en haar omgeving, en werkt aan begrip en vertrouwen zowel intern als extern. Je streeft naar effectieve samenwerking met omgevingspartijen en verzamelt tijdig de benodigde informatie om het project binnen de (contract)kaders en samenwerkingsvorm te realiseren. SAMENWERKING EN NETWERKEN - Opbouwen en onderhouden van een netwerk met diverse in- en externe partijen zoals gemeenten, waterschappen, provincies, belangenorganisaties en particulieren. - Creëren van effectieve samenwerkingsrelaties. - Behartigen van de belangen van de opdrachtgever en uitdragen van het imago van de organisatie. - Delen van kennis en ervaring binnen het team met betrekking tot grootschalige infrastructuurprojecten. - Tijdig communiceren over relevante ontwikkelingen en resultaten van monitoring en inventarisaties. JE TAKEN - Ondersteunen van omgevingsmanagers bij alle voorkomende werkzaamheden. - Aansturen van specialistisch adviseurs (vergunningen, kabels en leidingen, natuur, geluid, etc.). - Voorbereiden en begeleiden van conditionerende onderzoeken. - Meelezen en opstellen van bestuurlijke overeenkomsten en na ondertekening begeleiden van de uitvoering. - Coördineren en uitvoeren van voorbereidingswerkzaamheden voor diverse werken, variërend van geluidwerende voorzieningen tot renovatie en vervanging van bruggen. - Inventariseren van kabels en leidingen, grondeigendom en benodigde vergunningen. - Nagaan van te doorlopen procedures, afspraken over uitvoering door derden, beheer en onderhoud en financiering. - Maken en vastleggen van afspraken met betrokken gemeenten, belangenorganisaties en particulieren. - Communiceren met omwonenden en belanghebbenden in samenwerking met de afdeling Communicatie & Strategie, en behandelen van publieksvragen. GEZOCHT PROFIEL - Minimaal 1 jaar kennis van en werkervaring op het gebied van omgevingsmanagementprocessen, stakeholdersmanagement, verkeersmanagement en communicatie binnen projecten. - Afgerond HBO-opleidingsniveau, bij voorkeur in een technische richting zoals Civiele Techniek. - Ervaring met de organisatie van de opdrachtgever op het gebied van omgevingsmanagement, specifiek met contractvoorbereiding, -begeleiding en realisatie, het voorbereiden en begeleiden van conditionerende onderzoeken en het ophalen van de Klanteisenspecificatie (KES). - Ervaring met bestuurlijke processen en totstandkoming van uitvoeringsovereenkomsten. - Kennis van en ervaring met het begeleiden van diverse contractvormen. - In het bezit van rijbewijs B. WENSEN - Aantoonbare kennis van en ervaring met het werken in GRIP en/of Relatics. - Kennis van en woonachtig in de omgeving Noord-Brabant/Limburg is een pre. - In bezit van een geldig VCA-VOL certificaat of bereid deze zo snel mogelijk te behalen. COMPETENTIES - Resultaat- en klantgericht. - Teamplayer, maar ook zelfstandig. - Organisatie- en omgevingssensitief. - Samenwerkingsgericht. - Communicatief vaardig (mondeling en schriftelijk). - Project- en planmatig kunnen werken. - Kritisch: geeft gevraagd en ongevraagd advies. - Staat stevig in zijn/haar schoenen. - Flexibel. ARBEIDSVOORWAARDEN Interesse? Stuur dan uiterlijk 27 oktober 2024, voor 11:45 uur je recente CV in Word, onderbouwing van de eisen en wensen (als voorblad) en je all-in uurtarief excl. BTW. Bandbreedte tarief: € 92,25 - € 103,75 per uur. Optie tot verlenging: Ja, maximaal 6 keer voor een periode van 12 maanden na afloop van de initiële opdracht. Bijzonderheden AVG: Géén foto. Géén persoonsgegevens zoals (mail)adres, telefoonnummer, geboortedatum, nationaliteit of LinkedIn. Géén leveranciersgegevens mogen zichtbaar zijn op het format. Lijkt deze freelance opdracht je wat en voldoe je aan de eisen? Reageer dan direct via de link onderaan deze pagina.