Freelancer

Over mij

Hoi, Mijn naam is Erik Nep. Ik ben al meer dan 10 jaar actief in marketing met als belangrijkste pijlers marketing automation en CRM. Ik zie mijzelf als een spin in het web binnen een marketingteam. Iemand die sterk is het samenbrengen van mensen om een zo goed mogelijk resultaat te behalen. Wat de uitdaging ook is binnen dit speelveld. Mijn kracht zit hem in het feit dat ik met de beschikbare resources altijd een werkende oplossing kan bedenken. Ik werk graag op strategisch en tactisch niveau. De lijnen uitzetten o.b.v. bijvoorbeeld een OGSM of OKR’s; WAT gaan we doen en HOE doen we dat dan? Met als doel ervoor zorgen dat jouw bedrijf verder komt in de professionalisering van je CRM-activiteiten, de ontwikkeling van je database en daarmee de customer lifetime value (CLV) van je klanten.

Ervaring

S

Squad Lead CRM & Campaigning

Loyalty Management Netherlands (Air Miles) (2021-2023)

In deze rol ben ik eindverantwoordelijk voor het CRM en marketing automation stuk binnen Loyalty Management Netherlands. De opdracht is het bedenken en implementeren van een zoveel mogelijk geautomatiseerde customer lifecycle omtrent het Air Miles spaarprogramma. Een spil in het web dus voor de digitale kanalen (web, social, e-mail, mobile) en het datateam. Waarbij ik een rol speel in het analyseren van spaarders inzichten en deze vertalen in concrete marketingacties voor Air Miles en partners.

S

Senior Marketeer CRM & Marketing Automation

Talpa Network (2020-2023)

Verantwoordelijk voor het opzetten en uitrollen van de datagedreven e-mail en marketing automation strategie binnen alle Talpa radiomerken en de platformen JUKE en KIJK.

S

Senior Marketeer Database & Email Automation

Scoupy (2018-2020)

Eindverantwoordelijk voor e-mailmarketing en database marketing. Aansturing 1 FTE (e-mail marketeer). In deze rol heb ik een plan geschreven en uitgevoerd met daarin een roadmap om Scoupy te professionaliseren. Die roadmap bestond uit diverse (wensen) doelstellingen omtrent o.a. consent en de daarbij behorende content, kanalen (e-mail en push, retargetting), customer lifecycle van de base, performance measurement, RFI/RFP traject nieuw marketingplatform.

C

CRM & Email Marketing Manager

Mapp Digital (2017-2018)

In deze Engelstalige rol was ik onderdeel van een shared serviceteam waarin ik eindverantwoordelijk was voor alle CRM en e-mailmarketing automation activiteiten binnen Mapp (11 landen). Het managen van de technische infrastructuur en training/ coaching daarin richting field marketingmanagers hoorde daar ook bij. Hoewel het shared serviceteam in Europa gevestigd was bepaalde global in sommige gevallen de centrale uitingen en managede ik hiervoor workflow met het US global team omtrent e-mail mrkt

G

Global Email Marketing Manager

Teradata (2013-2017)

Eindverantwoordelijk voor e-mailmarketing (11 landen in NEMEA, APAC, US). Teradata Marketing Applications (TMA Business Unit) werd verkocht aan Marlin Equity Partners Limited. Daar is Blue Hornet en TMA samengevoegd en zo is Mapp Digital ontstaan. Zie volgende functie.

M

Marketing medewerker

International Apparel Federation (2009-2012)

- Organisatie jaarcongres, 300+ C-level (India, Hong Kong, Mexico) - Regionale seminars (Duitsland, Frankrijk, VS) - Coördinatie van het jaarlijkse IAF Designer Award en de IAF Student Award - Publicaties omtrent events - Nieuwsbrieven (Microsoft Publisher) - Onderhouden perscontacten wereldwijd - Vertegenwoordiging IAF op kledingbeurzen: ledenwerving, promotie jaarcongres - Websitemanagement - Engelstalige functie

Portfolio / Media

-