Freelance discussie

Administratie en Boekhouding

  • 239 weergaven
  • 1 reactie
  • Aangemaakt op 23 november

Hoe houd jij je administratie op orde als zzp’er of freelance ondernemer? Gebruik je handige tools of laat je een boekhouder alles doen? Deel je beste tips voor zzp'ers.

Reacties (1)

Ik doe mijn administratie grotendeels zelf, want ik vind het belangrijk om te weten wat er in en uit gaat. Ik gebruik hiervoor gewoon Google Sheets om alles bij te houden. Het is simpel, maar werkt prima voor mij. Bonnetjes scan ik meteen met mijn telefoon en sla ik op in Google Drive, netjes georganiseerd per maand. Zo heb ik altijd alles bij de hand als ik iets moet opzoeken.


Ik weet dat veel andere zzp’ers, vooral in de zorg, ervoor kiezen om een boekhouder alles te laten doen. Voor hen werkt dat goed, omdat ze geen tijd willen besteden aan administratie naast hun werk. Dat snap ik ook wel; soms is het gewoon slimmer om dingen uit te besteden als je er niet mee bezig wilt zijn.

  • Quincy
  • ·
  • 24 november 2024 om 11:06
  • ·
  • 0 upvotes
Log in om te reageren.

Discussie overzicht

  • Aangemaakt door

    Freelancer of zzp'er

  • Betrokken leden

    Freelancer, zzp'er, zelfstandig ondernemer, eigen baas, eenmanszaak

  • Aantal weergaven

    2907

  • Aantal reacties

    1

  • Aangemaakt op

    23 november 2024

  • Laatste reactie

    24 november 2024